نویسنده: میلاد فاطمی
// چهار شنبه, ۷ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۳۷

فروش کنسول پلی استیشن 4 از مرز ۱۱۳ میلیون واحد گذشت

سونی به‌تازگی با انتشار گزارش مالی خود اعلام کرد که فروش کلی کنسول پلی استیشن 4 تا ماه سپتامبر به عدد فوق‌العاده ۱۱۳.۸ میلیون واحد رسیده است.

سال ۲۰۱۳ بود که سونی با عرضه کنسول پلی استیشن 4 خود به‌صورت رسمی نسل هشتم کنسول‌های خانگی را شروع کرد. کنسولی که در مقایسه با رقیب خود یعنی ایکس باکس وان توانست با ارائه بازی‌‌های متنوع‌تر و بزرگ‌تر گوی سبقت را از همان ابتدا گرفته و فروش بیشتری را برای سونی رقم بزند.

حال اما در جدیدترین اخبار بازی، ساعاتی پیش سونی گزارش مالی اخیر خود را منتشر کرد که طبق آن باوجود اینکه زمان زیادی تا عرضه کنسول‌های نسل نهم باقی نمانده، اما ژاپنی‌ها تنها در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۰ میلادی توانستند ۱.۵ میلیون واحد پلی استیشن 4 در سراسر جهان فروش داشته باشند. البته باوجود آمار و ارقام فوق‌العاده این کنسول، باتوجه به اطلاعات منتشر شده PS4 با فروش کلی ۱۱۳.۸ میلیون واحد تا ماه سپتامبر هنوز پس از پلی استیشن 2 با فروش ۱۵۵ میلیونی در جایگاه دوم قرار دارد.

سونی تازه زمانیکه کنسول پلی استیشن 4 خود را روانه بازار کرد، به‌صورت رسمی تولید کنسول محبوب PS2 را متوقف کرد؛ حال اگر چنین سیاستی برای کنسول نسل فعلی نیز اتخاذ شود، احتمال دارد تا پایان عمر پلی استیشن 4 بتواند ۴۱ میلیون واحد به آمار فروش خود اضافه کرده و بالاخره رتبه اول را به‌خود اختصاص دهد. 

در حال حاضر اما بسیاری از تحلیلگران اعتقاد دارند کنسول پلی استیشن 5 قادر است فروشی بیشتر از PS4 را تجربه کند. در همین رابطه حتی جیم رایان، مدیر پلی استیشن، چندی پیش اعلام کرد کنسول پلی استیشن 5 توانست در دوازده ساعت به‌اندازه دوازده هفته ابتدایی PS4 پیش‌فروش شود. با تمام این اوصاف هیچ بعید نیست درکنار اسم پلی استیشن 5 لقب پرفروش‌ترین کنسول سونی نیز ثبت شود.

حال باید منتظر ماند و دید سونی با ارائه بازی‌ها و سرویس‌های خود می‌تواند گیمرها را به خرید کنسول پلی اسیتشن 5 تشویق کند و در رقابت سنگین با مایکروسافت و ایکس باکس سری ایکس پیروز از میدان خارج شود یا خیر؟ لطفا نظرات و پیش‌بینی‌های خود را با ما نیز به اشتراک بگذارید.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده