نویسنده: آریا بهپور
// شنبه, ۱۰ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۱۵

کلایو بارکر، خالق Hellraiser در تولید سریال آن به HBO کمک می‌کند

دیوید گوردون گرین کارگردان سریال Hellraiser از کمک خالق این مجموعه‌ی قدیمی برخوردار خواهد بود.

حدود ۶ ماه قبل خبری منتشر شد مبنی بر تولید سریال هل ریزر (Hellraiser) توسط شبکه اچ بی او (HBO)؛ خبری که هرچند با خوشحالی طرفداران این مجموعه همراه بود ولی وقتی مشخص شد کلایو بارکر به‌عنوان خالق هل‌ریزر نقشی در تولید سریال ندارد، خیلی‌ها از آن ناامید شدند. ولی به‌تازگی مشخص شده بارکر هم نقش اساسی در ساخت این مجموعه‌ی ترسناک خواهد داشت و این قضیه می‌تواند کمک بزرگی به هرچه نزدیک‌تر شدن حس و حال سریال به ایده‌های اولیه‌ی بارکر باشد.

هل‌ریزر مجموعه‌ای سینمایی است که کار خود را از سال ۱۹۸۷ آغاز کرد. اولین قسمت این مجموعه، فیلم ترسناک و متفاوتی بود که کلایو بارکر آن‌را براساس کتابی از خود به‌نام The Hellbound Heart کارگردانی کرد و مخاطبان سینما را با شخصیتی به‌نام کله‌میخی (Pinhead) آشنا کرد که بعدها با تبدیل شدن به یکی از نمادهای ترسناک صنعت سینما، باعث تولید ۹ دنباله‌ی دیگر هم شد؛ فیلم‌هایی که البته اکثر آن‌ها کیفیت چندان بالایی نداشتند، ولی در طول بیش‌از سه دهه طرفداران خاص خود را پیدا کردند.

اکنون اچ‌بی‌او روی تولید سریال هل‌ریزر کار می‌کند که کارگردان قسمت‌های اول آن دیوید گوردون گرین، کارگردان نسخه‌ی ۲۰۱۸ فیلم هالووین (Halloween) خواهد بود. نویسندگی آن نیز برعهده‌ی مارک ورهیدن، نویسنده‌ی بتل استار گالکتیکا (Battlestar Galactica) و مایکل دوورتی، نویسنده و کارگردان فیلم Trick 'r Treat است، و ورهیدن همچنین شورانر سریال نیز خواهد بود. تهیه‌کنندگان آن هم عبارت‌اند از دن فارا (Ready Player One)، روی لی (It) و افراد دیگری مثل بعضی از تهیه‌کنندگان فیلم هالووین.

بارکر که یکی از تهیه‌کنندگان اجرایی پروژه خواهد بود، در این مورد می‌گوید: «واقعاً خوشحالم که دنیای هل‌ریزر قرار است حیات دوباره‌ای پیدا کند و وقت آن رسیده تا دوباره داستان‌های آن‌را به ریشه‌های خود برگردانیم. صبر و تحمل ندارم که مخاطبان جدید را با المان‌های ترسناک و باستانی این دنیا آشنا کنم؛ تاریک‌ترین شیاطینی که وارد زندگی ما انسان‌ها می‌شوند و باید راهی برای مقاومت دربرابر آن‌ها پیدا کنیم.»

دان فارا که نقش اساسی در وارد شدن بارکر به پروژه داشته نیز چنین نظری دارد: «مجموعه‌ی هل‌ریزر با قدرت تخیل کلایو بارکر آغاز شد و اکنون نیز واقعاً هیجان‌زده هستیم که می‌توانیم او را درکنار خود داشته باشیم.»

باید دید بعد از فیلم‌های اخیر هل‌ریزر که هیچ‌کدام کیفیت مناسبی نداشته‌اند، سریال اچ‌بی‌او می‌تواند یک‌بار دیگر شخصیت عجیب کله‌میخی را به روزهای اوج خود برگرداند یا خیر.


منبع Deadline
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده