نویسنده: مهدی اسدی
// شنبه, ۱۰ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۴۷

سونی سرویس استریمینگ Crunchyroll را به ارزش ۹۵۷ میلیون دلار خریداری می‌کند

براساس گزارش‌ها منتشر شده، سونی در مراحل پایانی مذاکره برای خرید امتیاز سرویس استریمینگ انیمه Crunchyroll قرار دارد.

طبق گزارش جدیدی که توسط وبسایت Nikkei Asia منتشر شده، به نظر می‌رسد که سونی در مراحل نهایی تصاحب سرویس بزرگ استریمینگ انیمه Crunchyroll قرار دارد. ظاهراً مبلغ این قرارداد چیزی در حدود ۱۰۰ میلیارد ین گزارش شده که معادل ۹۵۷ میلیون دلار است. این توافق می‌تواند دستاورد مهمی برای غول تکنولوژی ژاپنی بوده و جامعه مخاطبان پرتعداد Crunchyroll را تحت پوشش آن‌ها قرار دهد.

اگر سونی و Crunchyroll درنهایت روی تکمیل این قرارداد توافق کنند، می‌توان گفت که سونی قدم بزرگی را در راستای فعالیت در دنیای استریمینگ برداشته است. درواقع حالا سونی هم Crunchyroll و Funimation را تحت کنترل خود داشته و می‌تواند به رقابت با نام‌های شناخته شده این صنعت امیدوار باشد. البته این انیمه‌ها و جامعه مخاطبان آن‌ها هنوز نمی‌توانند سونی را در جایگاه رقابت مستقیم با نتفلیکس و Hulu قرار دهند اما آنچه که مسلم است، این است که این اقدام سونی را از همیشه به این هدف نزدیک‌تر خواهد کرد.

تصاحب شرکت Crunchyroll توسط سونی

تصاحب شرکت Crunchyroll دسترسی به جامعه مخاطبان بزرگ این سرویس و همچنین بیش از ۱۰۰۰ اثر جدید را در اختیار سونی قرار خواهد داد. ضمن اینکه این اقدام می‌توان درهای ورود به آغاز توسعه محتوای اختصاصی این شرکت را در در صنعت فیلم و سایر محتوای مرتبط با این حوزه باز کند.

شاید انتشار این خبر به اندازه اطلاعیه خرید استودیوهای بتسدا توسط مایکروسافت برای جامعه گیمینگ هیجان انگیز و مورد اهمیت نباشد؛ اما باید گفت که این اقدام می‌تواند نتایج و دستاوردهای گسترده‌ای را برای این غول ژاپنی به همراه داشته باشد.

اگر سونی موفق به رشد جامعه مخاطبان و دنبال کنندگان محتوای خود در سرویس Crunchyroll شود، این امر می‌تواند به بخش جدیدی از درآمدزایی این شرکت از حوزه استریمینگ تبدیل شود. درواقع اگر سونی در زمینه استریمینگ نیز به رقابت با نتفلیکس و Hulu ورود کند، مسلماً نتایج مثبتی را دریافت خواهد کرد. از طرفی اگر سونی از این فرصت برای ساخت بازی‌های جدید براساس آی پی‌ها و دارایی اضافه شده ازطریق Crunchyroll نیز استفاده کند، این خرید می‌تواند یک وضعیت برد – برد برای این شرکت باشد.

البته که تنها زمان می‌تواند میزان موفقیت این قبیل تصمیمات را مشخص کند. باید دید که آیا طی روزهای آینده شاهد  نهایی شدن این توافقات خواهیم بود یا اینکه شرایط به نحو دیگری رقم می‌خورد.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده