نویسنده: مسیح کریمی
// شنبه, ۳ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۴۳

فیلم No Time to Die ممکن است به‌جای اکران در سینما از سرویس استریم منتشر شود

طبق اخبار منتشر شده، شرکت MGM به سرویس‌های استریم پیشنهاد خرید حق پخش فیلم No Time to Die با مبلغ ۶۰۰ میلیون دلار را داده است.

ماه گذشته بود که یونیورسال و MGM اعلام کردند اکران فیلم No Time to Die (زمانی برای مردن نیست) با بازی دنیل کریگ تا سال ۲۰۲۱ عقب افتاده است. بدین ترتیب قسمت ۲۵ام فیلم James Bond که پیش از این قرار بود در تاریخ ۲۰ نوامبر (۳۰ آبان) اکران شود، اکنون قرار است با چند ماه تأخیر در تاریخ ۲ آوریل ۲۰۲۱ (۱۳ فروردین ۱۴۰۰) روی پرده‌های سینما برود که این موضوع باعث خشم و ناراحتی سینمادارها نیز شد. حال در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، این فیلم اکشن جاسوسی ممکن است به‌جای اکران در سینماها ازطریق سرویس استریم منتشر شود. طبق خبری که ورایتی منتشر کرده، MGM در حال بررسی گزینه انتشار قسمت جدید فیلم جیمز باند از سرویس استریم است.

گفته می‌شود که MGM در نظر دارد تا قسمت جدید فیلم 007 را با رقمی در حدود ۶۰۰ میلیون دلار به یک سرویس استریم بفروشد. اپل، نتفلیکس و چند سرویس استریم دیگر به خرید حق پخش فیلم No Time To Die علاقه‌مند هستند، اما منابع نزدیک میگوید که رقم ۶۰۰ میلیون دلار حتی برای این دو سرویس استریم نیز بسیار گران است. طبق اطلاعات منتشر شده، فیلم No Time To Die با بودجه‌ای در حدود ۲۵۰ میلیون دلار تولید شده است که این مبلغ بدون هزینه تبلیغات فیلم است و MGM برای کاهش هزینه تولید فیلم با چندین اسپانسر تبلیغاتی مثل لندرور، ساعت امگا و هینیکن قرارداد امضا کرده بود.

فیلم No Time to Die

این قراردادهای تبلیغاتی از اهمیت زیادی در هر معامله برخودار هستند، چرا که ممکن است برخی از آن‌ها از ایده نمایش داده نشدن فیلم در سینماها استقبال نکنند. ورایتی ارائه فروش حق پخش فیلم Coming 2 America به آمازون را مثال می‌زند که این این موضوع منوط بر این بود که شرکای تبلیغاتی مثل مک‌دونالد و کراون رویال مشکلی با تغییر برنامه نمایش فیلم نداشته باشند. همچنین مشخص نیست که این مذاکرات با سرویس‌های استریم تا بستن قرارداد چقدر فاصله دارد و MGM با باربارا بروکلی و مایکل سی ویلسون، تهیه‌کنندگان فیلم برای این موضوع به یک توافق جامع رسیده است یا هنوز در مراحل اولیه گفت‌وگو در این رابطه قرار دارند.

علاوه‌بر این، هرگونه هزینه‌ای که یونیورسال در زمان تولید پرداخته کرده نیز باید به این استودیو بازپس داده شود؛ زیرا یونیورسال حق پخش جهانی فیلم No Time To Die را در اختیار دارد. گفته می‌شود که MGM به‌دلیل تأخیر دوباره اکران فیلم جیمز باند حدود ۳۰ تا ۵۰ میلیون دلار ضرر کرده است و می‌تواند یکی از دلایل این قضیه باشد، اما استودیو حاضر به واکنش به این قضیه نشده است. سخنگوی MGM به ورایتی گفت: «ما درباره شایعات اظهار نظری نمی‌کنیم. این فیلم برای فروش نیست. به منظور حفظ تجربه فیلم در سینما برای سینماروها، اکران فیلم به آوریل ۲۰۲۱ موکول شده است.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده