نویسنده: آریا بهپور
// شنبه, ۳ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۲۶

تهیه‌کننده فیلم‌های X-Men تولید و نویسندگی فیلم Battlestar Galactica را برعهده گرفت

علاقمندان Battlestar Galactica می‌توانند در سال‌های آینده منتظر فیلم و مجموعه‌ی تلویزیونی جدید آن باشند.

بتل استار گالکتیکا (Battlestar Galactica) را می‌توان یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های تلویزیونی با حال‌وهوای فضایی دانست؛ مجموعه‌ای که کار خود را از دهه‌ها قبل شروع کرد و بعدها به شکل‌های مختلف به جذب مخاطبان این سبک پرداخت و این روزها هم مراحل تولید فیلم سینمایی آن دنبال می‌شود.

سایمن کینبرگ، کسی که بیشتر شهرت خود را بابت تهیه‌ی فیلم‌های مردان ایکس (X-Men) دارد و البته نویسنده‌ی بعضی از آن‌ها مثل X-Men: Apocalypse و Dark Phoenix نیز بوده، درکنار تهیه‌ی فیلم بتل‌استار گالکتیکا، نویسنده‌ی فیلمنامه‌ی آن نیز خواهد بود و قرار است داستان جدیدی را از پایه در دنیای این مجموعه تعریف کند و به روایت مبارزه‌ی انسان‌ها با ربات‌های هوشمندی تحت‌عنوان سایلان (Cylon) بپردازد. دیگر تهیه‌کننده‌ی این اثر نیز دیلن کلارک خواهد بود که به کینبرگ در تولید ریبوت بتل‌استار گالکتیکا برای شرکت یونیورسال کمک می‌کند.

کینبرگ که این روزها فیلم The 355 را با حضور دیانه کروگر، پنه‌لوپه کروز و جسیکا چستین برای اکران در اوایل سال آینده آماده می‌کند، در صحبت‌های خود پیرامون بتل‌استار گالکتیکا می‌گوید: «بتل‌استار گالکتیکا یکی از بزرگ‌ترین جایگاه‌ها را در تاریخ آثار علمی تخیلی از آنِ خود کرده و کار روی نسخه‌ی جدید آن واقعاً برایم هیجان‌انگیز خواهد بود؛ اثری که هم تازگی خاص خود را خواهد داشت و هم به ریشه‌های اصلی این مجموعه و مواردی که باعث محبوبیت آن شدند وفادار خواهد بود. واقعاً از همکاران خود در یونیورسال و همین‌طور دیلن کلارک ممنونم که به من بابت کار روی این دنیای شگفت‌انگیز اعتماد کردند.»

بتل‌استار گالکتیکا اولین‌بار در قالب مجموعه‌ی تلویزیونی کوتاهی با ۲۴ قسمت در سال ۱۹۷۸ شروع به کار کرد، یعنی تنها یک سال پس از اکران فیلم جنگ ستارگان (Star Wars) که تحولی اساسی در آثار فضایی ایجاد کرد. با وجود عمر کوتاه بتل‌استار گالکتیکا، جذابیت‌های آن باعث شد طرفداران زیادی به‌دست آورد و بعدها شاهد تولید سریال‌های متنوعی از آن بودیم که معروف‌ترین مورد در دهه‌های اخیر به مجموعه‌ای برمی‌گردد که بین سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۹ در قالب ۷۶ قسمت پخش شد.

درکنار سریال‌های بتل‌استار گالکتیکا که آخرین موردِ آن در سال ۲۰۱۲ پخش شد، تا امروز دو فیلم تلویزیونی هم براساس آن ساخته شده و البته قرار بود فیلم سینمایی عظیمی هم در سال ۲۰۰۹ توسط برایان سینگر تولید شود که به جایی نرسید. ولی اکنون قرار است یک‌بار دیگر شاهد تلاش یونیورسال برای احیای این مجموعه باشیم و باید دید کینبرگ و همکاران او در این زمینه به کجا می‌رسند.

از طرف دیگر سم اسماعیل، خالق مجموعه آقای ربات (Mr. Robot) نیز این روزها روی یک مجموعه‌ی تلویزیونی جدید از بتل‌استار گالتیکا کار می‌کند تا علاقمندان بتوانند در آینده‌ای نزدیک هم شاهد فیلم سینمایی این اثر علمی تخیلی باشند و هم سریال تلویزیونی آن.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده