نویسنده: مهدی اسدی
// جمعه, ۲ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۱۱

توسعه دهندگان بازی The Medium سیستم Dual Reality بازی را به نمایش گذاشتند

استودیوی بلوبر تیم تریلر جدیدی از بازی The Medium را منتشر کردند که نحوه عملکرد سیستم «واقعیت دوگانه» یا Dual Reality بازی را نشان می‌دهد.

بازی جدید و ترسناک The Medium توسط توسعه‌دهندگان استودیوی Bloober Team در دست ساخت است. بازیکنان در این بازی نقش شخصیتی به نام ماریان را برعهده گرفته و توانایی سفر بین دنیای واقعی و قلمرو معنوی را خواهند داشت. این بازی برای عرضه در ماه دسامبر سال جاری میلادی روی پلتفرم‌های پی سی، ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس برنامه‌ریزی شده و به نظر می‌رسد که به خوبی در حال شکل گیری است. یکی از جالب‌تری ویژگی‌های این بازی، امکان تجربه جهان دوگانه این بازی به‌صورت همزمان و در نقش کاراکتر ماریان است. چیزی که به‌عنوان سیستم Dual Reality یا واقعیت دوگانه معرفی شده و به‌طور گسترده روی آن مانور داده می‌شود.

زمانی‌که توسعه‌دهندگان استودیوی Bloober Team  اولین‌بار اقدام به تشریح مکانیزم «واقعیت دوگانه» در بازی Medium کردند، مفهوم این ویژگی کمی مبهم و ناملموس به نظر می‌رسید. حالا سازندگان این بازی تصمیم گرفتند تا با انتشار یک ویدیو جدید، مفهوم بهتری از Dual Reality را در اختیار مخاطبان قرار دهند.

شما می‌توانید در ادامه به این ویدیو نگاهی داشته باشید:

دانلود از آپارات

این قابلیت، عملاً به شما اجازه می‌دهد تا کنترل شخصیت ماریان را در دو مکان مختلف به‌صورت همزمان در دست بگیرید. شاید این قابلیت تاحدودی یاآور مکانیزم بازی Brothers باشد. جایی که باید به‌صورت همزمان کنترل حرکات دو کاراکتر بازی را در محیط بازی Brothers: A Tale of Two Sons در دست می‌گرفتیم. البته در بازی The Medium برخلاف Brothers تنها باید از جوی‌استیک برای این منظور استفاده کنید. درواقع به‌جای کنترل حرکات دو کاراکتر با استفاده از یک کنترلر، هدایت مسیر یک شخصیت در دو بعد مختلف از دنیای بازی در دستان شما قرار خواهد داشت.

در قابلیت موجب می‌شود تا شما از توانایی‌های خود در یکی از جهان‌های بازی استفاده کرده و مسیرها و احتمالات جدیدی را در دنیای دیگر ایجاد کنید. در این ویدیو، مشاهده می‌کنیم که صفحه نمایشگر به دو قسمت تقسیم شده و دو بعد مختلف از جهان‌های بازی را به نمایش می‌گذارد. نکته جالب توجه، پویایی و تغییر سایز هریک از این قسمت‌ها است که ظاهراً در هنگام نیاز برای تمرکز روی یکی از بعدهای بازی، بخش مورد نظر بزرگتر می‌شود. باتوجه به چیزی که در این ویدیو دیده می‌شود، نمی‌توان تشخیص داد که آیا این کار به‌صورت هوشمند و خودکار انجام شده یا کنترل آن در دست بازیکن است.

جهان های موازی بازی The Medium

به نظر می‌رسد که بازی The Medium نیز یکی دیگر از بازی‌های ترسناک و بسیار جذاب Bloober Team خواهد بود. آن‌ها در گذشته ثابت کردند که در این سبک حرف‌های زیادی برای گفتن دارند و باید دید که این بازی مورد انتظار چه بازخوردهایی از به همراه خواهد داشت. 

اگر به آشنایی با برخی از ویژگی‌های جالب این بازی علاقه‌مند هستید، می‌توانید با مراجعه به لینک مطلب مقابل، خلاصه‌ای از مطلب اختصاصی مجله اج درباره این بازی را مطالعه کنید. بازی مدیوم برای عرضه در تاریخ ۱۰ دسامبر (۲۰ آذر) روی پی سی و ایکس باکس سری ایکس برنامه‌ریزی شده است.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده