نویسنده: علی نوروزی
// شنبه, ۱۲ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۴۷

اکران فیلم Fast & Furious 9 با سه ماه تاخیر مواجه شد

شرکت یونیورسال با فاصله‌ی کوتاهی از تعویق اکران فیلم No Time to Die اعلام کرد که فیلم Fast & Furious 9 با سه ماه تاخیر روی پرده‌ی سینما می‌رود.

اکران فیلم Fast & Furious 9 (سریع و خشمگین ۹) یا F9 دوباره با تاخیر مواجه شد و این‌بار همه‌ی ماجرا زیر سر مأمور 007 است که با مأموریت جدیدی در فیلم No Time to Die (زمانی برای مُردن نیست) باز می‌گردد. در تازه‌ترین اخبار سینما و تلویزیون مطلع شدیم که بعد از ظهر روز جمعه شرکت یونیورسال اعلام کرد که اکران قسمت نُهم مجموعه‌ی Fast & Furious به تاریخ ۷ خرداد ۱۴۰۰ (۲۸ مه ۲۰۲۱) موکول شده است. این تاخیرِ تقریباً سه ماهه پس از تعویق اکران بیست‌وپنجمین قسمت فیلم جیمز باند تا تاریخ ۱۳ فروردین ۱۴۰۰ (۲ آوریل ۲۰۲۱) از سوی شرکت‌های یونیورسال پیکچرز و مترو گلدوین مایر اعلام شد که پیش از این برای اکران فیلم Fast & Furious 9 در نظر گرفته شده بود. یونیورسال مسئولیت پخش جهانی فیلم No Time to Die را برعهده دارد و هیچ استودیویی نمی‌خواهد تا با خودش رقابت کند.

فیلم‌های Fast & Furious 9 و No Time to Die نخستین آثار بودند که زمان اکران آن‌ها بر اثر شیوع گسترده‌ی ویروس کرونا در ماه مارس با تغییر مواجه شد. پیش از این اکران هر دو آن‌ها برای ماه آوریل ۲۰۲۰ برنامه‌ریزی شده بود، اما شیوع ویروس کرونا همه‌ی معادلات را بر هم زد. فیلم Fast and Furious 9 دنباله‌ی فیلم The Fate of the Furious (سرنوشت خشمگین) و نهمین قسمت از مجموعه فیلم‌های «سریع و خشمگین» به‌حساب می‌آید که جاستین لین، کارگردان ۴ قسمت از فیلم‌های Fast and Furious به صندلی کارگردانی آن تکیه زده است و وین دیزل، مایکل فوترل و کریس مورگان وظیفه‌ی تهیه‌کنندگی آن را برعهده دارند. فیلم‌نامه‌ی قسمت نُهم «سریع و خشمگین» را دنیل کیسی به رشته‌ی تحریر درآورده است و وین دیزل، تایریس گیبسون، میشل رودریگز، کریستوفر برایان بریجز، جوردانا بروستر، لوکاس بلک، شارلیز ترون، ناتالی امانوئل، جان سینا و مایکل روکر در آن به ایفای نقش می‌پردازند.

مجموعه‌ی Fast and Furious راه زیادی را در طول این سال‌ها پیموده است. این مجموعه‌ی محبوب کارش را با فیلم The Fast and the Furious (سریع و خشمگین) در سال ۲۰۰۱ آغاز کرد که با بودجه‌ی ۳۸ میلیون دلاری موفق به فروش جهانی ۲۰۷ میلیون دلاری شد. پس از آن شاهد اکران ۷ فیلم دیگر از این مجموعه و یک اسپین‌آف با نام Fast & Furious Presents: Hobbs and Shaw (سریع و خشمگین تقدیم می‌کند: هابز و شاو) به کارگردانی دیوید لیچ بودیم. فیلم «هابز و شاو» که دواین جانسون، جیسون استاتهام، ونسا کربی، هلن میرن، ایزا گونزالس، ادریس البا، رایان رینولدز، کوین هارت، تایلر بیتس، جاناتان سلا و کریستوفر راوز را در میان بازیگرانش داشت، ماجراهای لوک هابز و دکارد شاو را دنبال می‌کرد که برای متوقف‌ کردن خلافکاری با نام بریکستون با یکدیگر همکاری می‌کنند. این فیلم با بودجه‌ی ۲۰۰ میلیون دلاری توانست ۷۵۹ میلیون دلار در گیشه فروش داشته باشد که موفقیت بزرگی برای آن به‌حساب می‌آید.


منبع THR
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده