نویسنده: علی نوروزی
// چهار شنبه, ۷ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۲۰

اکران فیلم Tomb Raider 2 تا اطلاع ثانوی به تعویق افتاد

شرکت مترو گلدوین مایر اخیراً برنامه‌ی زمانی اکران آثارش را تغییر داد و اکران فیلم Tomb Raider 2 را تا زمانی نامعلوم به تأخیر انداخت.

به نظر می‌رسد که فیلم Tomb Raider 2 (مهاجم مقبره ۲) به این زودی‌ها به سینما راه نمی‌یابد. روز گذشته شرکت مترو گلدوین مایر به‌دلیل ادامه‌ی تعطیلی سالن‌های سینما بر اثر شیوع ویروس کرونا تغییراتی در برنامه‌ی زمانی اکران آثارش ایجاد کرده است. از میان این تغییرات می‌توان به تغییر زمان اکران دنباله‌ی فیلم Tomb Raider (مهاجم مقبره) اشاره کرد که در ابتدا برای نمایش در تاریخ ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ (۱۹ مارس ۲۰۲۱) در نظر گرفته شده بود، اما حالا تا زمانی نامعلوم به تأخیر افتاده است و نمی‌دانیم چه زمانی به سینما راه می‌یابد. این شرکت اکران فیلم بیوگرافی آرتا فرانکلین یعنی Respect (عزت) را نیز از تاریخ ۲۶ دی ۱۳۹۹ (۱۵ ژانویه‌ی ۲۰۲۱) به ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ (۱۳ اوت ۲۰۲۱) موکول کرده است.

اطلاعات زیادی از فیلم Tomb Raider 2 در دست نیست، اما می‌دانیم که آلیسیا ویکاندر دوباره برای ایفای نقش لارا کرافت در این دنباله باز می‌گردد و بن ویتلی که اخیراً فیلم Rebecca (ربه‌کا) را برای نتفلیکس کارگردانی کرد، سکان هدایت آن را در دست خواهد داشت. آلیسیا ویکاندر در مصاحبه‌ی اخیرش اعلام کرد: «برنامه این بود که در سال جاری کار تولید یک دنباله را آغاز کنیم، اما به‌توجه‌به وضع فعلی همه چیز تغییر کرده است. ما همچنان مشغول بررسی هستیم، بنابراین امیدوارم که سال آینده بتوانیم فرصت انجام این کار را به‌دست آوریم.» امی جامپ فیلم‌نامه‌ی فیلم «مهاجم مقبره ۲» را به رشته‌ی تحریر در می‌آورد و گراهام کینگ از طرف شرکت «جی‌کی فیلمز» به‌عنوان تهیه‌کننده‌ی آن فعالیت می‌کند.

بن ویتلی برای کارگردانی فیلم‌های Kill List (فهرست کشتار) و Free Fire (آتش آزاد) شناخته می‌شود که در آن‌ها با امی جامپ همکاری داشت. کارگردانی قسمت اول Tomb Raider را رور اوثاگ، کارگردان فیلم The Wave (موج) انجام داد و پس از او بن ویتلی سکان هدایت این مجموعه را برعهده می‌گیرد. فیلم «مهاجم مقبره» در سال ۲۰۱۸ روی پرده‌ی سینما رفت و با واکنش‌های متفاوتی از سوی منتقدان و طرفداران روبه‌رو شد، اما توانست ۲۷۴.۷ میلیون دلار در سراسر جهان فروش داشته باشد. گزارش‌ها حاکی از این است که فیلم Tomb Raider 2 داستان بازی‌های Rise of the Tomb Raider و Shadow of the Tomb Raider را برای ارائه‌ی داستانی پُرهیجان با یکدیگر ترکیب خواهد کرد.

آلیسیا ویکاندر قبلاً درباره‌ی ایفای نقش لارا کرافت در فیلم Tomb Raider گفت: «به نظرم لارا کاراکتر شگفت‌انگیزی است که از ۲۲ سال پیش با ما همراه بوده است. او به الگوی بی‌نظیری تبدیل شده است و این موضوع که توانسته به‌عنوان یک کاراکتر مونث به چنین محبوبیتی در دنیای بازی‌های ویدیویی و سینما دست یابد را دوست دارم. فکر می‌کنم که این کاراکتر بدون شک جا برای پیشرفت دارد؛ کاراکتری که انگار از سال ۱۹۹۶ سر برآورده است و زنی قدرتمند با خصوصیات همان دوره را در ذهن تداعی می‌کند که هنوز هم باهوش، بسیار کنجکاو، چابک و آسیب‌پذیر است. در واقع این‌طور به نظر می‌رسد که لارا خود را با تغییرات جامعه وفق داده و به زنی امروزی‌تر تبدیل شده است.»


منبع ComicBook
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده