نویسنده: مهدی اسدی
// چهار شنبه, ۷ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۲۴

گزارش مالی جدید مایکروسافت افزایش ۳۰ درصدی مجموع درآمد ایکس باکس را نشان می‌دهد

مایکروسافت امروز نتایج مربوط‌به گزارش مالی عملکرد این شرکت را در سه‌ماهه نخست سال مالی ۲۰۲۱ منتشر کرده که افزایش ۳۰ درصدی درآمد حاصل از محتوا و سرویس‌های ایکس باکس را در مقایسه با موعد مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

در بخش اول گزارش مالی مایکروسافت، به عملکرد تجارت More Personal Computing پرداخته شده که شامل بخش گیمینگ و برند ایکس باکس در این شرکت می‌شود. در تصاویر زیر، می‌توانید به ریز این گزارش دسترسی داشته باشید.

گزارش مالی مایکروساف در سه ماهه اول 2021

باتوجه به اطلاعات درج شده در این گزارش، مجموع درآمدهای حاصل از تولید محتوای نرم‌افزاری و سرویس‌های اشتراکی ایکس باکس با یک رشد ۳۰ درصدی در مقایسه با موعد مشابه سال گذشته مواجه شده است. این میزان معادل ۶۴۹ میلیون دلار گزارش شده است. این درحالی است که درآمد گیمینگ این شرکت نیز درکل ۲۲ درصد، معادل ۵۵۰ میلیون دلار رشد داشته است. حوزه محتوا و سرویس‌های ایکس باکس شامل بازی‌های ترد پارتی، سرویس اشتراک ایکس باکس گیم پس و بازی‌های تولیدی استودیوهای فرست پارتی ایکس باکس می‌شود. منظور از درآمد کلی گیمینگ نیز هردو حوزه نرم‌افزاری و سخت‌افزاری تولید شرکت است.

بدون شک رشد درآمد حاصل از حوزه محتوا و سرویس‌های ایکس باکس مدیون عملکرد عالی بازی‌های فرست پارتی و ترد پارتی این شرکت در سرویس اشتراکی ایکس باکس پس بوده است. در سمت مقابل، کاهش درآمد حاصل از فروش سخت‌افزاری ایکس باکس را داشتیم که با ۲۷ درصد افت نسبت به موعد مشابه سال گذشته، به روند نزولی خود ادامه می‌دهد. البته باتوجه به قرار گرفتن در آستانه عرضه کنسول‌های نسل جدید در کمتر از یک ماه آینده، این کاهش کاملاً طبیعی به نظر می‌رسد. هرچند این افت هنوز به قدری زیاد نبوده که جلوی رشد ۲۲ درصدی درآمد کلی گیمینگ شرکت را بگیرد.

گزارش مالی مایکروساف در سه ماهه اول سال مالی 2021

همان‌طور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، مایکروسافت در خصوص درآمدهای کلی شرکت نیز آمار جدید خود را ارائه کرده که قسمت‌هایی از آن عبارت‌اند از:

  • رشد ۱۲ درصدی درامد کلی شرکت معادل ۳۷.۲ میلیارد دلار در مقایسه با بازه قبل
  • رشد ۲۵ درصدی درآمدهای عملیاتی معادل ۱۵.۹ میلیارد دلار
  • رشد ۳۰ درصدی درآمد خالص شرکت معادل ۱۳.۹ میلیارد دلار
  • رشد ۳۲ درصدی سود تقلیل یافته هرسهم معادل ۱.۸ دلار

مایکروسافت در گزارش سه‌ماهه چهارم سال مالی ۲۰۲۰ خود نیز افزایش قابل ملاحظه میزان درآمد گیمینگ این شرکت را گزارش می‌کرد که براین اساس، مجموع درآمد بخش ایکس باکس در حوزه گیمینگ با افزایش ۶۴ درصدی، به میزان ۱.۳ میلیارد دلار رسیده بود. این درحالی است که برخلاف آمار جدید، درآمد حاصل از فروش سخت‌افزاری محصولات این شرکت، با یک رشد ۴۹ درصدی، نقش مهمی را در این دستاورد ایفا می‌کرد.

شما می‌توانید با مراجعه به این لینک، جزئیات کامل گزارش مالی دوره قبل مایکروسافت را در زومجی مطالعه کنید.


منبع twinfinite
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده