نویسنده: علی نوروزی
// یکشنبه, ۴ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۱۵

نتفلیکس برای چادویک بوزمن در شاخه بهترین بازیگر نقش اول اسکار کمپین تبلیغاتی راه می‌اندازد

نتفلیکس برای چادویک بوزمن به‌خاطر بازی در فیلم Ma Rainey’s Black Bottom کارزاری تبلیغاتی در شاخه‌ی بهترین بازیگر نقش اول اسکار راه می‌اندازد.

همان‌طور که آهسته آهسته جزئیات بیشتری از مراسم اسکار بعدی آشکار می‌شود، اخیراً به یکی از سوالات جدید مربوط‌به فصل جوایز پیش‌رو نیز پاسخ داده شد. مطابق تازه‌ترین اخبار سینما و تلویزیون، نتلفیکس تأیید کرد که برای چادویک بوزمن فقید به‌خاطر نقش‌آفرینی در فیلم Ma Rainey’s Black Bottom (رقص بلک باتم ما رینی) کارزاری تبلیغاتی در شاخه «بهترین بازیگر نقش اول» اسکار راه می‌اندازد. این فیلم براساس یک نمایش‌نامه از آگوست ویلسون، نویسنده‌ی برنده‌ی جایزه‌ی پولیتزر ساخته شده است و وقایع آن در شیکاگو سال ۱۹۲۷ اتفاق می‌افتد که تنش بین ما رینی، ترومپت‌نواز بلندپروازش لوی و کارفرمایان سفید پوست مصمم به کنترل موسیقی‌هایش اوج می‌گیرد.

در فیلم Ma Rainey’s Black Bottom وایولا دیویس، بازیگر برنده‌ی جایزه‌ی اسکار برای فیلم Fences‎ (حصارها) در نقش «مادر موسیقی بلوز» ظاهر می‌شود و کمپین تبلیغاتی خود در شاخه‌ی «بهترین بازیگر نقش اول زن» اسکار را خواهد داشت. از دیگر بازیگران این فیلم نیز می‌توان به گلین ترمن، کولمن دومینگو، مایکل پاتس و تیلور پیج اشاره کرد که در شاخه‌ی «بهترین بازیگر نقش مکمل» اسکار کمپین‌هایی دارند. این فیلم درام برای نمایش در تاریخ ۲۸ آذر (۱۸ دسامبر) از شبکه‌ی نتفلیکس در نظر گرفته شده است. فیلم The Color Purple (رنگ ارغوانی) به کارگردانی استیون اسپیلبرگ تنها فیلم تاریخ است که برای بیش از ۲ بازیگر سیاه پوست نامزدی اسکار در شاخه‌ی «بهترین بازیگر» را به ارمغان آورد.

نمایش برادوی اصلی در سال ۱۹۸۴ ترزا مریت و چارلز اس. داتون را در نقش‌های ما رینی و لوی قرار داد که هر دو تا مرز دریافت جایزه‌ی تونی پیش رفتند. بسیاری از شیفتگان نمایش‌نامه‌های آگوست ویلسون این احساس را دارند که نقش لوی متقابلاً یکی از نقش‌های اصلی به‌حساب می‌آید که به اندازه‌ی ما رینی حائز اهمیت است و در پیش‌برد داستان نقش به‌سزایی ایفا می‌کند. گروهی نیز اعتقاد دارند که این نقش را می‌توان چیزی بین نقش اصلی و مکمل دانست. چادویک بوزمن که مدتی قبل بر اثر سرطان روده‌ی بزرگ درگذشت، در فیلم Da 5 Bloods (پنج هم‌خون) به کارگردانی اسپایک لی نیز نقش‌آفرینی کرده است و می‌تواند در شاخه‌ی «بهترین بازیگر نقش مکمل» نیز نامزد دریافت جایزه شود.

اگر چادویک بوزمن در شاخه‌ی «بهترین بازیگر نقش اول» نامزد شود، پس از ماسیمو ترویسی، بازیگر نقش اصلی فیلم Il Postino (ایل پوستینو) به اولین بازیگری تبدیل می‌شود که پس از مرگ در این شاخه نامزد دریافت جایزه می‌شود. در صورتی‌که این هنرپیشه‌ی آمریکایی در شاخه‌ی «بهترین بازیگر نقش مکمل» نامزد شود، پس از رالف ریچاردسون، بازیگر نقش مکمل فیلم Greystoke: The Legend of Tarzan, Lord of the Apes (گری‌ستوک: افسانه‌ی تارزان، ارباب گوریل‌ها) و هیث لجر، بازیگر برنده‌ی جایزه‌ی اسکار فیلم The Dark Knight (شوالیه‌ی تاریکی) سومین بازیگری خواهد بود که پس از مرگ تا پای دریافت جایزه‌ی اسکار در این شاخه پیش رفته است. 


منبع Variety
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده