نویسنده: مهدی اسدی
// شنبه, ۱۲ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۰۸

عرضه کارت گرافیک GeForce RTX 3070 با دو هفته تأخیر مواجه شد

براساس اعلام انویدیا، به منظور فراهم کردن موجودی بیشتر برای فروشگاه‌های عرضه کننده کارت گرافیک GeForce RTX 3070، زمان عرضه این GPU دو هفته عقب افتاده است.

همان‌طور که انتظار می‌رود، ماه نوامبر با عرضه کنسول‌های نسل جدید مملؤ از اخبار جدید درمورد بازی‌ها و کنسول‌های پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس و اس خواهد بود. اما در این چند هفته‌ی گذشته، همه چیز به نسل جدید سخت افزارهای گرافیکی پلتفرم پی سی اختصاص داشته است. انویدیا به‌تازگی از کارت گرافیک‌های پرقدرت سری RTX 30 رونمایی کرده و دو مدل RTX 3080 و RTX 3090 از مجموع سه پردازنده‌ای که در این مجموعه معرفی شدند تاکنون به بازار عرضه شده است.

البته هردوی این مدل‌ها از زمان عرضه با کمبود موجودی در انبار فروشگاه‌های عرضه و توزیع مواجه شدند که این موضوع عذرخواهی انویدیا برای کمبود کارت گرافیک‌های 3090 در بازار را به‌دنبال داشت. حالا به نظر می‌رسد که این شرکت برای پیشگیری از اتفاق در خصوص ضعیف‌ترین مدل از پردازنده‌های گرافیکی پرچم‌دار خود یعنی RTX 3070 تصمیم به تعویق زمان عرضه این GPU گرفته است.

انویدیا در جدیدترین خبری که ازطریق وبسایت رسمی خود منتشر کرده، اعلام کرده که عرضه کارت گرافیک ‌های 3070 دو هفته دیرتر از تاریخی که قبلاً اعلام شده بود در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. قبلاً تاریخ ۱۵ اکتبر مصادف با ۲۴ مهر برای عرضه این کارت‌ها به بازار تعیین شده بود و حالا این تاریخ به ۲۹ اکتبر (۸ آبان) تغییر خواهد کرد. Nvidia اعلام کرده که این تأخیر به منظور فراهم کردن کارت‌های بیشتر در زمان عرضه ایجاد شده است.

کارت گرافیک های سری RTX 3000

در متن منتشر شده‌ی انویدیا می‌خوانیم:

«بااین که می‌دانیم این خبر می‌تواند برای افرادی که بی‌صبرانه منتظر خرید GeForce RTX 3070 بودند ناامیدکننده باشد، باید اعلام کنیم که درنهایت تصمیم به تعویق زمان عرضه این کارت‌ گرافیک‌ها گرفته شده است. اما این تصمیم می‌تواند به همکاران ما در سرتاسر جهان کمک کند تا در روز عرضه، کارت‌های بیشتری را به‌دست گیمرها برسانند.»

کارت گرافیک RTX 3070ضعیف‌ترین مدل در سری RTX 3000 محسوب می‌شود اما این کارت همچنان یکی از قدرتمندترین GPUهای موجود در بازار خواهد بود. در واقع تک تک مدل‌هایی که در شب رونمایی از این مجموعه معرفی شدند به مراتب قدرتمندتر از پرچم‌دار نسل قبل یعنی RTX 2080 Ti هستند و این یک پیشرفت قابل‌توجه را نشان می‌دهد. آخرین باری که چنین پیشرفت چشمگیری در میان دو نسل پیاپی از پردازنده‌های گرافیکی دیده شد، به سال ۲۰۰۴ باز می‌گردد.

RTX 3070 حدود ۶۰ درصد سریع‌تر از RTX 2070 عمل کرده و با ۵۸۸۸ هسته CUDA و ۸ گیگابایت حافظه GDDR6 یک تجربه بی‌نقص گرافیکی را برای بازی‌های نسل جدیدی به ارمغان خواهد آورد. این مدل در زمان عرضه با قیمت ۴۹۹ دلار به فروش خواهد رسید. 


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده