// پنجشنبه, ۸ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۲۴

از نام پروتاگونیست اصلی Final Fantasy 16 رونمایی شد؛ اطلاعات جدید از داستان و مکان‌های بازی

طبق اطلاعاتی که به‌تازگی در وب‌سایت رسمی بازی Final Fantasy 16 منتشر شده، نام شخصیت اصلی بازی Clive است. او که کمی از قدرت آتشین برادر کوچکترش را کسب کرده، مأموریت دارد تا از او محافظت کند.

طبق جدیدترین اخبار بازی، اسکوئر انیکس به‌تازگی از اطلاعات جدیدی درباره‌ی داستان و مکان‌های بازی Final Fantasy 16 در وب‌سایت رسمی بازی پرده برداشته و نام پروتاگونیست اصلی آن را نیز اعلام کرده‌ است. نام او Clive (کلایو) است. نائوکی یوشیدا، تهیه‌کننده‌ی بازی طی پستی در وبلاگ پلی استیشن تایید کرد که نام کامل او Clive Rosfield است و همان شوالیه‌ی جوانی است که در تریلر Awakening بازی Final Fantasy 16 دیده می‌شود. شما می‌توانید این تریلر را از این لینک تماشا کنید.

 یوشیدا می‌گوید: «کلایو اولین پسر دوک اعظم سرزمین پادشاهی رُزالیا است که به‌نوعی سپر بلای Joshua (جاشوا)، برادر کوچک‌تر خود ملقب‌به Dominant of the Phoenix (پیروز بر ققنوس) شده است. جاشوا قدرت «موهبت ققنوس» خود را به کلایو اهدا کرده است و او با به‌دست آوردن چنین قابلیتی حالا می‌تواند از بخشی از آتش Eikon به‌عنوان سلاح استفاده کند. بااین‌حال، با ادامه‌ی داستان بازی کلایو درگیر اتفاقات ناگواری می‌شود.»

با توضیحات یوشیدا، به‌نظر می‌آید که داستان کلی بازی شباهت‌هایی به قسمت‌های پیشین مجموعه‌ی فاینال فانتزی داشته باشد. یکی دیگر از موارد شباهت می‌تواند این نکته باشد که در بازی دوباره از کریستال‌ها استفاده شده است، چراکه سرزمین بازی فاینال فانتزی ۱۶، Valisthea نام دارد «که با کوه‌هایی غول‌آسا از جنس کریستال‌هایی درخشان به‌نام «کریستال‌های مادر» پوشیده شده است.»

کریستال‌های مادر در بازی Final Fantasy 16

یوشیدا توضیح می‌دهد: «کریستال‌های مادر در نسل‌های متمادی حول پادشاهی‌های اطرافشان مانند برجی ایجاد شده‌اند که قدرت‌هایی را به این سرزمین‌های پادشاهی‌ بخشیده‌اند. موهبتی که از کریستال‌های مادر نشئت می‌گیرد، باعث شکوفایی پادشاهی‌های اطراف و امنیت و راحتی مردم آن‌ها شده است. تاکنون جنگ‌های بی‎‌شماری برای تصاحب کریستال‌های مادر در این سرزمین روی داده است که به تقسیم سرزمین و پیدایش دولت‌هایی خودمختار با فرهنگ و مکتب فکری خاص خودشان انجامیده است؛ نام‌های این دولت‌ها عبارت‌اند از پادشاهی اعظم رزالیا، امپراطوری مقدس سانبِرک، پادشاهی والود، جمهوری دالمِکیان و پادشاهی آیرون. این دولت‌ها بعد از کشمکش‌های فراوانی که با یکدیگر داشتند، تصمیم گرفتند تا پیمان صلحی، هرچند متزلزل بین خود ببندند، اما با سررسیدن آفتی ویرانگر، این صلح ناپیدار کم‌کم درحال رنگ باختن است.»

تصوری هنری از مکانی در بازی Final Fantasy 16

جاشوا راسفیلد، برادر کو‌چک‌تر کلایو دارنده‌ی لقب Dominant of the Phoenix و دارای قدرت آتش Eikon است. Dominantها موجودات خاصی هستند که درون خود قدرت آتش Eikon را دارند و طبق تریلر Awakening بازی، جاشوا که یک Dominant است به ققنوس (پرنده‌ای افسانه‌ای) تبدیل می‌شود تا برای دفاع از سرزمین‌اش با دشمنان مبارزه کند. یوشیدا در ادامه می‌گوید که «بااینکه جاشوا در یک خانواده‌ی سلطنتی به‌دنیا آمده است، ولی با همه‌ی مردم با مهربانی رفتار می‌کند، گرچه او اخلاق‌های کودکانه نیز دارد. برای مثال، او از هویج خوشش نمی‌آید.» Jill Warrick (جیل واریک) نیز که یکی دیگر از شخصیت‌های اصلی Final Fantasy 16 است، درکنار این دوبرادر بزرگ شده است و برای آن‌ها حکم «محرم اسرار» را دارد.

شخصیت‌های اصلی بازی Final Fantasy 16

کلایو راسفیلد (سمت چپ)، جاشوا راسفیلد (وسط) و جیل واریک (سمت راست)

یوشیدا درباره‌ی شخصیت جیل می‌گوید: «جیل از سن بسیار پایین از سرزمین مادری خود در مناطق شمالی که پیمان وفاداری با پادشاهی اعظم رزالیا بسته بود، جدا شد تا در این سرزمین دوک‌نشین تحت سرپرستی قرار گیرد و به‌نوعی حافظ صلح بین این دو دولت باشد. او دوران کودکی خود را به‌عنوان یکی از اعضای خانواده‌ی راسفیلدها همراه کلایو و جاشوا سپری کرده است.»

همچنین همان‌طور که در تریلر Awakening بازی مشخص است افرادی که دارای قدرت Eikon هستند، در بازی فاینال فانتزی ۱۶ نقش مهمی را ایفا خواهند کرد و تابه‌اینجا ما چهار نوع از آن‌ها را به‌نام‌های ققنوس، تایتان، شیوا و عفریت دیده‌ایم.

یوشیدا قبلا گفته بود که اسکوئر انیکس قرار است در تاریخی از سال ۲۰۲۱ میلادی اطلاعات مهم و جالبی را از بازی اعلام کند، پس احتمالا برای کسب اطلاعات بیشتر از این بازی باید تا آن زمان منتظر بمانیم. بازی Final Fantasy 16 درآینده برای پلتفرم پلی استیشن 5 منتشر خواهد شد.

نظر شما کاربران زومجی دراین‌باره چیست؟ نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.  


منبع eurogamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده