نویسنده: مهدی اسدی
// شنبه, ۳ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۰۳

فروش دیجیتالی Marvel’s Avengers در ماه سپتامبر به ۲.۲ میلیون نسخه می‌رسد

وبسایت آنالیز و تحقیقاتی SuperData در گزارش ماهیانه خود در زمینه فروش دیجیتالی بازی‌های ویدیویی به بررسی عملکرد بازی‌های جدید ماه گذشته از جمله Marvel’s Avengers و NBA 2K21 پرداخته است.

براساس آمار و اطلاعات ارائه شده در وبسایت رسمی SuperData، میزان فروش دیجیتالی بازی‌های Marvel’s Avengers و NBA 2K21 در میان برترین عناوین ماه سپتامبر قرار گرفته و به‌طور کلی موجب رشد ۱۴ درصدی حجم درآمدزایی صنعت گیم در مقایسه با بازه مشابه سال گذشته شده است. این رقم در مجموع ۱۰.۷ میلیارد دلار تخمین زده شده که رشد مناسبی را نسبت به سال قبل نشان می‌دهد.

میزان درآمد حاصل از فروش دیجیتالی اولین بازی ابرقهرمانی اسکوئر انیکس بعد از گذشت یک ماه از زمان عرضه، تقریباً با بازی فوق‌العاده محبوب و پرطرفدار Marvel’s Spider-Man در سال ۲۰۱۸ برابری می‌کند. براساس داده‌های SuperData، عملکرد دیجیتالی Marvel’s Avengers در بازار فروش، دومین شروع برتر اسکوئر انیکس بعد از Final Fantasy VII Remake را به ثبت رسانده است.

شخصیت های بازی Marvel’s Avengers

بااین‌حال، بازی ابرقهرمانی انتقام جویان از نظر مجموع درآمد دریافتی همچنان پایین‌تر تر از NBA 2K21 در ماه سپتامبر قرار می‌گیرد. درواقع میزان فروش دیجیتالی این بازی با ثبت رقم ۱.۹ میلیون نسخه کمی پایین‌تر از Marvel’s Avengers بوده اما درآمدزایی درون برنامه‌ای آن ۸ درصد نسبت به سال قبل رشد داشته و در مجموع از بازی اونجرز عبور می‌کند.

در مورد سایر بازی‌های برتر این ماه نیز باید به Tony Hawks Pro Skater 1 + 2 Remake اشاره کرد. فروش دیجیتالی این بازی ب عبور از رقم ۲.۸ میلیون نسخه Crash Bandicoot و Spyro Remakes را عقب‌تر از خود می‌بیند.

یکی دیگر از بازی‌های نوستالژیک که در قابل یک نسخه بازسازی شده یا ریمیک عرضه شده و آمار بسیار خوبی را از خود به جا گذاشته، بازی Super Mario 3D All-Stars است که با فروش ۱.۸ میلیون نسخه‌ای خود، رکورد فروش دیجیتالی تمام بازی‌های ماریو در نینتندو سوییچ را از آن خود می‌کند.

Super Mario 3D All-Stars

Crusader Kings III بازی دیگری است که در میان سایر عناوین عملکرد خوبی را از خود به جا گذاشته است. این بازی با تحسین منتقدان که همانند یک نیرو محرکه برای جلب توجه مخاطبان عمل کرده، موفق شده تا عملکرد بهتری را در مقایسه با سایر بازی‌های استراتژیک که رقیب مستقیم آن محسوب می‌شوند، به ثبت برساند. آمار فروش دیجیتالی این بازی در مجموع از Total War: Three Kingdoms سگا و Civilization VI از Sid Meier نیز فراتر رفته است.

اما یکی از نکات جالب توجهی که SuperData در میان آمار خود به آن اشاره کرده، این است که باوجود رکورد شکنی بازی Among U از نظر تعداد بازیکنان فعال و عبور آن از بهترین ماه عملکرد بازی Pokemon Go در اوت ۲۰۱۶، میزان درآمدزایی این بازی به‌حدی نبوده که آن را در میان ۴۰ عنوان برتر ماه از نظر فروش دیجیتالی قرار دهد.

بازی Among Us

در پایان، تغییر حالت بازی Rocket League به مدل free-to-play را داریم که رشد قابل توجهی را در تعداد بازیکنان این بازی ایجاد کرده است. این آمار حالا به سه برابر میزان قبل از این تغییر رسیده و موجب گستردگی بیش‌ازپیش جامعه بازیکنان راکت لیگ شده است. البته جزئیات زیادی از میزان درآمدزایی بازی در این مدت ارائه نشده اما SuperData ادعا می‌کند که این میزان با بازه سه هفته‌ای عرضه بازی به‌صورت پرمیوم برابری می‌کند.

نظر شما درباره عملکرد پرفروش‌ترین بازی‌های ماه گذشته از نظر فروش دیجیتالی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع twinfinite
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده