نویسنده: مسیح کریمی
// شنبه, ۱۰ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۰۲

شان کانری، بازیگر نقش جیمز باند در سن ۹۰ سالگی درگذشت

دقایقی پیش اعلام شد که شان کانری، اولین و محبوب‌ترین بازیگری که نقش جیمز باند را بر عهده داشت، در سن ۹۰ سالگی دار فانی را وداع گفته است.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، BBC دقایقی پیش اعلام کرد که شان کانری، بازیگر اسکاتلندی در سن ۹۰ سالگی در باهاما فوت کرده است. در حال حاضر اطلاعات بیشتری از جمله دلیل مرگ این بازیگر محبوب در دسترس نیست، اما چندین منبع دیگر نیز این خبر را تایید کرده‌اند. او اولین بازیگری بود که نقش جیمز باند را بر عهده داشت و در هفت فیلم این مجموعه نقش مامور 007 از جمله فیلم Dr No و You Only Live Twice را بازی کرد و از او به‌عنوان محبوب‌ترین بازیگر نقش جیمز باند نیز نام برده می‌شود. کانری در ۲۵ اوت ۱۹۳۰ میلادی در ادینبورگ در اسکاتلند متولد شد و او در سن ۱۶ سالگی به نیروی دریایی سلطنتی پیوست و در سن ۱۹ سالگی به دلایل پزشکی مرخص شد.

او پیش از اینکه وارد حرفه بازیگری شود، مشاغل بیشماری از جمله نجات غریق، راننده کامیون و غیره را تجربه کرده بود. در سال ۱۹۵۳ شان کانری در Mr. Universe شرکت کرد و در آن‌جا توانست مقام سوم را کسب کند و پس از این موفقیت او وارد تئاتر شد. موفقیت کانری در تئاتر باعث شد تا او مورد توجه کارگردان‌های سینما و تلویزیون قرار بگیرد و وارد دنیای بازیگری در صنعت سینما و تلویزیون شود. فیلم Darby O'Gill and the Little People، محصول دیزنی اولین نقش محوری و مهم کانری در سینما بود که توانست نظر بسیاری را جلب کند. شان کانری در ادامه برای بازی در نقش جیمز باند انتخاب شد و در سال ۱۹۶۲ در فیلم Dr. No به ایفای نقش پرداخت.

شان کانری در نقش جیمز باند

در ادامه کانری در فیلم From Russia with Love، فیلم You Only Live Twice، فیلم Goldfinger، فیلم Thunderball، فیلم Diamonds Are Forever و فیلم Never Say Never Again نیز نقش جیمز باند را بازی کرد. از دیگر نقش‌های قابل‌توجه کانری می‌توان به فیلم Murder on the Orient Express، فیلم The Man Who Would Be King، فیلم A Bridge Too Far، فیلم The Great Train Robbery، فیلم Time Bandits، فیلم Indiana Jones and the Last Crusade و فیلم The Rock اشاره کرد.

همچنین کانری یکبار و برای بازی در فیلم The Untouchables توانست جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را دریافت کند. فیلم The League of Extraordinary Gentlemen آخرین حضور رسمی کانری در یک فیلم بود که این فیلم در سال ۲۰۰۳ منتشر شد و پس از آن تمرکزش را روی نوشتن زندگینامه شخصی خود اختصاص داد. او در سال ۲۰۰۵ پیشنهاد بازی در فیلم Indiana Jones را رد کرد و درنهایت در انیمیشن Sir Billi صداپیشگی سر بیلی را انجام داد.


منبع Deadline
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده