نویسنده: فریده صالحی
// دوشنبه, ۵ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۱۲

ارتباط عجیب هارلی کویین و بروس وین در دنیای کمیکی Batman: White Knight

سری کتاب کمیک Batman: White Knight Presents Harley Quinn که در زندگی حال و گذشته هارلی عمیق شده است، عجیب‌ترین ارتباط او را در زندگی پر از هرج‌و‌مرج انفجاری‌اش نشان می‌دهد.

اخطار: ادامه این مطلب ممکن است بخش‌هایی از داستان قسمت ۱ سری کتاب کمیک Batman: White Knight Presents Harley Quinn را برای شما فاش کند.

.

.

.

دنیای The Batman: White Knight به شکلی متفاوت به طرفداران نشان داده که اگر هارلی کویین و جوکر تلاش می‌کردند تا تبدیل به قهرمان شوند، چه اتفاقی رخ می‌داد و داستان به چه شکل پیش می‌رفت. متاسفانه در خط داستانی رویداد Curse of the White Knight، شاهزاده دلقک جرم و جنایت دوباره به سمت جنون می‌رود و هارلی مجبور بود که برای همیشه او را متوقف کند. حالا هم ما شاهد این هستیم که او به‌عنوان مادر یک دو قلو، در حال گذراندن زندگی خودش است و تلاش می‌کند که کار درستی را برای شهر گاتهام انجام دهد. از طرف دیگر هم خط داستانی Batman: White Knight Presents Harley Quinn دارد دید عمیقی را نسبت به ارتباط او و بروس وین و اینکه چطور زندگی هارلی پیش می‌رود، نشان می‌دهد.

در طی این خط داستانی، ما شاهد این هستیم که هارلی عجیب‌ترین قرار زندگی خود را پشت سر می‌گذارد؛ آن هم زمانی‌که به زندان و به ملاقات بروس می‌رود. بروس به خاطر جنایت‌هایی که انجام داده در زندان است و املاک خانواده خود را برای بازسازی شهر اهدا کرده است؛ به خاطر مشارکت در فساد مالی. البته هارلی هنوز کارهایی را که بروس برای گاتهام انجام داده بود، فراموش نکرده است و از زمانی‌که تلاش کرد تا روح جک ناپیر را نجات دهد، عاشق او شده است. بنابراین، قسمت اول این مجموعه ارتباط هارلی با شوالیه تاریکی سابق را در زندان مورد بررسی قرار می‌دهد؛ زیرا او در تلاش است تا بفهمد که دقیقا چه چیزی از زندگی‌اش می‌خواهد.

هارلی کویین در حال صحبت با بروس وین در زندان

فردی به نام دوک توماس به سراغ هارلی می‌رود و از او می‌خواهد که با نیروهای پلیس و سازمان اف بی آی همکاری کند (خصوصا یک پروفایلر و روانشناس به نام هکتور کوییمبی). آن‌ها قصد داشتند که یک قاتل سریالی را که ستاره‌های سینما را به قتل می‌رساند، دستگیر کنند. او در این زمان، قبض‌های زیادی دارد و از لحاظ روحی و ذهنی هم حسابی خسته شده بود؛ زیرا مجبور بود دو فرزند خود را بزرگ کند و دو کفتار هم در زندگی‌اش داشت. از همین‌رو به ملاقات بروس رفت تا ذهنش را خالی کند. بروس از دیدن هارلی خیلی خوشحال شد زیرا او هرازگاهی به ملاقاتش می‌رفت و مشخص است که هارلی، علت اصلی جدا شدن او از دنیای واقعی به حساب می‌آید.

بروس در طی این ملاقات، هارلی را تشویق کرد تا این پرونده را قبول کند زیرا آن‌ها به تخصص و مهارت‌های او نیاز دارند. مهم‌تر از همه، بروس به هارلی یادآوری کرد که او همان زن قوی و موفقی است که زمانی درکنار خودش و جوکر ایستاده بود. این بتمن سابق می‌دانست وظیفه مادری مانعی است که هارلی با وجود تردیدهایش بر آن غلبه می‌کند. بنابراین تصمیم گرفت که درباره هوش زیاد هارلی با او صحبت کند. در حقیقت بروس مدام در حال لبخند زدن است و از حضور هارلی در مقابل خود تا حد زیادی لذت می‌برد. این ملاقات زمانی به او خود می‌رسد که بروس هنگام صحبت کردن دست خود را روی شیشه قرار می‌دهد.

هارلی کویین در حال ترک زندان و بروس وین

هارلی هم در مقابل دقیقا همین کار را می‌کند و حتی با انگشتان خود شکل یک قلب را هم روی شیشه می‌کشد و رمانتیک بودن این صحنه را به بالاترین حد ممکن می‌رساند. ارتباط بین هارلی و بتمن هرچقدر هم که عجیب و غریب باشد، اما بر پایه صداقت و اعتماد است و بازتابی کامل از همان روزهای ارتباط هارلی با جوکر محسوب می‌شود. بروس درنهایت تمام تلاش خود را می‌کند تا هارلی را تشویق کند که به سراغ حل کردن این پرونده برود. بروس باعث می‌شود تا هارلی به این باور برسد که تبدیل به فرد بهتری شده است و حالا او، دوک و دیگر قهرمانان را درکنار خود دارد که از او حمایت می‌کنند. در پایان هم بروس اعلام کرد که دیدن موفقیت هارلی، اهمیت خیلی زیادی برای او دارد.


منبع cbr
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده