نویسنده: علی نوروزی
// جمعه, ۲ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۳۰

تولید فیلم Sherlock Holmes 3 به تعویق افتاده است

دکستر فلچر، کارگردان فیلم «شرلوک هلمز ۳» تأیید کرد که تولید آن بر اثر شیوع ویروس کرونا تا اطلاع ثانوی به تعویق افتاده است.

دکستر فلچر تأیید کرد که فیلم Sherlock Holmes 3 (شرلوک هلمز ۳) امسال پس از مواجهه با «مشکلاتی» تازه بر اثر شیوع ویروس کرونا «به تعویق افتاده است». دکستر فلچر که پس از گای ریچی سکان هدایت مجموعه فیلم‌های «شرلوک هلمز» را در دست گرفته است، به‌عنوان مهمان در پادکست Celebrity Catch Up حضور یافت و اطلاعاتی از فیلم Sherlock Holmes 3 را با طرفداران به اشتراک گذاشت. این کارگردان بریتانیایی تعویق پروژه تا اطلاع ثانوی را تأیید کرد و گفت که در تلاش برای یافتن یک برنامه‌ی اجرایی تازه هستند که امکان ادامه‌ی تولید را برای آن‌ها فراهم کند. دکستر فلچر در این‌باره اظهار داشت: «فیلم شرلوک گهگاه با مسائل خاص خودش روبه‌رو می‌شود و درحال‌حاضر به حالت تعلیق درآمده است و باید دید که در آینده چه پیش می‌آید. در مورد بازسازی فیلم The Saint (قدیس) نیز چنین اتفاقی افتاده است. من با اشتیاق روی هر دو آن‌ها کار می‌کنم و این همیشه جزئی از چالش کارمان است.»

دکستر فلچر توضیح داد که بازسازی فیلم The Saint نیز با همان چالش‌های فیلم Sherlock Holmes 3 مواجه است و ممنوعیت‌های مسافرتی و محدودیت‌های گردهم‌آیی حاصل از شیوع ویروس کرونا را «معضل» اصلی تولید فیلم‌ها عنوان کرد. این کارگردان توانا در ادامه اذعان داشت: «هر دو این آثار با یک معضل مواجه هستند. این همان مسئله‌ای است که همه‌ی ما با آن روبه‌رو هستیم: چگونه می‌توان گروه‌های بزرگی از مردم را برای خلق اثری دور هم جمع کرد و سپس آن‌ها را در سراسر دنیا جابه‌جا کرد؟ با صحنه‌های رمانتیک چه باید کرد؟ این واقعاً گیج‌کننده است.» با اینکه تولید این پروژه متوقف شده است، اما رابرت داونی جونیور قبلاً اعلام کرد که برنامه‌های بسیار بزرگی برای این مجموعه‌ی کارآگاهی دارد. او اخیراً از اهدافش برای خلق یک جهان سینمایی تازه از فیلم «شرلوک هلمز ۳» سخن گفت که پیش از این برای اکران در سال ۲۰۲۰ در نظر گرفته شده بود، اما حالا با تأخیر در تاریخ ۱ دی ۱۴۰۰ (۲۲ دسامبر ۲۰۲۱) روی پرده می‌رود.

از نظر رابرت داونی جونیور، فیلم Sherlock Holmes 3 به‌عنوان دروازه‌ی ورود به یک دنیای رازآلود تازه عمل خواهد کرد که شامل چندین اسپین‌آف می‌شود و این به پشتوانه‌ی درس‌هایی است که پس از یک دهه کار در دنیای سینمایی مارول گرفته است. این هنرپیشه و تهیه‌کننده‌ی آمریکایی اعتقاد دارد که یک «الگوریتم برای نمایش امکان» گسترش مجموعه‌ها وجود دارد. فیلم Sherlock Holmes (شرلوک هلمز) به کارگردانی گای ریچی در سال ۲۰۰۹ روی پرده‌ی سینما رفت و با نقدهای مثبتی از سوی منتقدان مواجه شد. این فیلم که رابرت داونی جونیور، جود لا، ریچل مک‌آدامز، مارک استرانگ و ادی مارسن را در میان بازیگرانش داشت، با بودجه‌ی ۹۰ میلیون دلاری توانست ۵۲۴ میلیون دلار در سراسر جهان فروش داشته باشد. در پی موفقیت‌های این فیلم شاهد اکران یک دنباله برای آن با نام Sherlock Holmes: A Game of Shadows (شرلوک هلمز: بازی سایه‌ها) در سال ۲۰۱۱ بودیم که به فروش ۵۴۵.۴ میلیون دلاری در گیشه دست یافت.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده