نویسنده: فریده صالحی
// شنبه, ۳ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۵۴

شرکت تایتان کامیکس اولین تصویر مجموعه Blade Runner Origins را منتشر کرد

شرکت تایتان کامیکس و گروه آلکون مدیا به‌تازگی اولین تصویر سری کتاب کمیک پیش درآمدی Blade Runner Origins را به همراه خلاصه داستان این مجموعه منتشر کردند.

دهه‌ها پیش زمانی‌که داستان مجموعه Blade Runner برای اولین‌بار معرفی شد، نشان داد که یک نوع استاندارد و پتانسیل خیلی خوب برای داستان‌پردازی در سبک علمی تخیلی دارد. در طی این سال‌ها که این مجموعه بزرگ و بزرگتر شده، خیلی بیشتر از قبل پتانسیل خود را ثابت کرده است. علاوه‌بر دنباله سینمایی رسمی و همچنین یک انیمه مرتبط با دنیای Blade Runner، چندین کتاب کمیک هم حول محور این مجموعه منتشر شده است. حالا هم در جدیدترین اخبار دنیای کمیک، اولین تصویر از جدیدترین مجموعه اقتباسی Blade Runner منتشر شده است. شرکت تایتان کامیکس و Alcon Media Group در روز پنجشنبه اولین تصویر رسمی سری کتاب کمیک Blade Runner Origins را منتشر کردند.

مجموعه Blade Runner Origins یک پیش درآمد کمیکی محسوب می‌شود که قرار است در ماه فوریه سال ۲۰۲۱ منتشر و عرضه شود. شما در همین قسمت می‌توانید اولین تصویر منتشر شده از این مجموعه را مشاهده کنید. داستان این مجموعه در سال ۲۰۰۹ جریان دارد؛ ۱۰ سال قبل از رویداد کمیک فعلی Blade Runner که در سال ۲۰۱۹ منتشر شده بود. این سری کتاب کمیک قصد دارد تا یک بینش و پیش درآمد کلی از دنیای بلید رانر را در اختیار مخاطبان قرار دهد. در مجموعه Blade Runner Origins ما شاهد این هستیم که یک مهندس زیستی ارشد از شرکت تایرل، در آزمایشگاه بسته خود حلق‌آویز شده است؛ او قربانی یک خودکشی ظاهری شده بود.

تصویر جلد رسمی سری کتاب کمیک Blade Runner Origins

به همین ترتیب، یک کاراگاه از اداره پلیس شهر لس آنجلس به نام کال مورو تصمیم می‌گیرد که با سرعت زیاد، مخفیانه و بدون حداقل حاشیه و هرج‌و‌مرج درباره این ماجرا بنویسد. کال مورو یکی از جنگجویان درگیری خاصی که با نام Kalanthia شناخته می‌شود و در انیمه Blade Runner Black Out 2022 به تصویر کشیده شده بود، به حساب می‌آید. این کاراگاه خیلی زود متوجه می‌شود که چیزی درباره این پرونده درست نیست و ماجرا چیز دیگری به نظر می‌رسد. به همین ترتیب، او به این نتیجه می‌رسد که این اتفاق، هر چیزی است به غیر از یک خودکشی «عادی». آیا تحقیقات بسیار موفق و پیشگامانه این دانشمند روی رپلیکنت‌های مدل نکسوس به‌نوعی باعث مرگ او شدند؟

آیا ناپدید شدن ظاهری یک نمونه اولیه واحد نکسوس هم به این پرونده ارتباطی دارد؟ تحقیقات کاراگاه مورو باعث می‌شود که او به سمت یک توطئه تاریک که در پس‌زمینه امپراطوری رپلیکنت دکتر تایرل وجود دارد، کشیده شود. داستان این سری کتاب کمیک قرار است توسط یکی از نویسنده‌های مجموعه Blade Runner 2019 یعنی مایک جانسون (هنرمند مجموعه Supergirl و Star Trek)، کی. پرکینز (هنرمند مجموعه Batwoman، Wonder Woman و Supergirl) و همچنین ملو براون، فیلمنامه‌نویس سریال American Gods (خدایان آمریکایی) و Calls نوشته شود. طراحی تصاویر این مجموعه هم برعهده فرناندو داگنینو (هنرمند مجموعه Justice League و Suicide Squad) خواهد بود و جلدهای آن را هم استنلی «آرتگرم» لاو، پیچ موموکو و رابرت هک طراحی خواهند کرد. قسمت اول سری کتاب کمیک Blade Runner Origins در تاریخ ۲۴ فوریه سال ۲۰۲۱ (۶ اسفند ۱۳۹۹) منتشر خواهد شد.


منبع comicbook
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده