نویسنده: عارف حسین پور
// چهار شنبه, ۳۰ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۴۲

شرکت 2K نحوه نمایش تبلیغات در بازی NBA 2K21 را تغییر می‌دهد

شرکت 2K اعلام کرد که تبلیغات بازی NBA 2K21 قرار نیست قبل از شروع هر مسابقه پخش شوند و این مورد اصلاح خواهد شد.

اگر اخبار بازی را در یکی دو روز گذشته دنبال کرده باشید، حتما می‌دانید که اضافه شدن تبلیغات به صفحه لودینگ بازی NBA 2K21 سروصدای زیادی به پا کرده و باعث ناراحتی طرفداران این بازی شده است. حالا شرکت 2K اعلام کرده که این تبلیغات فقط مخصوص 2KTV هستند و نباید در هنگام لودینگ و پیش از شروع مسابقه پخش می‌شدند. این شرکت همچنین تاکید کرده که در اپیزودهای آینده 2KTV این مشکل برطرف خواهد شد.

چند روز پیش بود که بازیکن‌های NBA 2K21 در صفحه لودینگ قبل از شروع مسابقه، با تبلیغ هدست واقعیت مجازی Oculus Quest 2 مواجه شدند. این تبلیغ غیرقابل رد کردن (Skip) بود و به بازیکن‌ها اجازه انجام هیچ کاری (مثل ویرایش لاین‌آپ) را نمی‌داد. گفتنی است که این تبلیغ از زمان عرضه بازی وجود نداشت و اخیرا به NBA 2K21 اضافه شده است. حساب توییتر بازی هم در واکنش به اعتراضات گیمرها اعلام کرد که تبلیغات از مدت‌ها پیش به بخش 2KTV اضافه شده‌اند، اما قرار نبوده که در صفحه لودینگ پیش از شروع مسابقه نمایش داده شوند.

در بیانیه رسمی 2K در همین باره آمده است: «همان‌طور که بسیاری از شما می‌دانید، در سال‌های اخیر شاهد تبلیغات در بخش 2KTV بوده‌ایم. اخیرا یکی از تبلیغات 2KTV در جایی نمایش داده شده که تجربه بازیکن‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد و این چیزی نیست که ما می‌خواهیم. این تبلیغات قرار نیست قبل از شروع مسابقات در بازی نشان داده شوند. این مشکل در اپیزودهای آینده برطرف خواهد شد. از بازخوردهای همیشگی شما سپاسگذاریم.»

تبلیغات در 2KTV

ناراحتی بازیکن‌های NBA 2K21 بیشتر از این جهت بود که این بازی با قیمت ۷۰ دلاری عرضه شده، اما واقعا ارزش یک بازی کامل را ندارد. بسیاری از گیمرها معتقدند که این بازی پیشرفت چشمگیری نسبت به شماره قبلی خود نداشته و بیشتر به یک آپدیت بزرگ شباهت دارد. چندی پیش، اتفاقی مشابه برای بازی UFC 4 هم رخ داده بود و اضافه شدن تبلیغات درون برنامه‌ای، آن هم چند هفته پس از انتشار بازی، باعث شد تا بازیکن‌ها به شرکت الکترونیک آرتز اعتراض کنند. به نظر می‌رسد که شرکت‌های سازنده بازی‌های ورزشی، باتوجه‌به محبوبیت این بازی‌ها قصد دارند از نمایش تبلیغات نیز به‌عنوان یکی از روش‌های درآمدزایی بهره ببرند. باید ببینیم آیا اعتراضات گیمرها مانع از تحقق این امر در آینده می‌شود یا خیر.

بازی NBA 2K21 نمرات متوسطی را از منتقدان دریافت کرده و میانگین امتیازات نسخه پلی استیشن 4 این بازی در وبسایت متاکریتیک ۶۸ از ۱۰۰ است. اما با سر زدن به صفحه بازی در متاکریتیک، چیزی که بیشتر توجه شما را جلب می‌کند، نمره ۰.۸ کاربران به این بازی است!

بازی NBA 2K21 در حال حاضر برای کامپیوتر، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، نینتندو سوییچ و استیدیا منتشر شده و نسخه‌های پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس نیز همزمان با عرضه این کنسول‌ها، برای آن‌ها منتشر می‌شوند.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده