نویسنده: میلاد فاطمی
// چهار شنبه, ۷ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۵۴

تمام بازی‌هایی که روی ایکس باکس وان اجرا می‌شوند روی ایکس باکس سری ایکس اجرا خواهند شد

جیسون رونالد، سرپرست تیم مدیریت برنامه‌ریزی ایکس باکس، اعلام کرد به‌جز بازی‌های کینکت، تمام آثاری که روی ایکس باکس وان قابل اجرا بودند در نسل بعد نیز در دسترس قرار خواهند گرفت.

یکی از ویژگی‌های مثبت و محبوب کنسول ایکس باکس وان را قطعا باید قابلیت Backwards Compatibility دانست؛ ویژگی که این امکان را به گیمرها می‌دهد تا بازی‌های نسل پیشین مایکروسافت را روی کنسول ایکس باکس وان خود نیز تجربه کنند.

حال باتوجه به اینکه بالاخره پس از انتظارات فراوان، حدود دو هفته دیگر یعنی در تاریخ ۲۰ آبان قرار است کنسول‌های نسل نهم ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس روانه بازار شوند، بسیاری منتظر عملکرد این قابلیت پرطرفدار و مهم روی این دو کنسول هستند. در همین رابطه و در جدیدترین اخبار بازی، ساعاتی پیش جیسون رونالد، سرپرست تیم مدیریت برنامه‌ریزی ایکس باکس، به‌صورت رسمی خیال طرفداران را راحت و اعلام کرد به‌جز آثار مربوط‌به کینکت، تمام بازی‌هایی که روی کنسول ایکس باکس وان قابل اجرا بودند را می‌توان از همان روز اول در کنسول‌های نسل بعد نیز تجربه کرد.

«پس از ساعت‌ها آزمایش و تحقیق، مفتخریم که اعلام کنیم بازی‌های ایکس باکس، ایکس باکس 360 و ایکس باکس وان، به‌غیر از موارد مربوط‌به کینکت که در کنسول نسل فعلی قابل اجرا هستند را می‌توان به‌راحتی و به‌صورت بهبودیافته از همان روز عرضه کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس و سری اس تجربه کرد.»

باوجود اینکه به کمک این ویژگی بازی‌هایی چون Red Dead Redemption و Alan Wake روی کنسول‌های نسل نهم تجربه بهتری را ارائه می‌دهند، اما باید توجه داشته باشید که برای استفاده از این قابیت باید بازی مورد نظر پیش‌از این با استقاده از Backwards Compatibility روی ایکس باکس وان منتشر شده باشند.

حال باید منتظر ماند و دید آیا گنجینه آثار خانواده بزرگ ایکس باکس می‌تواند گیمرها را برای خرید کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس و سری اس ترغیب کند یا خیر؟ لطفا نظرات و پیش‌بینی‌های خود در این زمینه را با ما نیز به اشتراک بگذارید.


منبع gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده