نویسنده: علی نوروزی
// سه شنبه, ۶ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۵۶

مذاکره مایکل بی. جردن برای کارگردانی فیلم Creed 3

مایکل بی. جردن مشغول مذاکره برای کارگردانی قسمت سوم مجموعه فیلم‌های Creed است که زک بیلین فیلم‌نامه‌ی آن را به رشته‌ی تحریر در می‌آورد.

در تازه‌ترین اخبار سینما و تلویزیون مطلع شدیم که از قرار معلوم مایکل بی. جردن مشغول مذاکره با شرکت مترو گلدوین مایر است تا درکنار نقش‌آفرینی در فیلم Creed 3 (کرید ۳) سکان هدایت آن را نیز در دست بگیرد. این موضوع اولین‌بار توسط ددلاین و درضمن یک گزارش دیگر از شرکت مترو گلدوین مایر اعلام شد که در سال ۲۰۱۸ وظیفه‌ی تولید و توزیع فیلم Creed II (کرید ۲) را برعهده داشت و در سال ۲۰۱۵ با شرکت برادران وارنر در تولید فیلم Creed (کرید) همکاری کرد. وظیفه‌ی کارگردانی نخستین قسمت فیلم «کرید» برعهده‌ی رایان کوگلر بود که کارگردانی فیلم‌های Fruitvale Station (ایستگاه فروتویل) و Black Panther (پلنگ سیاه) با نقش‌آفرینی مایکل بی. جردن را در کارنامه دارد.

استیون کیپل جونیور فیلم «کرید ۲» را کارگردانی کرد و فیلم Creed III نُهمین قسمت از مجموعه فیلم‌های Rocky (راکی) با نقش‌آفرینی سیلوستر استالونه به‌شمار می‌آید که نخستین قسمت آن برنده‌ی جایزه‌ی «بهترین فیلم» اسکار شد. مایکل بی. جردن که به‌عنوان تهیه‌کننده‌ی فیلم Creed II فعالیت داشت، با فیلم «کرید ۳» نخستین کارگردانی خود را تجربه می‌کند. در اسفند سال گذشته اعلام شد که زک بیلین، نویسنده‌ی فیلم King Richard (پادشاه ریچارد) برای نگارش فیلم‌نامه‌ی فیلم «کرید ۳» انتخاب شده است. این فیلم حماسه‌ی آدونیس کرید با بازی مایکل بی. جردن را ادامه می‌دهد. نخستین فیلم این مجموعه به فروش ۱۷۳.۶ میلیون دلاری در سراسر جهان دست یافت و داستان پسر آپولو کرید را روایت می‌کرد که راکی بالبوآ، قهرمان سابق بوکس سنگین وزن جهان مربی‌گری او را برعهده می‌گیرد.

دنباله‌ی فیلم Creed که درباره‌ی مبارزه‌ی آدونیس کرید تحت سرپرستی و آموزش راکی بالبوآ با ویکتور دراگو، پسر ایوان دراگو بود، با بودجه‌ی ۵۰ میلیون دلاری توانست ۲۱۴.۱ میلیون دلار در گیشه بفروشد. فیلم درام Just Mercy‎ (فقط رحمت) به کارگردانی دستین دنیل کرتون آخرین اثری بود که مایکل بی. جردن در آن به ایفای نقش پرداخت و این هنرپیشه‌ی آمریکایی در آینده در فیلم Without Remorse (بدون پشیمانی) دیده خواهد شد که در مرحله‌ی پس از تولید به سر می‌برد و برای نمایش در سال ۲۰۲۱ در نظر گرفته شده است. او صداپیشگی یکی از کاراکترهای انیمیشن سریالی What If…? (چه می‌شود اگر ...؟) شرکت مارول را نیز برعهده دارد که انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۱ پخش شود.

مایکل بی. جردن و رایان کوگلر دوباره با یکدیگر در فیلم Wrong Answer (پاسخ اشتباه) همکاری می‌کنند که تا-نهیسی کوتس فیلم‌نامه‌ی آن را براساس یکی از مقالات نیویورکر نوشته‌ی ریچل اویو به رشته‌ی تحریر در می‌آورد. این فیلم به ماجراهای یک معلم ریاضی در شهر آتلانتا می‌پردازد که پس از تغییر نمره‌ی امتحانات دانش‌آموزان جهت دریافت بودجه برای مدرسه رسوا می‌شود. بر طبق گزارش‌ها، جردن در فیلم اکشن-ماجراجویانه‌ی Methuselah (متوشالح) به کارگردانی دنی بویل نیز نقش‌آفرینی می‌کند که در مرکز حوادث داستان پیرمردی هزار ساله را روایت می‌کند که از وقت خود در این کره‌ی خاکی برای ابداع مجموعه‌ی بی‌نظیری از مهارت‌های ادامه‌ی حیات استفاده کرده است. مایکل بی. جردن بارها مورد تحسین منتقدان قرار گرفته است و در سال ۲۰۱۸ برای تهیه‌کنندگی فیلم Fahrenheit 451 (فارنهایت ۴۵۱) نامزد دریافت جایزه‌ی اِمی ساعات پربیننده شد.  


منبع Indiewire
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده