نویسنده: آریا بهپور
// سه شنبه, ۶ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۲۸

گیرمو دل تورو قصد داشت در فیلم Halo از برادر شیطانی مسترچیف رونمایی کند

گیرمو دل‌تورو که قرار بود سال‌ها قبل فیلمی براساس مجموعه بازی‌های Halo بسازد، ایده‌های عجیبی برای داستان آن داشت.

هرچقدر که بازی هیلو (Halo) محبوبیت بالایی بین گیمرها دارد، این مجموعه‌ی عظیم تا امروز در دنیای سینما ناکام مانده و با وجود بارها تلاش برای تولید اقتباسی سینمایی از آن، با شکست مواجه شده است. یکی از این فیلم‌های سینمایی هم قرار بود سال‌ها قبل توسط گیرمو دل تورو تولید شود که درنهایت به جایی نرسید، ولی به‌تازگی اطلاعاتی از ایده‌ی عجیب این کارگردان مکزیکی پیرامون این اثر منتشر شده که واکنش‌های جالب طرفداران هیلو را به‌دنبال داشته است.

پل راسل، یکی از افرادی که سال‌ها در استودیو بانجی (Bungie) حضور داشته و روی هیلو کار می‌کرده، در مصاحبه‌ای با IGN به صحبت پیرامون فیلمنامه‌ای پرداخته که دل‌تورو مدت‌ها قبل قرار بود فیلم هیلو را براساس آن تولید کند؛ فیلمنامه‌ای که در آن شاهد حضور برادر شیطانی شخصیت اصلی این مجموعه یعنی مسترچیف بودیم.

راسل در این مورد می‌گوید: «مسترچیف در این اثر برادر دوقلویی داشت که با Flood (نژادی در دنیای هیلو که موجودات زنده را به مخلوقاتی زامبی‌مانند تبدیل می‌کند و کنترل آن‌ها را به‌دست می‌گیرد) متحد می‌شد و در پایان فیلم هم شاهد مبارزه‌ی دو برادر با یکدیگر بودیم.» به‌گفته‌ی راسل، دل‌تورو این ایده را با جوزف استتن، نویسنده‌ی هیلو درمیان گذاشته بود: «دل‌تورو این ایده را درون منزل استتن مطرح کرد و درحالی‌که به شوخی به بازوی او می‌زد، به او گفت: «اون دو تا برادر هستن! آخر فیلم هم قراره به جنگ همدیگه برن!» و استتن هم بعدها این خاطره را برای من تعریف کرد.»

نکته‌ی جالب دیگر در مورد این نسخه‌ی ناکام از فیلم هیلو، همکاری دل‌تورو با دی بی وایس در نگارش فیلمنامه‌ی آن بوده؛ کسی که بعدها سریال بازی تاج و تخت (Game of Thrones) را با همکاری دیوید بنیاف تولید کرد. ولی درنهایت همکاری دل‌تورو و وایس به جایی نرسید و دل‌تورو هم بعد از آن به سراغ کارگردانی دومین فیلم هل بوی (Hellboy II: The Golden Army) رفت.

گیرمو دل‌تورو تنها سینماگر سرشناسی نبوده که پروژه‌ی هیلوی او به بن‌بست رسیده و تا امروز افراد دیگری مثل نیل بلومکمپ، کارگردان فیلم District 9 و پیتر جکسون، کارگردان فیلم‌های ارباب حلقه ها (The Lord of the Rings) هم در این راه ناکام بوده‌اند؛ دو نفری که قرار بود با همکاری یکدیگر فیلم هیلو را آماده کنند و پس از بسته شدن پرونده‌ی آن، به سراغ District 9 به کارگردانی بلومکمپ و تهیه‌کنندگی جکسون رفتند.

بلومکمپ چند سال قبل با اشاره به سختی‌های تولید فیلم هیلو گفته بود: «اگر به من آزادی عمل کاملی داده می‌شد، واقعاً دوست داشتم این فیلم را کارگردانی کنم. ولی مشکل دقیقاً در همین کنترل سفت و سخت پروژه توسط مسئولان آن بود. وقتی چیزی از قبل وجود داشته باشد، جلوی آزادی عمل کارگردان را می‌گیرد و من مجبور بودم برای حفظ ایده‌ها و تفسیر خاص خود از هیلو مقابل ۱۵۰ نفر دیگر قرار بگیرم که خواسته‌های خود را از آن داشتند.»

این روزها سریال هیلو برای پخش از شوتایم در دست تولید است و باید دید این‌بار چه سرنوشتی در انتظار هیلو و مسترچیف خواهد بود. البته این اولین سریال برگرفته از دنیای هیلو نیست و پیش از آن هم آثاری مثل Halo: Nightfall، Halo 4: Forward Unto Dawn و انیمه‌ی Halo Legends را از این مجموعه شاهد بوده‌ایم، ولی سریال شوتایم عظیم‌ترین اقتباس هیلو در دنیای فیلم و سریال خواهد بود.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده