نویسنده: فریده صالحی
// پنجشنبه, ۱ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۳۱

پارتیزان جدیدی در مجموعه Detective Comics ظاهر شد

یک پارتیزان جدید به نام هورسمن در شهر گاتهام ظاهر شده که صفی از جنازه‌ها را در پشت خود به جا می‌گذارد؛ البته این حتی آغاز دردسرهای بتمن هم حساب نمی‌شود و ماجرا بیشتر از این‌ها است.

اخطار: ادامه این مطلب ممکن است بخش‌هایی از داستان قسمت ۱۰۲۸ سری کتاب کمیک Detective Comics را برای شما فاش کند.

.

.

.

اینکه یک نفر زنده بماند، فقط و فقط به این بستگی دارد که چه کسی مقابل او قرار داشته باشد؛ اگر کسی مانند بتمن باشد که یه سری چارچوب اخلاقی برای خودش دارد، شانس زنده مانده خیلی بیشتر است. درست است که قانون بتمن برای نکشتن افراد خیلی مشهور شده است؛ اما این اصلا دلیل بر این نیست که دیگران هم مجبور هستند که از این قانون تبعیت کنند... آن هم کسانی که روش مخصوص به خودشان را برای اجرای عدالت در سرتاسر شهر گاتهام دارند. در قسمت ۱۰۲۸ سری کتاب کمیک Detective Comics، پاتیزان مرگبار دیگری به نام هرسمن سر و کله‌اش در شهر پیدا می‌شود و بتمن باید کار این تازه‌کارِ مرگبار را یکسره کند.

با اینکه بتمن خیلی زود می‌تواند این پارتیزان را متوقف کند، اما ممکن است کاری کرده باشد که یک تهدید بزرگتر برای اعضای خانواده بتمن را بزرگتر و خطرناک‌تر از قبل کرده باشد. در این روزها که دیگر ماجراهای The Joker War به پایان رسیده است، شهر گاتهام سخت در تلاش است که خودش را بالا بکشد و آسیب‌های خود را بهبود ببخشد؛ هرچند که نتیجه‌های مختلفی را هم دریافت کرده است. در این هرج و مرجی هم که به وجود آمده بود، یک سری افراد خاص فرصت را مناسب دیدند و به خودشان اجازه دادند که به سراغ کینه‌ها و درگیری‌های سابق خودشان بروند؛ هورسمن هم یکی از همین افراد است. هورسمن یک شخصیت ماسک‌دار محسوب می‌شود که خودش را شبیه به افسران پلیس شهر درآورده است و با اسب خود می‌چرخد.

از آنجایی که او یک ماسک کاملا بی‌احساس روی صورت خود می‌زند، کاملا قابل تشخیص و شناسایی است. او همیشه بالای اسب خود قرار می‌گیرد و یک شمشیر و یک اسلحه دارد. هدف هورسمن این است که در سرتاسر شهر بچرخد و پلیس‌های فاسدی را که فعالیت می‌کنند، مورد هدف قرار دهد. موضوعی که ماجرا را پیچیده و تاریک‌تر می‌کند، این است که به نظر می‌رسد همه آن‌ها مردی را که هورسمن ماسکش را به‌صورت می‌زند، می‌شناسند و همه به این موضوع اشاره می‌کنند که «هولمن» باید مرده باشد. بتمن که مشغول بررسی این پرونده شد و خشم هاروی بولاک را هم برانگیخت، توانست ردِ هورسمن را بزند و همانجا بود که متوجه شد، او سه نفر را کشته است.

شخصیت هورسمن در سری کتاب کمیک  Detective Comics روی اسب

هورسمن بعد از اینکه قربانی چهارم و آخر خود را گیر آورد، نشان داد که در حقیقت پسر همان هولمن یعنی استیون هولمن است. ظاهرا در گذشته هولمن توسط Internal Affairs انتخاب شده بود تا درباره یک توطئه جنایتکارانه بین چهار مرد تحقیق و بررسی انجام دهد؛ کسانی که به‌عنوان بخشی از یک تجارت مواد مخدر، در داخل دولت کار می‌کردند. اما زمانی‌که آن‌ها به حقیقت پی بردند، هولمن را مجبور کردند که خودش را بکشد. آن‌ها حتی مدارک و اسناد مختلفی را هم جعل کردند تا نام او را لکه‌دار کنند و نشان دهند که خودش همان افسر فاسد بوده است. به همین ترتیب هم استیون تصمیم گرفت تا انتقام مرگ پدر خود را بگیرد.

او همان وکیل فاسد و همچنین چهار قربانی آخر خود را مجبور کرد تا مدارک مربوطه را تحویل دهند و ثابت کنند که گناهکار هستند. اما بتمن به موقع سر رسید و توانست هورسمن را پیش از اینکه آخرین قربانی خود را بکشد، دستگیر کند. به نظر می‌رسید که بتمن می‌تواند درد هولمن را درک کند و با او همدردی کرد. او حتی کاری کرد تا مطمئن شود که مدارک ارائه شده، به‌دست گاتهام گزت می‌رسد. اما باز هم به هولمن گفت که او با کارهایی که کرده، خاطرات پدرش را لکه‌دار کرده است؛ اینکه برای گرفتن انتقام، به ریختن خون این افراد روی آورده است. با وجود افرادی مانند کلاون هانتر که در خیابان‌های گاتهام هستند، روزبه‌روز پارتیزان‌های بیشتری پیدا می‌شوند تا با وحشیانه‌ترین روش‌ها، عدالت مورد نظر خود را برقرار کنند.

رخ دادن چنین اتفاقاتی از طرف بتمن را مجبور می‌کند که روی روش‌های خود بازنگری کند؛ از طرف دیگر هم به افرادی مانند ناکانو جسارت بیشتری می‌بخشد. زیرا ناکانو کسی بود که قصد داشت برای انتخابات شهرداری شهر گاتهام نامزد شود و یک رویکرد ضد پارتیزانی هم برای برنده شدن خود داشت. افرادی مانند هورسمن فقط دارند سلاح بیشتری را در اختیار او قرار می‌دهند که در نبرد خود علیه بتمن و متحدان او، قدرت بیشتری داشته باشد. از آنجایی که هاروی بولاک و متحدان دیگر مانند لوشس فاکس هم به بتمن پشت کرده‌اند، آیا او توانایی این را خواهد داشت تا به شهری که به افرادی مانند هورسمن احترام می‌گذارند، کمک کند؟


منبع cbr
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده