نویسنده: فریده صالحی
// دوشنبه, ۵ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۵۹

واکنش منتقدان به فیلم Bad Hair - موی بد

فیلم موی بد (Bad Hair) بعد از نمایش در جشنواره ساندس و سینماها، در سرویس استریم هولو به نمایش درآمد و توانست امتیازات نسبتا خوبی را از منتقدان جهانی دریافت کند.

فیلم Bad Hair یا در زبان فارسی «موی بد» یکی از جدیدترین آثار ترسناک و کمدی شرکت پیکچرهاوس اینترتینمنت (Picturehouse Entertainment) است که به‌دست کارگردان هنرمند و بااستعدادی به نام جاستین سیمین که در رزومه خود کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی فیلم Dear White People (مردم سفید پوست عزیز) و نسخه تلویزیونی آن، فیلم Rings (حلقه‌ها)، فیلم The Goldfish (ماهی قرمز) و غیره را دارد، ساخته شده است. در فیلم موی بد، بازیگران هنرمند و بااستعدادی مانند اله لورین در نقش آنا بلودسو، زاریا کلی در نقش بچگی‌های آنا، ونسا ویلیامز در نقش زورا، جی فرو در نقش ژولیوس، لنا ویث در نقش بروک-لین، بلیر آندر وود در نقش آموس بلودسو، جودیث اسکات در نقش ادنا، لاورن کاکس در نقش ورجی، میشل هرد در نقش ماکسین بلودسو، رابین تد در نقش دنیس، اشلی بلین فدرسون در نقش رزلین و آشر در نقش ژرمین دی و غیره حضور داشته و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم موی بد در تاریخ ۲۳ ژانویه (۳ بهمن) در جشنواره فیلم ساندنس که بزرگ‌ترین جشنواره فیلم‌های مستقل در آمریکا محسوب می‌شود، به نمایش درآمد. لازم به ذکر است که این اثر ترسناک و کمدی در تاریخ ۱۶ اکتبر (۲۵ مهر) در برخی سینماهای خاص، توسط شرکت نئون اکران شد. از طرف دیگر هم سازندگان تصمیم داشتند تا در تاریخ ۲۳ اکتبر (۳۰ مهر) این اثر را در سرویس استریم هولو به نمایش در بیاورند. تا به این لحظه این اثر ترسناک امتیاز ۶۴ را از بین ۱۸ نقد فیلم و سریال که در سایت متاکریتیک قرار گرفته، به‌دست آورده است. نگارش فیلمنامه این اثر برعهده خود جاستین سیمین بوده است. در بحث تهیه کنندگی این اثر هم خود جاستین سیمین، جولیا لبدو، انجل لوپز و ادی وایزمن فعالیت کرده بودند. این فیلم به‌طور کلی نقدهای مختلفی دریافت کرد که اکثر آن‌ها در بخش متوسط و رو به بالا قرار داشتند. منتقدان در نقدهای خود این اثر را مورد تحسین قرار دادند و معتقد بودند که جاه‌طلبی بزرگ این اثر قابل ستایش است اما نمی‌توان شلوغی خیلی زیاد و نتیجه نهایی ناهموار آن را نادیده گرفت. از طرف دیگر هم ۵۰ منتقد سایت راتن تومیتوز هم که این اثر کمدی را تماشا کرده بودند، نظرات مختلف و متفاوتی درباره آن داشتند و امتیاز کلی ۶۴ درصد را برای آن ثبت کرده‌اند.

از آن‌جا که مدتی است فیلم Bad Hair در سرویس استریم هولو و سینماهای ایالات متحده به نمایش درآمده، سایت‌های بین‌المللی معتبر و محبوب در زمینه نقد فیلم و سریال، نقد و امتیاز‌های خود را برای این فیلم منتشر کرده‌اند. در ادامه مروری بر نقد فیلم Bad Hair از دید سایت‌های معتبر دنیا خواهیم داشت؛ اما پیش از آن می‌توانید خلاصه‌ی داستان این فیلم را که منتشر شده هم بخوانید:

در سال ۱۹۸۹ یک زن جوان و جاه‌طلب برای اینکه بتواند در دنیای تلویزیونی و موزیک که تصویر محور است موفق باشد، تغییراتی را در خودش به وجود می‌آورد. البته بعد از گذشت مدتی متوجه می‌شود که موهای جدید او، ممکن است ذهن و درکی برای خودش داشته باشد و همین موضوع، شکوفایی و موفقیت شغل او را به خطر می‌اندازد.

اله لورین در نقش آنا بلودسو در فیلم Bad Hair

حال بیایید با هم نگاهی به نقدهای منتشر شده از فیلم Bad Hair بیندازیم:

بن پیرسون | اسلش فیلم

۹۰ از ۱۰۰

شما زمان تماشای این اثر، بخشی از سبک برایان دی پالما، بخشی از فیلم Invasion of the Body Snatchers‎ (هجوم ربایندگان جسم)، بخشی از فیلم Dracula (دراکولا) و بخشی از فیلم Stepford Wives (همسران استپفورد) را احساس می‌کنید. فیلم موی بد تاثیر و نفوذ تمام این سبک‌ها را براساس تمایلات بیش‌از حد خاص و حساسیت‌های منحصر‌به‌فرد سیمین فیلتر می‌کند؛ سرانجام هم یک اثر کمدی ترسناک منحصر‌به‌فرد از یک فیلمساز منفرد را به وجود می‌آورد.

ایمی نیکلسون | ورایتی

۸۰ از ۱۰۰

تلاش‌های تیم فوق‌العاده طراحی لباسِ سیسی و همچنین طراحی تولید اسکات کوزیو کاملا قابل تشخیص است. درست به همان اندازه هم تسلط خیلی زیاد سیمین روی لحن جدی/کمدی فیلم کاملا چشمگیر است؛ در عین جدی و خنده‌دار بودن، حیله‌گرانه، عمیق و ترسناک هم هست.

ریچارد روپر | شیکاگو سان تایمز

۷۵ از ۱۰۰

باتوجه‌به مدت زمان ۱ ساعت و ۵۵ دقیقه این فیلم، به نظر می‌رسد که یک ویرایش کوتاه و سریع نیاز بود. برخی اوقات هم خیلی آشفته و شلوغ به نظر می‌آید. اما در عین حال، شما نمی‌توانید خیلی زود لذت وحشتناک و واقعا پیچیده آن را فراموش کنید.

گرگوری الوود | پلی فهرست

۷۵ از ۱۰۰

نقاط قوت سیمین باری دیگر برتری خود را نسبت به چیزهای دیگر به‌دست آورده است. همین موضوع باعث می‌شود که نتوان خیلی راحت گفت که چرا محصول نهایی دقیقا آنطور که باید و شاید، نمی‌تواند بخش‌های مختلف خود را درکنار یکدیگر قرار دهد.

اله لورین در حال گریه کردن در فیلم Bad Hair

دیوید روونی | هالیوود ریپورتر

۶۰ از ۱۰۰

قطعا یک فیلم محکم‌تر و منظم‌تری در درون این اثر وجود دارد که التماس می‌کند ویرایش و تدوین دقیق‌تری بر رویش انجام شود. درست مانند سری که موهای آن پر از موخوره است و نیاز به کوتاه شدن و پیرایش دارد.

نورمن گیدنی | Film Threat

۵۰ از ۱۰۰

با اینکه قسمت اول فیلم کمی سرعت کندی دارد، اما امیدوار کننده است. این در حالی است که بخش دوم و سوم اصلا سریع‌تر از این حرکت نمی‌کند.

ان هرنادی | واشینگتون پست

۳۷ از ۱۰۰

موی بد یک ایده خیلی خوب است که در یک فیلم پراکنده دفن شده است؛ در نتیجه هم یک اثر متوسط از آب در می‌آید.

همچنین در پایان و به‌عنوان جمع‌بندی باید گفت که فیلم Bad Hair نمره‌هایی کسب کرده که باعث می‌شوند بتوانیم آن را اثری خوب و جذاب و سرگرم کننده بدانیم؛ بنابراین اگر با مطالعه قسمت مقدمه این پست و نظرات منتقدین، حس می‌کنید که این اثر مطابق با سلیقه شما است، پس ما هم تماشای آن را به شما کاربران خوب زومجی پیشنهاد می‌کنیم.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده