نویسنده: علی نوروزی
// یکشنبه, ۴ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۵۹

جکی چان دلیل عدم تولید فیلم‌های اکشن آمریکایی بیشتر را توضیح می‌دهد

جکی چان اخیراً توضیح داد که نمی‌تواند پروژه‌ی هالیوودی مناسبی را پیدا کند و به همین خاطر دیگر به سراغ تولید فیلم‌های اکشن آمریکایی نرفته است.

اخیراً شاهد هیچ فیلم آمریکایی جدیدی از جکی چان نبودیم، اما این بدان معنا نیست که این بازیگر نامدار کم کار شده است. فیلم The Foreigner (بیگانه) با نقش‌آفرینی پیرس برازنان آخرین فیلم آمریکایی جکی چان بود، اما از آن زمان این هنرپیشه‌ی محبوب در جای دیگری از استعدادهایش استفاده می‌کند. درواقع یکی از جدیدترین فیلم‌های جکی چان یک فیلم روسی با نام Iron Mask (نقاب آهنین) است که در آن با آرنولد شوارتزنگر به ایفای نقش می‌پردازد. مطابق تازه‌ترین اخبار سینما و تلویزیون، جکی چان اخیراً اظهار داشت که «هرگز آمریکا را رها نکرده و تنها قادر به یافتن پروژه‌ی مناسبی نبوده است». این بازیگر توانا توضیح داد که فیلم‌های پیشنهادی از سوی هالیوود تقریباً همان نقش‌های پلیسی گذشته بودند و حالا که پا به سن گذاشته است، ترجیح می‌دهد که نقش‌های دراماتیک‌تری را بازی کند.

جکی چان در این‌باره گفت: «می‌خواهم مطمئن شوم که مخاطبان هر ساله قادر به تماشای جنبه‌های مختلفی از جکی چان باشند. دوست دارم مخاطبان از من به‌عنوان بازیگری یاد کنند که می‌تواند به‌سراغ زدوخورد برود، نه اینکه به چشم یک بازیگر فیلم‌های اکشن به من نگاه کنند. من دوست ندارم که خودم را تکرار کنم.» به‌هرشکل امیدواریم که هالیوود پروژه‌های مناسبی را به جکی چان پیشنهاد بدهد تا بتوانیم در آینده شاهد آثار بیشتری از او در سینماها باشیم. فیلم Iron Mask که با نام Viy 2: Journey to China (وی ۲: سفر به چین) نیز شناخته می‌شود، در تاریخ ۲۸ شهریور ۱۳۹۸ در روسیه و در تاریخ ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ در چین اکران شد. این فیلم فانتزی در تاریخ ۳۰ آبان (۲۰ نوامبر) در پلتفرم‌های دیجیتالی منتشر می‌شود و نسخه‌ی خانگی آن در تاریخ ۴ آذر (۲۴ نوامبر) در دسترس قرار می‌گیرد.

تولید فیلم Iron Mask  با فراز و نشیب‌های بسیاری همراه بود. در ابتدا اعلام شد که تولید این فیلم از سال ۲۰۱۵ آغاز می‌شود و گزارش‌های اولیه حاکی از نقش‌آفرینی جکی چان، جیسون استاتهام و استیون سیگال در آن بود که در نوامبر سال ۲۰۱۶ چان و آرنولد شوارتزنگر رسماً برای بازی در فیلم انتخاب شدند. در خلاصه‌ی داستان فیلم Iron Mask آمده است: «برای اولین‌بار آرنولد شوارتزنگر و جکی چان افسانه‌ای در یک فیلم فانتزی-ماجراجویانه‌ی حماسی دربرابر یکدیگر قرار می‌گیرند! یک استاد کنگ‌فو (جکی چان) باید برای نجات سرزمین مادری خود از عذابی مسلم از دست جیمز هوک دیوانه (آرنولد شوارتزنگر) فرار کند تا بتواند یک طلسم مخفی را برای دخترش ارسال کند که امکان کنترل یک اژدهای باستانی بزرگ را فراهم می‌کند. روتخر هاور نیز در این داستان خارق‌العاده و ماجراجویانه که از برج مقاوم لندن گرفته تا جاده‌ی ابریشم افسانه‌ای و دیوار بزرگ چین را در بر می‌گیرد، به نقش‌آفرینی می‌پردازد.»


منبع ComicBook
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده