// پنجشنبه, ۱ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۵۵

فروش بازی Roblox از ۲ میلیارد دلار روی موبایل گذشته است

فروش بازی آنلاین Roblox توانسته است از ۲ میلیارد دلار فقط روی گوشی‌های موبایل گذر کند.

بازی Roblox را می‌توان یک تلفیق از سبک‌ MMO و سندباکس دانست که شباهت‌های بسیاری به بازی ماینکرفت دارد. این بازی به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین بازی‌های دنیای بازی‌های ویدیویی شناخته می‌شود و پس از انتشار در سال ۲۰۰۶، توانست به‌صورت منظم و پلکانی به تعداد کاربران بالایی دست پیدا کند. بازی Roblox در سبک MMO توانسته است عملکرد فوق‌العاده‌ای روی موبایل داشته باشد. طبق برآوردهای Sensor Tower، این بازی در حال حاضر توانسته است در سراسر دنیا بیش از ۲ میلیارد دلار روی دو سیستم‌عامل iOS و اندروید فروش داشته باشد.

همانند سایر بازی‌ها، نسخه موبایل بازی Roblox در طی همه گیری ویروس کرونا شاهد افزایش پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای (In-App Purchase یا Microtransaction) بوده است و به‌خصوص ماه می ۲۰۲۰ با ۱۱۳ میلیون دلار فروش، بزرگ‌ترین ماه این بازی محسوب می‌شود. ایالات متحده بزرگ‌ترین بازار Roblox است که ۱.۳ میلیارد دلار درآمد مادام العمر برای این بازی به همراه داشته است. براساس اطلاعات Sensor Tower، انگلیس با ۱۶۱ میلیون دلار در رتبه دوم و همچنین کانادا با ۸۱ میلیون دلار در رتبه سوم قرار دارد.

نسخه‌ی iOS بازی Roblox با حدود ۱.۵ میلیارد دلار درآمد در مقایسه با ۵۴۵ میلیون دلار در گوگل پلی، بسیار سودآورتر از نسخه اندروید بوده است. اپل خود به‌تنهایی توانسته است مقدار ۴۵۰ میلیون دلار از نسخه iOS درآمد کسب کند درحالی‌که گوگل ۱۶۴ میلیون دلار دریافت کرده است. همه‌ی این‌ها به‌دلیل کاهش ۳۰ درصدی است که هر شرکت صاحب یک سیستم‌عامل دریافت می‌کند. Roblox تاکنون حدود ۴۳۷ میلیون بار ازطریق موبایل دانلود شده است و ایالات متحده با ۱۱۳ میلیون در رتبه اول قرار دارد که ۲۶ درصد از سهم کل دانلود جهانی را از آن خود کرده است.

کمی پیش اعلام شد که مالک Roblox یعنی Roblox Corporation قصد دارد عرضه اولیه عمومی یا direct listing داشته باشد. بازی Roblox هم‌اکنون روی رایانه‌های شخصی و ایکس باکس وان نیز موجود است بنابراین این اعداد فقط بخشی از فروش کلی و تعداد بازیکنان بازی را نشان می‌دهند.


منبع gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده