نویسنده: مهدی اسدی
// جمعه, ۲ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۰۵

پلی استیشن 5 با سرویس‌های +Apple TV، نتفلیکس، +Disney، اسپاتیفای، توییچ و یوتیوب عرضه می‌شود

براساس اعلام سونی، تمامی سرویس‌های آنلاین Apple TV+، Disney+، نتفلیکس، اسپاتیفای، توییچ و یوتیوب در زمان عرضه پلی استیشن 5 از طریق این دستگاه قابل دسترسی بوده و آمازون پرایم، MyCanal، Hulu و Peacock نیز در آینده اضافه خواهد شد.

در خبری که از طریق وبلاگ پلی استیشن منتشر شده، مشخص شده که کنسول پلی استیشن 5 در زمان عرضه رسمی خود در تاریخ ۱۲ نوامبر سال جاری مصادف با ۲۲ آبان ۹۹، به سرویس‌های آنلاین اپل، دیزنی، نتفلیکس، توییچ و یوتیوب متصل خواهد بود. ضمن این که در آینده سرویس‌های استریمینگ آمازون پرایم، MyCanal، Hulu و Peacock نیز در کنار چند مورد دیگر به این مجموعه اضافه خواهند شد. برخی از این اپلیکیشن‌ها با تجربه بازی‌های PS5 نیز ارتباط خواهند داشت. این مورد شامل امکان اجرای موسیقی در پس زمینه بازی‌ها از طریق اسپاتیفای، تماشای استریم زنده در حین بازی از طریق توییچ و تبلیغ و به اشتراک گذاری ویدیو تجربه گیم پلی بازی‌ها از طریق یوتیوب می‌شود.

علاوه بر این موارد، همانطور که در ویدیو رونمایی رسمی از رابط کاربری PS5 نیز نمایش داده شد، این برنامه‌ها یک بخش اختصاصی مربوط به بازی و سرگرمی در کنار صفحه اصلی رابط کاربری کنسول خواهند داشت. ضمن این که نیازی به دانلود برنامه‌های آن‌ها از PS Store نبوده و این موارد در فضای Media کنسول قرار گرفته‌اند.

ریموت کنترل پلی استیشن 5

با قابلیت جابه‌جایی سریع بین بخش‌های Game و Media از طریق کنترل سنتر پلی استیشن 5، امکان کنترل پخش موسیقی شامل سوییچ کردن بین کانال‌ها، متوقف کردن، رد شدن و کلیه‌ی کارهای این چنینی ساده‌تر خواهد شد.

ریموت مدیا کنسول PS5 نیز در زمان عرضه دستگاه در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. با استفاده از این ریموت کنترل می‌توان دستگاه را روشن کرده و ضمن انجام کلیه کارهای مرتبط با بخش رسانه سیستم، از تنظیمات مختلف آن از جمله میزان صدا، تنظیمات مربوط به تلویزیون‌های سازگار با قابلیت‌های PS5 و کلیدهای اختصاصی سرویس‌های دیزنی پلاس، نتفلیکس، اسپاتیفای و یوتیوب را استفاده کرد.

سونی اخیراً با انتشار ویدیویی از رابط کاربری (UI) کنسول جدید خود نیز رونمایی کرد. رابط کاربری پلی استیشن 5 همواره با رزولوشن 4K واقعی و پشتیبانی کامل از HDR به نمایش درمی‌آید. سونی تلاش زیادی کرده است که بازیکنان در کمترین زمان ممکن بتوانند برنامه یا بازی مورد نظر خود را در رابط کاربری بیابند و اجرا کنند. همه‌ی برنامه‌ها نیز حالا بخشی از UI هستند و دیگر مثلا موقع وارد شدن به پلی استیشن استور احساس نمی‌کنید که تازه یک برنامه‌ی جدید باید از ابتدا اجرا شود. SSD بسیار سریع و CPU دستگاه کاری می‌کنند که رابط کاربری همواره با سرعت قابل‌توجه و به شکل روان مقابل بازیکن قرار بگیرد.


منبع ign
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده