نویسنده: علی نوروزی
// پنجشنبه, ۱ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۰۷

تاریخ اکران تازه بازسازی فیلم Candyman اعلام شد

شرکت‌های یونیورسال پیکچرز و مترو گلدوین مایر نهایتاً تاریخ اکران بازسازی فیلم Candyman به کارگردانی نیا داکوستا را اعلام کردند.

مدتی قبل بازسازی فیلم Candyman (کندی‌من) از برنامه‌ی زمانی اکران آثار شرکت یونیورسال پیکچرز خارج شد، اما حالا در میان تازه‌ترین اخبار سینما و تلویزیون مطلع شدیم که زمان راه‌یابی این فیلم ترسناک به سینما تعیین شده است. براساس گزارش ددلاین، شرکت‌های یونیورسال و مترو گلدوین مایر بازسازی فیلم «کندی‌من» را در تاریخ ۵ شهریور ۱۴۰۰ (۲۷ اوت ۲۰۲۱) به پرده‌ی سینما خواهند فرستاد. این فیلم در ابتدا برای اکران در تاریخ ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ (۱۲ ژوئیه‌ی ۲۰۲۰) در نظر گرفته شده بود، اما مانند بسیاری از آثار سینمایی دیگر بر اثر شیوع ویروس کرونا با تأخیر مواجه شد.

نیا داکوستا، کارگردان فیلم Little Woods (جنگل کوچک) سکان هدایت بازسازی فیلم Candyman را در دست دارد و جوردن پیل و وین رزنفیلد فیلم‌نامه‌ی آن را به رشته‌ی تحریر در آوردند. یحیی عبدالمتین دوم، بازیگر فیلم Aquaman (آکوامن)، تیونا پریس، بازیگر فیلم If Beale Street Could Talk (اگر خیابان بیل می‌توانست حرف بزند)، ناتان استیورات-جارت، بازیگر فیلم The Kid Who Would Be King (پسری که شاه خواهد شد) و کولمن دومینگو، بازیگر فیلم Assassination Nation (ملت ترور) از بازیگرانی هستند که در این فیلم به نقش‌آفرینی پرداختند. افزون‌بر این، شرکت «مانکی‌پاو پروداکشنز» به‌همراه شرکت «برون کریتیو» وظیفه‌ی تولید بازسازی فیلم «کندی‌من» را برعهده داشتند.

این فیلم باری دیگر بینندگان را به شیکاگو می‌برد، اما تغییراتی در محله‌ی قدیمی نسخه‌ی اصلی به‌وجود آمده است و ماجراهای فیلم به‌شکل دیگری به تصویر کشیده می‌شود. در خلاصه‌ی داستان بازسازی «کندی‌من» آمده است که «فیلم تازه باری دیگر به محله‌ای برمی‌گردد که این افسانه از آن‌جا آغاز شد؛ محله‌ای بازسازی‌شده که زمانی املاک مسکونی کابرینی-گرین در آن‌جا قرار داشت». با اینکه نسخه‌ی اصلی Candyman در زمان اکران نتوانست در حدواندازه‌ی آثار برجسته‌ی ژانر وحشت ظاهر شود، اما به اثری ماندگار برای طرفداران فیلم‌های کالت ترسناک بدل شد. نسخه‌ی تازه علاوه‌بر اینکه نقش یک دنباله‌ی معنوی را ایفا می‌کند، بلکه به نوعی حکم یک ریبوت را برای بینندگان این نسل دارد. نسخه‌ی اصلی فیلم «کندی‌من» بر اساس داستانی با نام The Forbidden (ممنوعه) نوشته‌ی کلایو بارکر ساخته شد.

فیلم Candyman به کارگردانی برنارد رز ماجراهای یک دانشجو را دنبال می‌کرد که برای پروژه‌ی پایان‌ترم خود به‌سراغ افسانه‌های محلی می‌رود و ناگهان نظرش به افسانه‌ی کندی‌من جلب می‌شود. این افسانه در مورد پسر سیاه‌پوست یک برده است که برای مجازات دستانش بریده می‌شود و یک قلاب به‌جای آن قرار می‌گیرد. این بچه در ابتدا در عسل غلطانده می‌شود و سپس با بی‌رحمی تمام با نیش بسیار زیاد زنبورها به قتل می‌رسد. اکنون هر کسی درون آینه نگاه کند و پنج دفعه کلمه‌ی کندی‌من را به زبان بیاورد، کندی‌من ظاهر می‌شود و کسی که نامش را صدا زده بود، به‌شکل وحشتناکی می‌کُشد. شما می‌توانید در صورت تمایل نظرات خود را درباره‌ی این خبر با زومجی در میان بگذارید.  


منبع Deadline
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده