نویسنده: علی نوروزی
// پنجشنبه, ۱ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۱۶

سیگورنی ویور از تجربه‌ی کار زیر آب در فیلم Avatar 2 می‌گوید

سیگورنی ویور اخیراً در گفت‌وگو با نیویورک تایمز از تجربیات خود در زیر آب هنگام کار روی دنباله‌ی فیلم موفق «آواتار» سخن گفت.

مجموعه فیلم‌های Avatar (آواتار) احتمالاً بازگشت باشکوهی را با اکران چهار دنباله‌ی آتی تجربه می‌کند و طرفداران از حالا برای تماشای آن‌ها سر از پا نمی‌شناسند. متأسفانه هر چهار دنباله‌ی این فیلم تحت تأثیر شیوع ویروس کرونا با تأخیر مواجه شد، اما حالا به لطف سیگورنی ویور کمی بیشتر درباره‌ی فیلم Avatar 2 (آواتار ۲) می‌دانیم. [آغاز اسپویل] با اینکه دکتر گریس آگوستین در فیلم Avatar درگذشت، اما سیگورنی ویور برای نقش‌آفرینی در دنباله‌های آن بازگشته است. [پایان اسپویل] این هنرپیشه‌ی آمریکایی اخیراً در گفت‌وگو با نیویورک تایمز از تجربیات خود در زیر آب هنگام کار روی دنباله‌ی «آواتار» سخن گفت. سیگورنی ویور برای فیلم‌برداری فیلم «آواتار ۲» تحت آموزش یک شخص متخصص قرار گرفت تا پس از گرفتن اکسیژن اضافی بتواند نفس خود را بیش از ۶ دقیقه نگه دارد. این آموزش‌ها شامل قرار گرفتن زیر آب در بستر دریا به‌هنگام عبور «سفره‌ماهی‌های دیو» از بالای سرش در هاوایی و کی‌وست نیز بود.

سیگورنی ویور که از این چالش‌ها دلسرد نشده بود، می‌گوید: «آنچه باعث دل‌گرمی من برای ادامه‌ی کار می‌شد، علم به این موضوع بود که دنیا ظالمانه‌تر از تصوراتم با من برخورد می‌کند. من واقعاً به خودم نمی‌گویم که تو نمی‌توانی چنین کاری انجام بدهی، بلکه از جملاتی نظیر بگذارید انجامش بدهم و خواهیم دید که می‌توانم، استفاده می‌کنم!» درکنار این آموزش‌ها، ویور عادت کرد که در زمان فیلم‌برداری در یک مخزن آب بزرگ بدون «پلک زدن» و «بستن زیاد دهانش» به زیر آب برود. اگر این کارها به اندازه‌ی کافی دشوار به نظر نمی‌رسد، باید بگوییم که در طول فیلم‌برداری وزنه‌هایی به کمر این بازیگر بسته می‌شد و غواصان حرفه‌ای در فواصل زمانی معین او را برای تنفس به سطح آب می‌بردند. ویور با اقرار به این موضوع که مراحل فیلم‌برداری کمی نگران‌کننده است، گفت: «من نگرانی‌هایی داشتم، اما برای همین آموزش دیده بودم و واقعاً می‌خواستم این کار را انجام دهم. من نمی‌خواستم کسی فکر کند که برای این کار پیر هستم.»

فیلم Avatar به کارگردانی جیمز کامرون

سیگورنی ویور در زمان فیلم‌برداری فیلم «آواتار ۲» ۷۰ ساله بود و اکنون ۷۱ سال دارد، اما علناً این مورد جلوی او را نگرفته است. در واقع، از بازیگر نقش الن ریپلی در فیلم‌های Alien (بیگانه) کمتر از این نیز انتظار نمی‌رفت. از دیگر بازیگران دنباله‌های فیلم «آواتار» می‌توان به کیت وینسلت، زوئی سالدانیا، سم ورثینگتون، جیمی فلاترز، سی.سی.اچ. پاوندر، بریتین دالتون، ترینیتی بلیس، بیلی باس، فیلیپ گلجو، دوئن ایوانز، دیوید تیولیس، جووانی ریبیسی، ژول دیوید مور، دیلیپ رائو، مت آلفردا، جک چمپیون، ادی فالکو، برندن کاول، میشل یئو، جامین کلمنت، استیون لانگ، اونا چاپلین و وین دیزل اشاره کرد. کار فیلم‌برداری قسمت دوم و سوم مجموعه‌ی آواتار از تاریخ ۳ مهر ۱۳۹۶ آغاز شد و اخیراً جیمز کامرون از تکمیل تولید Avatar 2 خبر داد و گفت که تقریباً ۹۵ درصد از کارهای Avatar 3 انجام شده است.

مدتی قبل جیمز کامرون از بازگشت سرهنگ مایلز کواریچ با بازی استیون لانگ برای هر چهار دنباله‌ی فیلم Avatar خبر داد که نقش کاراکتر شرور اصلی داستان را ایفا می‌کند. فیلم Avatar که در سال ۲۰۰۹ روی پرده‌ی سینما رفت، با بودجه‌ی ۲۳۷ میلیون دلاری توانست ۲.۷۹ میلیارد دلاری در گیشه بفروشد و برای یک دهه به پُرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای جهان تبدیل شود. به‌دنبال موفقیت‌های این فیلم شرکت فاکس قرن بیستم قراردادی چندجانبه با جیمز کامرون امضا کرد و وظیفه‌ی کارگردانی هر چهار دنباله‌ی آن را به او سپرد. فیلم Avatar 2 در تاریخ ۱ دی ۱۴۰۱ (۲۲ دسامبر ۲۰۲۲)، فیلم Avatar 3 در تاریخ ۲ دی ۱۴۰۳ (۲۲ دسامبر ۲۰۲۴)، فیلم Avatar 4 (آواتار ۴) در تاریخ ۲۷ آذر ۱۴۰۵ (۱۸ دسامبر ۲۰۲۶) و فیلم Avatar 5 (آواتار ۵) در تاریخ ۲ دی ۱۴۰۷ (۲۲ دسامبر ۲۰۲۸) روی پرده‌ی سینما خواهند رفت.


منبع GamesRadar
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده