نویسنده: آریا بهپور
// چهار شنبه, ۷ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۵۹

بازی No Man's Sky به‌روزرسانی بزرگی برای پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس/اس خواهد داشت

دارندگان بازی No Man's Sky می‌توانند آن را با ارتقای گرافیکی و بهبود گیم‌پلی به‌طور رایگان روی پی سی و کنسول‌های نسل بعد تجربه کنند.

بازی No Man's Sky هرچقدر در ابتدای کار در سال ۲۰۱۶ به خاطر برآورده نکردن وعده‌های خود با انتقادات فراوانی مواجه شد، بعدها این قضیه را جبران کرد و با به‌روزرسانی‌های رایگانی که استودیو هلو گیمز (Hello Games) برای آن عرضه کرد، به یکی از آثار جذاب این سال‌ها تبدیل شد. اکنون در جدیدترین اخبار بازی مطلع شدیم که این اثر متفاوت قرار است به‌روزرسانی عظیمی برای کنسول‌های پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس داشته باشد، آن‌هم به‌طور کاملاً رایگان.

اولین ویژگی به‌روزرسانی نسل بعد بازی نو منز اسکای را می‌توان بهبود گرافیکی آن دانست که به شکل‌های مختلف شاهد آن خواهیم بود؛ از ارتقای کیفیت محیط‌ها و خلق سیاره‌هایی با جزئیات به مراتب بیشتر از قبل که باعث شکل‌گیری تصاویری زیباتر می‌شوند، تا افزایش تعداد موجودات هر سیاره که حس و حالی زنده‌تر به بازی خواهند داشت؛ به‌روزرسانی‌ای که باعث می‌شود درختان و چمنزارهای بیشتری را در سیاره‌های سرسبز شاهد باشیم و در مجموع با اثری خوش آب و رنگ‌تر از همیشه طرف شویم.

همچنین نورپردازی و سایه‌زنی بازی بهبود زیادی پیدا خواهد کرد و از افکت‌های نورپردازی حجمی برای افزایش کیفیت بصری آن استفاده می‌شود. میدان دید بازی نیز بهبود پیدا کرده و می‌توان بهتر از قبل شاهد مناظر دوردست و موجودات ساکن در آن‌ها بود و همه‌ی این‌ها درحالی است که بازی به‌شکل 4K/60fps روی پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس اجرا می‌شود.

دانلود ویدیو از آپارات

در مورد گیم‌پلی و ویژگی‌های آن هم با تغییرات جالبی مواجه می‌شویم، از جمله امکان ساخت و ساز پایگاه‌هایی به مراتب وسیع‌تر و پیچیده‌تر از قبل و لذت بازی آنلاین با حضور ۳۲ بازیکن که تا پیش از این روی کنسول‌ها امکان‌پذیر نبود. درعین‌حال قابلیت کراس‌پلی روی پلتفرم‌های مختلف هم اجازه می‌دهد دارندگان بازی بتوانند درکنار افراد بیشتری به تجربه‌ی آن بپردازند و این قضیه مخصوصاً در روزهای اول عرضه‌ی کنسول‌های نسل بعد می‌تواند کمک بزرگی به افزایش تعداد مخاطبان آن کند.

باتوجه‌به استفاده‌ی کنسول‌های جدید سونی و مایکروسافت از SSD، انتظار می‌رود با بارگذاری‌های سریع‌تری نیز همراه باشیم و هلو گیمز خبر از بارگذاری‌هایی ۵ تا ۱۰ برابر سریع‌تر از قبل داده است و درکنار آن دارندگان نسخه‌ی پلی استیشن 5 می‌توانند از قابلیت بازخورد لمسی (Haptick Feedback) کنترلر این کنسول یعنی دوال سنس (DualSense) و همین‌طور تکنولوژی صدای سه‌بعدی آن (Tempest 3D AudioTech) نیز بهره‌مند شوند و خبر خوش برای دارندگان هدست واقعیت مجازی پلی استیشن 4 یعنی پلی استیشن VR هم امکان پشتیبانی از آن در نسخه‌ی نسل بعد بازی خواهد بود.

به‌روزرسانی نسل بعد بازی نو منز اسکای در زمان عرضه‌ی کنسول‌های جدید یعنی روزهای ۱۰ و ۱۲ نوامبر (۲۰ و ۲۲ آبان) منتشر خواهد شد و دارندگان بازی درکنار تجربه‌ی رایگان آن، می‌توانند فایل‌های ذخیره‌ی قبلی خود را هم وارد نسل بعد کنند. همچنین دارندگان نسخه‌ی پی سی نیز می‌توانند از این به‌روزرسانی به‌طور رایگان استفاده کنند.


منبع Eurogamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده