نویسنده: عارف حسین پور
// جمعه, ۹ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۱۷

هزینه اشتراک نتفلیکس در آمریکا افزایش پیدا کرد

هزینه اشتراک نتفلیکس در آمریکا افزایش پیدا کرد. از این به بعد، مشترکان این سرویس باید بابت استفاده از پلن استاندارد نتفلیکس، ماهی ۱۴ دلار بپردازند.

آمریکایی‌ها برای اینکه اشتراک ماهیانه نتفلیکس را داشته باشند، از این به بعد باید کمی بیشتر هزینه کنند. همان‌طور که می‌دانید، این شبکه پلن‌های مختلفی برای عضویت دارد که هر کدام از آن‌ها قیمت متفاوتی دارند. در حال حاضر، قیمت دو پلن پرمتقاضی نتفلیکس افزایش پیدا کرده است. در یک و نیم سال اخیر، این اولین‌بار است که نتفلیکس قیمت‌های خود را افزایش می‌دهد.

پلن استاندارد نتفلیکس که به مشترکان اجازه می‌دهد تا به‌صورت همزمان روی دو نمایشگر، فیلم‌ها و سریال‌ها را تماشا کنند، اکنون یک دلار گران‌تر شده و به‌جاری ۱۳ دلار ماهیانه، به قیمت ۱۴ دلار فروخته می‌شود. پلن استاندارد نتفلیکس همچنین امکان دسترسی مخاطبان به محتواهای HD این شبکه را فراهم می‌کند. از سوی دیگر، گران‌ترین پلن نتفلیکس که پریمیوم نام دارد، با افزایش قیمت ۲ دلاری مواجه شده و از این به بعد با قیمت ۱۸ دلار ارائه می‌شود. پلن پریمیوم به کاربران اجازه می‌دهد تا همزمان روی چهار دستگاه و با کیفیت Ultra HD به تماشای فیلم و سریال بپردازند.

افزایش قیمت نتفلیکس در امریکا

گفتنی است که نتفلیکس قیمت پلن پایه خود را تغییر نداده و همچنان با قیمت ۹ دلار آن را ارائه می‌کند. افرادی که این پلن را تهیه کنند فقط می‌توانند روی یک دستگاه به استریم فیلم و سریال بپردازند و همچنین از کیفیت HD محروم خواهند بود. سخنگوی شرکت نتفلیکس درباره افزایش قیمت‌های این سرویس اعلام کرد: «ما می‌دانیم که اکنون، افراد انتخاب‌های زیادی در حوزه سرگرمی دارند، اما متعهد هستیم که بهترین تجربه ممکن را برای مشترکان خود به ارمغان آوریم. ما قیمت‌های خود را به‌روز می‌کنیم و به واسطه همین موضوع، می‌توانیم سریال‌ها و فیلم‌های متنوع‌تری را برای مخاطبان خود تهیه کنیم که به محتواهای قبلی اضافه می‌شوند. مثل گذشته، ما پلن‌های مختلف قیمتی داریم؛ بنابراین افراد می‌توانند بهترین پلن را باتوجه‌به بودجه خودشان تهیه کنند.»

نتفلیکس آخرین بار در اواسط سال ۲۰۱۹ قیمت‌های خود را افزایش داده بود. بدین ترتیب می‌توانیم بگوییم که در کمتر از دو سال، قیمت پلن استاندارد این سرویس ۳ دلار و قیمت پلن پریمیوم آن ۴ دلار افزایش پیدا کرده است. تازه این موضوع را در نظر بگیرید که به‌خاطر شیوع ویروس کرونا، میزان مخاطبان نتفلیکس در آمریکا (و سایر نقاط جهان) به طرز چشمگیری افزایش پیدا کرده و این قضیه سود فراوانی را نصیب این شرکت کرده است. نتفلیکس ۱۹۵ میلیون مشترک در سراسر دنیا دارد که ۷۳ میلیون از این تعداد را آمریکایی‌ها و کانادایی‌ها تشکیل می‌دهند. طبق برآوردها، متوسط سودی که از هر مشترک آمریکایی و کانادایی در تابستان گذشته عاید نتفلیکس شده، برابر با ۱۳.۴۰ دلار بوده است.

اقدام نتفلیکس در افزایش قیمت‌ها را می‌توانیم یک حرکت ریسکی برای این شرکت تلقی کنیم، چون در حال حاضر، مخاطبان گزینه‌های مشابه زیادی پیش روی خود دارند و این گزینه‌ها هر روز هم بیشتر می‌شوند. در سال گذشته چهار سرویس مشابه وارد رقابت با نتفلیکس شدند که دیزنی پلاس، اپل تی‌وی پلاس، اچ‌بی‌او مکس و پیکاک (Peacock) بودند. از بین این سرویس‌ها، فقط HBO Max حق اشتراکی گران‌تر از پلن استاندارد نتفلیکس دارد.

البته افزایش قیمت‌های نتفلیکس می‌تواند منجر به بالا رفتن کیفیت و حجم تولیدات اورجینال این شبکه در آینده شود. جالب است بدانید که بلافاصله پس از اعلام این خبر، ارزش سهام نتفلیکس در شاخص نزدک (Nasdaq) حدود ۵ درصد رشد داشت.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده