نویسنده: مهرداد داودی
// جمعه, ۲ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۴۹

عوامل ایرانی و ترکیه‌ای فیلم مست عشق دو بیانیه برعلیه یکدیگر منتشر کردند

سرمایه گذار ترکیه‌ای فیلم «مست عشق» با انتشار بیانیه‌ای ادعای حسن فتحی را رد کرد و در مقابل، تهیه‌کننده ایرانی فیلم بیانیه‌ای در پاسخ به سرمایه‌گذار ترک منتشر کرد.

در چند روز اخیر، اخبار و روایات مختلفی درباره فیلم سینمایی «مست عشق» به‌دست می‌رسد. در ابتدا، خبری منتشر شد مبنی بر اینکه «مست عشق» نیمه‌کاره رها شده است. سپس خبر آمد که فیلم سینمایی «مست عشق» کامل است و به‌زودی اکران بین‌الملل را تجربه خواهد کرد. سپس حسن فتحی، کارگردان فیلم مدعی شد که تدوین فیلم بدون نظارت وی انجام شده است و هنوز هشت سکانس از این فیلم سینمایی فیلم‌برداری نشده‌اند، او به این ترتیب اکران فیلم را امری غیرقانونی دانست.

بنابر جدیدترین اخبار سینمای ایران؛ سرمایه‌گذار ترکیه‌ای فیلم سینمایی «مست عشق» در پاسخ به اظهارات حسن فتحی، بیانیه‌ای را منتشر کرده است. در این بیانیه ادعا می‌شود که حسن فتحی به‌عنوان کارگردان فیلم، به مدت ۱۰ ماه سراغی از فیلم نگرفته است. سرمایه‌گذار ترک مدعی است که قرار بوده فیلم در هشت هفته ساخته شود و برای نمایش در دی ۹۸ آماده شود، حال آنکه حسن فتحی ۱۶ هفته فیلم‌برداری کرده است.

در این بیانیه آمده است باتوجه‌به اینکه ویروس کرونا دو ماه بعد از دی ۹۸ همه‌گیر شده است، به این ترتیب آن ادعای حسن فتحی که کرونا را یکی از عوامل بروز مشکل در امر فیلمبرداری معرفی می‌کند، کذب است. سرمایه‌گذار ترک می‌گوید «مست عشق» فیلمی نود دقیقه‌ای است، اما حسن فتحی برای آن هفتاد ساعت فیلمبرداری به عمل آورده و چنین رویکردی از نظر سرمایه‌گذار ترک غیرعقلانی است.

در بخشی دیگر آمده است که سرمایه‌گذاران ایرانی فیلم مدتی پیش در ترکیه حاضر شده‌اند و یک بخش تدوین شده از سریال ۶ قسمتیِ این فیلم سینمایی را تماشا کرده‌ و از میزان پیشرفت کار ابراز رضایت کرده‌اند، سرمایه گذار ترک به این ترتیب ادعای حسن فتحی مبنی بر تدوین فیلم بدون پایبندی به فیلمنامه را رد می‌کند. سرمایه‌گذار ترکیه‌ای «مست عشق» می‌گوید به خوبی از حقوق مولف آگاه است و همچنین تمام تلاش خود را می‌کند تا فیلم پیش از اکران بین‌الملل، در ایران به نمایش درآید. 

شهاب حسینی در نقش شمس فیلم مست عشق

مهران برومند، تهیه‌کننده ایرانی فیلم سینمایی «مست عشق» در پاسخ به بیانیه و ادعاهای سرمایه‌گذار ترکیه‌ای، بیانیه‌ای منتشر کرد. او در این بیانیه مدعی است که راش‌های فیلم توسط سرمایه‌گذار ترک به گروگان گرفته شده است و عوامل ایرانی نمی‌توانند به آن‌ها دسترسی داشته باشند. او با تایید وجود مشکلاتی حقوقی از سرمایه‌گذار ترک برای مذاکره دعوت کرده است. برومند همچنین ادعای سرمایه‌گذار ترک مبنی بر پیگیری نبودن حسن فتحی را رد می‌کند. بخش‌های مهم بیانیه مهران برومند به قرار زیر هستند.

«اثری در ابعاد پروژه مست عشق باتوجه‌به بزرگی و جایگاه رفیع حضرت مولانا به‌طور طبیعی حساسیت و وسواس بیشتری نسبت به پروژه‌ای معمول می‌طلبد کما اینکه دیگر آثار تاریخی در حوزه سینما در هر کجای جهان آثاری پرهزینه بوده و مدت فیلم‌برداری طولانی‌تر و گاهی حتی تا یک سال را می‌طلبد و بر همین اساس میزان فیلم‌برداری سه ماه (۱۲ هفته) برای این اثر کاملا قابل دفاع بوده و نشان از مهارت و تعهد کارگردان اثر به برقراری تعادل بین کیفیت و دغدغه‌های سرمایه گذار برای بالا نرفتن هزینه‌ها است.»

او در بخشی دیگر نوشت: 

«ضمن محترم شمردن اصل اختلاف و دعوت سرمایه گذار و شریک محترم ترک به پیگیری اختلافات ازطریق مذاکره یا راه‌های قانونی‌، نسبت به هرگونه تصمیم و پیشبرد پروژه در هر بخشی از مراحل فنی هشدار داده و متذکر می‌شوم اختلاف حقوقی متضمن اعمال خلاف قانون و قرارداد و مسلمات حقوقی و حرفه‌ای و اخلاقی نبوده و هرگونه اقدام بدون تایید کارگردان محترم و شریک اصلی پروژه تبعات سنگینی خواهد داشت.»


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده