نویسنده: مهرداد داودی
// چهار شنبه, ۷ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۰۴

نتفلیکس ساخت پنج انیمه جدید را اعلام کرد

نتفلیکس اعلام کرد باتوجه‌به رشد استثنایی آمار تماشای انیمه‌ها در این سرویس استریم، این شبکه قصد دارد محتوای انیمه‌ایِ بیشتری تولید کند.

به گزارش ورایتی، سرمایه‌گذاری نتفلیکس در انیمه از لحاظ تعداد بیننده جواب داده است، انیمه‌ها که در جریان بدنه سینما شهرت زیادی دارند، جذب مخاطبی بی‌سابقه را برای نتفلیکس به ارمغان آورده‌اند. بنابر آمار جدید، در سرتاسر جهان بیش از صد میلیون کاربر از اکتبر سال گذشته تا سپتامبر امسال حداقل یک انیمه در نتفلیکس تماشا کرده‌اند؛ این ارقام خبر از رشد ۵۰ درصدی نسبت به سال گذشته می‌دهد.

با حضور فیلم یا سریال‌های انیمه‌ای در فهرست‌های ده‌برترِ بیش از صد کشور در سال جاری، این غول استریمینگ با امضای چند قرارداد از علاقه خود به گسترش محتوای بخش انیمه‌های خود خبر داده است. نتفلیکس اخیرا با شرکت‌های آنیما و شرکت، سایِنس سارو و ام‌اِی‌پی‌پی‌اِی از ژاپن و استودیو میر از کره جنوبی قرارداد همکاری امضاء کرده است. به‌دنبال این قراردادها، نتفلیکس از اضافه شدن پنج انیمه اورجینال به یازده پروژه دیگر آن‌ها که در دست توسعه بودند، خبر داده است.

موج اخیر تولید انیمه نتفلیکس شامل انیمه سریالی و استاپ موشن Rilakkuma's Theme Park Adventure به کارگردانی کوبایاشی ماساهیتو، انیمه Thermae Romae Novae اقباسی از مانگایی مشهور نوشته یامازاکی ماری، انیمه High-Rise Invasion داستانی با محوریت بقا براساس انیمه‌ای از میورا سوینا و تاکاهیرو اوبا، سریال چهارقسمتی Thus Spoke Kishibe Rohan براساس داستانی از هیروهیکو آراکی و انیمه The Way of the Househusband براساس مانگایی موفق توسط کسوکه اونو می‌شود.

نتفلیکس سرمایه‌گذاری روی ساخت انیمه‌های اورجینال را از سال ۲۰۱۷ با تخصیص بخش قابل‌توجه‌ای از بودجه‌ بخش محتوای خود برای کار کردن با استودیوهای بزرگ مانند آی.جی آغاز کرد. هدف آن‌ها تبدیل شدن «به متقاعد‌کننده‌ترین و جذاب‌ترین مکان برای طرفداران، خالقین و استودیوهای تولید انیمه» بود. نتفلیکس در سال ۲۰۲۰ به وسیله همکاری با افراد تاثیرگذارتری برای تهیه انیمه زیرنظر نام این برند، گام بلندتری به سوی هدف خود برداشته است.

با وجود محتوای بسیاری زیادی که در دنیای استریمینگ در دسرتس کاربران است، انیمه‌ها توانسته‌اند به یکی از مشهورترین محصولات تبدیل شوند. شما کاربران زومجی درباره انیمه و تصمیم نتفلیکس برای تولید آن چه نظری دارید؟


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده