نویسنده: میلاد فاطمی
// شنبه, ۱۲ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۱۵

پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس پیشرفت باورنکردنی کرده‌اند

رندی پیچفورد، مدیر استودیوی گیرباکس، در گفت‌وگوی اخیر خود ضمن تعریف و تمجید از پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس، این دو کنسول را جهشی بسیار بزرگ در این صنعت دانست.

بالاخره پس از سال‌ها انتظار لحظه شماری برای عرضه کنسول‌های نسل نهم سونی و مایکروسافت شروع شده است. ایکس باکس سری ایکس و همچنین برادر کوچکتر آن یعنی ایکس باکس سری اس قرار است ۲۰ آبان (۱۰ نوامبر) و پلی استیشن 5 نیز با دو روز تأخیر از ۲۲ آبان در دسترس علاقه‌مندان قرار گیرند.

اگر زومجی را دنبال کرده باشید، احتمالا اطلاع دارید که بسیاری از بازی‌سازی و فعالان صنعت بازی‌های ویدیویی در این مدت از زوایای مختلف به تعریف و تمجید این دو کنسول پرداخته‌اند؛ افرادی ایکس باکس سری ایکس را به‌دلیل سخت‌افزار قدرتمند که حداقل روی کاغذ از کنسول سونی قوی‌تر است را دستگاه مناسبی برای تجربه بازی‌ها به بهترین شکل ممکن تصور می‌کنند؛ اما از طرفی بعضی افراد دیگر نیز حافظه SSD پرسرعت شخصی‌سازی شده پلی استیشن 5 درکنار بازی‌های انحصاری آن را فاکتوری مثبت برای خرید این کنسول تصور می‌دانند.

حال اما در جدیدترین اخبار بازی، ساعاتی پیش رندی پیچفورد، مدیر استودیوی گیرباکس، در مصاحبه خود با وبسایت گیم‌اسپات، در مورد پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس صحبت‌هایی را انجام داد و توقعاتی را که مردم از این دو کنسول باید داشته باشند مشخص کرد. «بسیار هیجان‌زده هستم که این فرصت به‌وجود آمده تا با سخت‌افزار و تکنولوژی جدید و هر چیزی که باعث قدرتمند شدن ما می‌شود، قدمی روبه‌جلو برداریم. من فکر می‌کنم مشتری‌ها نیز تفاوت‌های بزرگ و عمیقی را که این دو دستگاه با خود می‌آورند، درک می‌کنند. این موضوع غیرقابل باور است. پیشرفتی که پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس کرده‌اند، بزرگ‌ترین جهشی است که من در تاریخ صنعت بازی‌های ویدیویی به یاد دارم. این موضوع باعث می‌شود اندیشه ما نسبت به تک تک تجربیات تغییر کند.»

در ادامه پیچفورد به این موضوع اشاره کرد که «برای درک این موضوع نباید به بازی‌های زمان عرضه نگاه کرد؛ چراکه بسیاری از این آثار درواقع یک نسخه بهبودیافته و پورت شده نسل فعلی به‌حساب می‌آیند.»

حال باید منتظر ماند و دید در عمل سونی و مایکروسافت توانسته‌اند تجربه جدید و متفاوتی را برای کاربران خود به‌وجود آورند یا خیر؟ لطفا شما هم نظرات و پیش‌بینی‌های خود را با ما نیز به اشتراک بگذارید.


منبع gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده