پیش نمایش بازی Watch Dogs: Legion

پیش نمایش بازی Watch Dogs: Legion

سه شنبه, ۶ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۰۲

با نزدیک شدن به زمان انتشار بازی مورد انتظار Watch Dogs: Legion تصمیم گرفتیم در این مقاله تمامی اطلاعاتی را که از آن منتشر شده‌اند، در اختیار شما قرار دهیم. با ما همراه باشید.

خرداد ماه سال گذشته بود که استودیو یوبی‌سافت به‌طور رسمی از سومین نسخه از مجموعه محبوب واچ داگز یعنی واچ داگز لیجن (Watch Dogs: Legion) رونمایی کرد. حال با گذشت یک و نیم سال از زمان معرفی اولیه، به‌زودی می‌توانیم این بازی را از نزدیک روی کنسول‌های نسل هشتمی و پی‌سی و کمی بعدتر روی کنسول‌های جدید نسل نهمی هم تجربه کنیم. واچ داگز لیجن اثری بین نسلی به‌شمار می‌رود که به‌گفته سازندگان قرار است به‌عنوان یک اثر سندباکس تجربه‌ای به‌مراتب کامل‌تر و سرگرم‌کننده‌تر در مقایسه با نسخه‌های قبل را در اختیار مخاطبان قرار دهد.

هک کردن پهپاد در بازی Watch Dogs Legion

تاریخ عرضه Watch Dogs: Legion

بازی واچ داگز لیجن (Watch Dogs: Legion) ابتدا قرار بود در تاریخ ۱۶ اسفند ۹۸ در اختیار کاربران قرار گیرد. اما پس از چند ماه از زمان معرفی اولیه، یوبی‌سافت اعلام کرد تاریخ انتشار بازی برای پلتفرم پی‌سی، سرویس گوگل استیدیا و کنسول‌های نسل هشتمی ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 به تاریخ ۸ آبان ماه (۲۹ اکتبر) تغییر پیدا کرده است.

البته که این بازی یکی از آثار زمان عرضه کنسول‌های نسل نهمی هم به‌شمار می‌رود و می‌توانیم شاهد انتشار آن در تاریخ ۲۰ آبان برای کنسول‌ ایکس باکس سری ایکس/اس و در تاریخ ۲۲ آبان ماه برای کنسول پلی استیشن 5 باشیم. البته این بازی از قابلیت Smart Delivery کنسول ایکس باکس سری ایکس/اس هم پشتیبانی می‌کند و خریداران نسخه ایکس باکس وان می‌توانند به‌صورت رایگان بازی خود را روی کنسول ایکس باکس سری ایکس/اس هم تجربه کنند.

داستان بازی

اجازه دهید قبل از چیز نگاهی داشته باشیم به اطلاعاتی که تاکنون از بخش داستانی بازی منتشر شده است. وقایع بازی واچ داگز لیجن در شهر لندن پسابرگزیت و در آینده‌ای نه‌چندان دور رخ می‌دهد. در این‌جا ما شاهد حضور شعبه لندن گروه دِد سِک (DedSec) هستیم که پس از تحقیقات مختلف متوجه حضور گروهی تروریست به‌نام Zero Day می‌شوند که ظاهرا تصمیم دارند در کاخ وِست مینستِر شهر لندن بمب‌گذاری کنند. دالتون ولف مأمور اجرایی دد سک با نفوذ به کاخ موفق می‌شود تا جلوی این حمله تروریستی را بگیرد، اما زیرو دی با انفجار چندین بمب دیگر در نقاط مختلف شهر لندن، تقصیر را بر گردن گروه دد سک می‌اندازد و آن‌ها را مقصر اصلی این حملات جلوه می‌کند.

با وقوع این اتفاق‌ها، دولت بریتانیا تصمیم می‌گیرد با امضای قرارداد همکاری با یک گروه نظامی خصوصی به‌نام آلبیون (Albion)، نظم و امنیت را به سطح شهر لندن بازگرداند و برای شروع دسترسی کامل به سرویس ctOS شرکت Blume را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد. این میزان از دسترسی و آزادی عمل به آلبیون اجازه می‌دهد تا بخش‌های مختلف شهر را در کنترل خود گرفته و اعضای گروه DedSec را مجبور به مخفی شدن در پناه‌گاه‌های مختلف کند. البته که فعالیت‌های آلبیون به این‌جا ختم نمی‌شود و آن‌ها با ایجاد رعب و وحشت در بین مردم و با استفاده از خشونت، فضایی به‌شدت امنیتی را در سطح شهر برقرار می‌کنند. علاوه‌بر آلبیون ما در بازی شاهد حضور یک سندیکای خلاف‌کار به‌نام مِری کِلی (Mary Kelley) هستیم که بخش اعظم فعالیت‌های آن‌ها را تجارت‌های غیرقانونی ازطریق دارک وب تشکیل داده است. حال این وظیفه شما و اعضای گروه دد سک است که علاوه‌بر تلاش برای پاک کردن نام خود، شهر لندن از وجود این گروه‌ها آزاد کنند.

شخصیت ایدن در بازی Watch Dogs Legion

مکانیزم عضوگیری بازی

پس از داستان بازی به‌سراغ بخش‌های جدید گیم‌پلی و سیستم عضوگیری بازی می‌رویم که درواقع مکانیزم اصلی و جدید واچ داگز لیجن به‌شمار می‌رود. این مکانیزم این بازی را از نسخه‌های پیشین مجموعه متمایز کرده و باعث به‌وجود آمدن سیستم‌های متنوع گیم‌پلی و روایت‌های داستانی مختلف می‌شود. بنا به‌ گفته سازندگان در شهر لندن بازی نزدیک به ۹ میلیون نفر شخصیت مختلف حضور دارند که شما می‌توانید برای اضافه کردن هرکدام از آن‌ها به گروه خود اقدام کنید. به‌واسطه سیستم Census هرکدام از این اشخاص ویژگی‌ها و پیشینه داستانی منحصربه‌فردی دارند که روی مهارت‌ها، ویژگی‌ها و روحیات آن‌ها اثرگذار است. به‌عنوان مثال اگر شخصی، یکی از نزدیکانش توسط گروه آلبیون آسیب داده باشد، به خاطر حس انتقامی که در او شکل گرفته است، انگیزه به‌مراتب بیشتری برای مبارزه با این گروه را می‌توان از او انتظار داشت.

همان‌طور که گفته شد، شما هر کسی را که بخواهید می‌توانید برای عضویت به گروه خود دعوت کنید. این شخص می‌تواند یک فرد معمولی، یک مأمور MI6، یک کارگر ساختمانی یا حتی یکی از نگهبانان خود گروه آلبیون باشد. البته جذب کردن این افراد آن‌طور که فکر می‌کنید ساده نیست و ابتدا باید با آن‌ها وارد مذاکره شوید. معمولا شخصیت‌های بازی از شما می‌خواهند که یک مأموریت برای آن‌ها انجام دهید و پس از اتمام مأموریت تصمیم می‌گیرند که به گروه شما اضافه شوند یا خیر. پس از اضافه شدن اشخاص به گروه دد سک، بازی از شما می‌خواهد که آن‌ها را در یکی از سه دسته‌بندی کلی Enforcer ،Infiltrator و Hacker قرار دهید که هرکدام مهارت‌ها و توانایی‌های منحصربه‌فردی را در اختیارشان قرار می‌دهد. به‌عنوان مثال اشخاصی که در دسته Hacker قرار می‌گیرند، در زمینه مخفی‌کاری به‌شدت حرفه‌ای هستند و ترجیح می‌دهند مأموریت‌ها را به‌صورت از راه دور و توسط درون‌های عنکبوتی خود انجام دهند.

البته که هرکدام از اعضای این دسته‌ها، پرک‌های مختص خود را دارند و شما باید در طول بازی با انجام چالش‌ها و مأموریت‌های مختلف این پرک‌ها را به‌دست آورده و به کمک آن‌ها، تجهیزات و مهارت‌های جدید را برای شخصیت‌های خود آزاد کنید. شما به‌صورت همزمان حداکثر ۲۰ شخص مختلف را می‌توانید در گروه خود داشته باشید و از مهارت‌های هرکدام از آن‌ها به‌صورت جداگانه بهره ببرید. اما این نکته را نباید فراموش کنید که مرگ اشخاص در این بازی به‌صورت دائمی است و شخصیت‌های کشته شده دیگر به محیط بازی بازگردانده نمی‌شوند. برای مثال بهتر است بین کشته شدن و دستگیر شدن گزینه دوم را انتخاب کنید تا بعدا بتوانید مأمور خود را از زندان نجات دهید یا تنها برای اتمام دوره محکومیت او صبر کنید.

شهر بازی Watch Dogs Legion

سلاح‌های متنوع بازی

در بازی واچ داگز لیجن شاهد حضور انواع و اقسام سلاح‌ها و تجهیزات مختلفی هستیم که می‌توانید برای یک بازی ویدیویی تصور کنید. به‌همان اندازه که شخصیت‌ها و کاراکترهای بازی متنوع و با ویژگی‌های گوناگون طراحی شده‌اند، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که هرکدام از آن‌ها از ابزاری مخصوص برای حمله به دشمنان استفاده کنند. برای مثال شما مأمور مخفی‌ای را در اختیار دارید که از تجهیزات جاسوسی مشابه با جیمز باند همانند خودرویی با قابلیت پرتاب موشک به نبرد دشمنان می‌رود یا می‌توانید در نقش یک کارگر ساختمانی قرار گیرید که با زور بازو و با دستگاه میخ‌کوب خود با دیگر افراد مبارزه می‌کند. در مجموع تریلرهای بازی نشان داده‌اند که بازیکنان می‌توانند از هر دو نوع سلاح‌های کشنده و غیرکشنده برای پیش بردن مراحل استفاده کنند و اینکه قرار باشد چگونه در دنیای واچ داگز لیجن زندگی کنید، دست شما است.

شهر لندن؛ بزرگ‌تر و پویاتر از همیشه

از شخصیت‌های بازی که بگذریم، به شهر لندن و محیط‌های مختلف و پر جزئیات آن می‌رسیم که به‌نظر می‌رسد یوبی‌سافت حسابی برای طراحی آن وقت گذاشته است. باتوجه‌به اطلاعات منتشر شده در بازی واچ داگز لیجن شاهد دنیایی بزرگ‌تر، پویاتر و زنده‌تر نسبت به نسخه‌های پیشین هستیم که به بازیکنان آزادی عملی بسیاری برای تعامل با بخش‌های مختلف آن را می‌دهد. لندن از محله‌های مختلفی تشکیل شده است که مردم هرکدام از این مناطق، ویژگی‌های شخصیتی و مهارت‌های منحصربه‌فردی دارند و تمامی این موارد درکنار نورپردازی‌های زیبا و تکنولوژی ری تریسینگ تجربه‌ای بسیار به‌یادماندنی را قرار است برای کاربران رقم بزنند.

رانندگی در بازی Watch Dogs Legion

حالت‌های مختلف بخش چند نفره آنلاین

شرکت یوبی‌ساخت در بخش چندنفره بازی واچ داگز لیجن هم با دستی پر ظاهر شده است. آن‌ها اعلام کرده‌اند که این بخش در قالب یک به‌روزرسانی مجزا در ماه دسامبر ۲۰۲۰ به این بازی اضافه می‌شود و قرار است حالت‌ها و محتویات متنوع و بسیار سرگرم‌کننده‌ای را در اختیار خریداران بازی قرار دهد. در بخش چندنفره آنلاین، شهر لندنی را مشاهده می‌کنیم که بازیکنان می‌توانند آزادانه در محیط‌های آن به جست‌وجو بپردازند و در رویدادهای متنوع و پویای آن شرکت کنند. شما قادر هستید با دوستان خود به‌صورت تیمی مأموریت‌های کوآپ این بخش را انجام دهید و از تجربه واچ داگز لیجن به‌صورت چندنفره لذت ببرید. در بخش Tactical Ops بازیکنان می‌توانند حداکثر با سه‌نفر از دوستان خود برای وارد شدن به مأموریت‌های دشواری که نیاز به برنامه‌ریزی و استراتژی دارد، آماده شوند. مأموریت‌هایی که قبل از وارد شدن به آن‌ها باید وظایف مشخص را به‌هرکدام از اعضای تیم محول کنید و از مهارت‌های آن‌ها برای به‌اتمام رساندن وظایف خود بهره ببرید.

بخش بعدی Spider-Bot Arena نام دارد که بدون شک یکی از هیجان‌انگیزترین قسمت‌های بازی به‌شما می‌رود. در این بخش بازیکنان تا تعداد ۸ نفر با در دست گرفتن کنترل ربات‌های عنکبوتی کوچک وارد یک میدان مبارزه‌ای نفس‌گیر می‌شوند و برای بقا و ازبین‌بردن حریفان خود تلاش می‌کنند. در انتها هم بخش Invasion به سری واچ داگز بازگشته است تا بازیکنان به‌واسطه آن به دنیای دیگر کاربران وارد شده و برای هک کردن آن‌ها تلاش کنند.

محتوایات پس از عرضه بازی Watch Dogs: Legion

همانند بسیاری از دیگر آثار شرکت یوبی‌سافت، در آینده می‌توانید شاهد سیزن پس بازی باشیم که قرار است با نام Bloodline برای بازی عرضه شود و چهار شخصیت جدید را به این اثر اضافه کند. اولین شخصیت این بسته، ایدن پیِرس، قهرمان نسخه اول است که بنا به‌گفته سازندگان شما می‌توانید کل بخش داستانی را در قالب او به‌اتمام برسانید. آن‌طور که به‌نظر می‌رسد، ایدن در واچ داگز لیجن حتی دیالوگ‌های مخصوص به خود را دارد و سازندگان حساب ویژه‌ای روی او باز کرده‌اند. البته ایدن، تنها ستاره این بسته نیست و درکنار او ما شاهد بازگشت شخصیت رِنچ (Wrench) از نسخه دوم این مجموعه هستیم.

هرکدام از این شخصیت‌ها دارای خط داستانی منحصر به‌فردی در بازی هستند و شما می‌توانید آن‌ها را به شکل کامل شخصی‌سازی کنید. درکنار این دو شخصیت نام آشنا، کاراکتر مینا قرار دارد که ظاهرا یک ابرانسان با توانایی کنترل ذهن است که می‌تواند حسابی در انجام مأموریت‌ها خود را نشان دهد. در انتها هم شخصیت دارسی چهارمین کاراکتر این بسته را داریم که یکی از اعضای گروه برادری اساسینز است و برای اولین‌بار کراس‌اور بین دو مجموعه را رقم می‌زند.

 

سیستم مورد نیاز بازی Watch Dogs: Legion

همان‌طور که پیش‌تر گفتیم، Watch Dogs: Legion یک بازی بین نسلی است و قرار است از آخرین تکنولوژی‌های صنعت بازی‌سازی که خریداران کنسول‌های نسل نهمی انتظار آن را می‌کشند، بهره ببرد. پس طبیعی است که کاربران پلتفرم پی‌سی هم انتظار بهره بردن این بازی از ویژگی‌هایی همانند کیفیت 4K، ری تریسینگ و بالاترین نرخ فریم را روی کامپیوترهای شخصی خود داشته باشند. خوش‌بختانه یوبی‌سافت دست این دسته از کاربران را تا حد زیادی باز گذاشته است و حداقل مشخصات مورد نیاز اجرای بازی نشان می‌دهد که افراد مختلفی می‌توانند این بازی را روی سیستم‌های خود اجرا کنند. البته که استفاده از ویژگی‌های مذکور به سخت‌افزارهای به‌مراتب قدرتمندتری نیاز دارد که شرح کامل آن را می‌توانید در ادامه مطالعه کنید.

رزولوشن 1080p با تنظیمات گرافیکی Low

  • پردازنده: اینتل Core i5-4460 یا AMD Ryzen 5 1400
  • گرافیک: انویدیا GeForce GTX 1650 ،GeForce GTX 970 یا AMD Radeon R9 290X
  • وی‌رم: چهار گیگابایت
  • حافظه رم: هشت گیگابایت 
  • فضای مورد نیاز: ۴۵ گیگابایت
  • سیستم‌عامل: ویندوز ۱۰ نسخه ۶۴ بیتی

رزولوشن 1080p با تنظیمات گرافیکی High

  • پردازنده: اینتل Core i7-4790 یا AMD Ryzen 5 1600
  • گرافیک: انویدیا GeForce GTX 1660 ،GeForce GTX 1060 یا AMD Radeon RX 480
  • وی‌رم: ۶ گیگابایت
  • حافظه رم: هشت گیگابایت در حالت دو کاناله
  • فضای مورد نیاز: ۴۵ گیگابایت
  • سیستم‌عامل: ویندوز ۱۰ نسخه ۶۴ بیتی

رزولوشن 1440p با تنظیمات گرافیکی High

  • پردازنده: اینتل Core i7-7700K یا AMD Ryzen 5 2600
  • گرافیک: انویدیا GeForce RTX 2060S یا AMD Radeon RX 5700
  • وی‌رم: ۱۱ گیگابایت
  • حافظه رم: ۱۶ گیگابایت در حالت دو کاناله
  • فضای مورد نیاز: ۴۵ گیگابایت
  • سیستم‌عامل: ویندوز ۱۰ نسخه ۶۴ بیتی

رزولوشن 4K با تنظیمات گرافیکی Ultra

  • پردازنده: اینتل Core i7-9700K یا AMD Ryzen 7 3700K
  • گرافیک: انویدیا RTX 2080 Ti ،RTX 3080
  • وی‌رم: ۱۰ گیگابایت
  • حافظه رم: ۱۶ گیگابایت در حالت دو کاناله
  • فضای مورد نیاز: ۴۵ گیگابایت و ۲۰ گیگابایت پک تکسچرهای HD بازی
  • سیستم‌عامل: ویندوز ۱۰ نسخه ۶۴ بیتی

روشن بودن ری تریسینگ و رزولوشن 1080p با تنظیمات گرافیکی High

  • پردازنده: اینتل Core i5-8400 یا AMD Ryzen 5 2600
  • گرافیک: انویدیا GeForce RTX 2060
  • وی‌رم: ۶ گیگابایت
  • حافظه رم: ۱۶ گیگابایت در حالت دو کاناله
  • فضای مورد نیاز: ۴۵ گیگابایت 
  • سیستم‌عامل: ویندوز ۱۰ نسخه ۶۴ بیتی

روشن بودن ری تریسینگ و رزولوشن 1440p با تنظیمات گرافیکی Very High

  • پردازنده: اینتل Core i5-9700 یا AMD Ryzen 5 3600
  • گرافیک: انویدیا GeForce RTX 3070
  • وی‌رم: هشت گیگابایت
  • حافظه رم: ۱۶ گیگابایت در حالت دو کاناله
  • فضای مورد نیاز: ۴۵ گیگابایت 
  • سیستم‌عامل: ویندوز ۱۰ نسخه ۶۴ بیتی

روشن بودن ری تریسینگ و رزولوشن 4K با تنظیمات گرافیکی Ultra

  • پردازنده: اینتل Core i7-9900K یا AMD Ryzen 7 3700X
  • گرافیک: انویدیا RTX 2080 Ti ،RTX 3080
  • وی‌رم: ۱۰ گیگابایت
  • حافظه رم: ۱۶ گیگابایت در حالت دو کاناله
  • فضای مورد نیاز: ۴۵ گیگابایت و ۲۰ گیگابایت پک تکسچرهای HD بازی
  • سیستم‌عامل: ویندوز ۱۰ نسخه ۶۴ بیتی

امیدواریم در این مقاله تا حد زیادی شما را با دنیای بازی واچ داگز لیجن و چیزی که قرار است انتظار آن را بکشیم آشنا کرده باشیم. این بازی شاید در نگاه اول مشابه نسخه‌های قبل به‌نظر برسد، اما به‌واسطه پیاده‌سازی سیستم Census و قابلیت عضوگیری بدون محدودیت بازی، می‌توانیم انتظار داشته باشیم تا شاهد انتشار یکی از بهترین و عظیم‌ترین بازی‌های شرکت یوبی‌سافت باشیم. اثری که قرار است از اشتبا‌ه‌های نسخه‌های پیشین خود درس بگیرد و در عین حال تمامی با رفع تمامی مشکلات و کمی‌وکاستی‌های آن‌ها، تجربه‌ای سرگرم‌کننده و بسیار لذت‌بخش را در اختیار ما قرار دهد.

منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده