نویسنده: فریده صالحی
// پنجشنبه, ۱ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۰۲

واکنش منتقدان به فیلم The Witches - جادوگران

فیلم جادوگرها (The Witches) با بازی ان هتوی و اکتاویا اسپنسر اخیرا در سرویس استریم HBO Max به نمایش درآمد اما نتوانست نمرات خوب و بالایی را از منتقدان مطرح سرتاسر جهان دریافت کند.

فیلم The Witches یا در زبان فارسی «جادوگرها» یکی از جدیدترین آثار ماجراجویی، اسرارآمیز، فانتزی، ترسناک، کمدی و خانوادگی شرکت وارنر براز پیکچرز (Warner Bros. Pictures) است که به‌دست کارگردان هنرمند و بااستعدادی به نام زمکیس که ساخت سری فیلم Back to the Future (بازگشت به آینده)، فیلم Forrest Gump (فارست گامپ)، فیلم Welcome to Marwen (به مارون خوش آمدید)، فیلم Allied (متفقین)، فیلم The Walk (بند باز)، فیلم Flight (پرواز)، فیلم A Christmas Carol (سرود کریسمس) و فیلم Beowulf (بئوولف) و غیره را در رزومه کاری خود دارد، ساخته شده است. در فیلم جادوگرها، بازیگران محبوب و بااستعدادی مانند ان هتوی در نقش لیلیث/جادوگر اعظم، اکتاویا اسپنسر در نقش آگاتا هنسن، استنلی توچی در نقش آقای استرینگر، جزیر کدیم برونو در نقش چارلی هنسن، کریس راک صداپیشه بزرگسالی چارلی هنسن، کریستن چنووس صداپیشه شخصیت دیزی، کودی-لی استیک در نقش برونو جنکینز، چارلز ادواردز در نقش آقای جنکینز، مورگانا رابینسون در نقش خانم جنکینز و جوزت سایمون در نقش زلدا و غیره حضور داشته و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم جادوگرها در تاریخ ۲۲ اکتبر (۳۰ مهر) در سرویس استریم HBO Max و در ایالات متحده به نمایش درآمد. از طرف دیگر هم سازندگان تصمیم دارند تا در تاریخ ۲۸ اکتبر (۷ آبان) در برخی از سینماهای خاص و انتخاب شده، این اثر را روی پرده نقره‌ای به نمایش در بیاورند. تا به این لحظه این اثر اسرارآمیز امتیاز ۴۷ را از بین ۲۰ نقد فیلم و سریال که در سایت متاکریتیک قرار گرفته، به‌دست آورده است. نگارش فیلمنامه این اثر برعهده خود رابرت زمکیس، کنیا باریس و البته گیرمو دل تورو بوده است. این سه هنرمند این فیلمنامه را براساس داستانی که رولد دال با همین نام منتشر کرده بود، نوشته‌اند. در بحث تهیه‌کنندگی این اثر هم رابرت زمکیس، گیرمو دل تورو، آلفونسو کارون، جک راپک و لوک کلی فعالیت کرده بودند. این فیلم به‌طور کلی نقدهای مختلفی دریافت کرد که اکثر آن‌ها در بخش متوسط و رو به بالا قرار داشتند. منتقدان در نقدهای خود بیشتر از هر چیزی از ایفای نقش ان هتوی تعریف کردند و به تقدیر از او پرداختند. آن‌ها تا حد زیادی هم از جلوه‌های ویژه و عملکرد بازیگران دیگر تعریف کردند اما معتقد بودند که ضعف‌های این فیلم باعث شده تا نه برای مخاطبان کم سن اثر مناسبی باشد و نه جذابیت زیادی برای بزرگسالان داشته باشد. از طرف دیگر هم ۵۳ منتقد سایت راتن تومیتوز هم که این اثر کمدی را تماشا کرده بودند، نظرات مختلف و متفاوتی درباره آن داشتند و امتیاز کلی ۵۵ درصد را برای آن ثبت کرده‌اند.

از آن‌جا که مدتی است فیلم The Witches در سرویس استریم HBO Max به نمایش درآمده، سایت‌های بین‌المللی معتبر و محبوب در زمینه نقد فیلم و سریال، نقد و امتیاز‌های خود را برای این فیلم منتشر کرده‌اند. در ادامه مروری بر نقد فیلم The Witches از دید سایت‌های معتبر دنیا خواهیم داشت؛ اما پیش از آن می‌توانید خلاصه‌ی داستان این فیلم را که منتشر شده هم بخوانید:

فیلم The Witches داستان دوست‌داشتنی و سراسر طنز تاریک یک پسر یتیم جوان (با بازی جزیر کدیم برونو) را حکایت می‌کند که در اواخر سال ۱۹۶۷، پیش مادر بزرگ دوست‌داشتنی خود (با بازی اکتاویا اسپنسر) می‌رود تا با او زندگی کند؛ مادر بزرگی که در شهر روستایی دموپولیس در آلاباما زندگی می‌کند. این پسر و مادر بزرگ او با یک سری جادوگر که ظاهری فریبنده اما باطنی کاملا شیطانی دارند روبه‌رو می‌شوند. این مادر بزرگ، قهرمان جوان ما را هوشمندانه به یک استراحتگاه مجلل ساحلی می‌برد تا او را در امان نگه دارد. متاسفانه، آن‌ها درست در همان زمان سر می‌رسند و جادوگر اعظم دنیا (با بازی ان هتوی) هم در میان آن‌ها حضور دارد. جادوگر اعظم این جادوگران را از سرتاسر دنیا جمع‌آوری کرده تا با هم نقشه‌های شیطانی او را عملی کنند.

جزیر کدیم برونو به همراه اکتاویا اسپنسر در فیلم The Witches

حال بیایید با هم نگاهی به نقدهای منتشر شده از فیلم The Witches بیندازیم:

بلیک گلوب | کانسیکوئنس آو ساوند

۷۵ از ۱۰۰

لحظه‌های خیلی خوبی در این فیلم قرار دارد که هم برای والدین و هم برای کودکان به یک اندازه مناسب است. جلوه‌های ویژه بسیار جذاب، ایفای نقش‌ها و مدرنیزه کردن المان‌های مختلف باعث شده تا فیلم جادوگران یک بازسازی خیلی خوب باشد.

آلونسو دورالده | The Wrap

۶۵ از ۱۰۰

این اثر کمدی و ترسناک کودکانه، می‌تواند یک سری لحظات وحشتناک جذاب و دوست‌داشتنی را به روز هالووین شما اضافه کند.

ریچل لابونته | اسکرین رنت

۶۰ از ۱۰۰

قطعا این جلوه‌های ویژه و عملکرد بازیگران است که تا حد زیادی فیلم The Witches بالا نگه داشته است؛ چیزی که از یک اثر ساخته شده توسط زمکیس انتظار می‌رفت. با اینکه داستان این فیلم با سرعت زیاد خود می‌تواند مخاطبان جوان را به خود جذب کند، اما زمکیس، دل تورو و باریس با کمک یکدیگر می‌توانستند عمق بیشتری به داستان اضافه کنند و به سطوح جدیدی برسند.

ان هتوی در نقش جادوگر اعظم به همراه گربه سیاه در فیلم The Witches

رافائل موتامایور | آی جی ان

۵۰ از ۱۰۰

زمکیس کاری کرده تا این داستان دوست‌داشتنی و دارک، به یک قصه کودکانه، عجیب و غریب و در عین حال تا حدی سرگرم‌کننده تبدیل شود. مشکل این است که این فیلم در مقایسه با اثری که قبل از آن آمده بود، ضعف زیادی دارد.

دیوید ارلیچ | ایندی وایر

۳۳ از ۱۰۰

زمکیس در طی ۲۰ سال اخیر یک سری آثار ناموفق ساخته است. اما فیلم جادوگران ناامید‌کننده‌تر از همه آن‌ها محسوب می‌شود. زیرا اینطور به نظر می‌رسد که می‌توانست توسط یک نفر دیگر ساخته شود. تقریبا هرکسی می‌توانست آن را بسازد.

مایک لاسل | سان فرانسیسکو کرونیکل

۲۵ از ۱۰۰

فیلم جادوگران در صحنه‌هایی که زننده نیستند، خیلی خوب شما را به سمت خود جذب می‌کند؛ خصوصا همان سکانس کوچکی که در آن پسر بچه و دوستان او، مخفیانه قصد دارند به درون اتاق جادوگر اعظم در هتل بروند.

همچنین در پایان و به‌عنوان جمع‌بندی باید گفت که فیلم The Witches نمره‌هایی کسب کرده که باعث می‌شوند بتوانیم آن را اثری متوسط و تا حدودی سرگرم کننده بدانیم؛ بنابراین اگر با مطالعه قسمت مقدمه این پست و نظرات منتقدین، حس می‌کنید که این اثر مطابق با سلیقه شما است، پس ما هم تماشای آن را به شما کاربران خوب زومجی پیشنهاد می‌کنیم.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده