نویسنده: علی نوروزی
// چهار شنبه, ۳۰ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۳۱

Fast and Furious 11 آخرین فیلم مجموعه سریع و خشمگین خواهد بود

قطار مجموعه «سریع و خشمگین» با فیلم Fast and Furious 11 به ایستگاه پایانی می‌رسد، اما ظاهراً بیش از یک اسپین‌آف از آن در دست ساخت است.

با اینکه فیلم Fast and Furious 9 (سریع و خشمگین ۹) تا سال آینده اکران نمی‌شود، اما حالا در میان تازه‌ترین اخبار سینما و تلویزیون مطلع شدیم که این مجموعه‌ی محبوب پس از قسمت یازدهم به پایان می‌رسد. براساس گزارش ورایتی، جاستین لین که سکان هدایت قسمت‌های سوم، چهارم، پنجم، ششم و نُهم مجموعه را در دست داشت، برای کارگردانی دو دنباله‌ی نهایی نیز باز خواهد گشت. پیش از این وین دیزل در گفت‌وگو با مجله‌ی «توتال فیلم» گفته بود که دنباله‌ی «سریع و خشمگین ۹» یک فیلم دو قسمتی خواهد بود که باعث خلق یک سه‌گانه برای پایان کار مجموعه خواهد شد. این بازیگر آمریکایی در این گفت‌وگو عنوان کرد که تولید اسپین‌آف برای این مجموعه «اجتناب‌ناپذیر» است و از قرار معلوم درحال‌حاضر شرکت یونیورسال بیش از یک اسپین‌آف برای مجموعه‌ی Fast and Furious در دست ساخت دارد.

وین دیزل در این‌باره توضیح داد: «جهان مجموعه‌ی «سریع و خشمگین» به قدری پُرمایه و غنی است که به‌سادگی امکان تولید اسپین‌آف را فراهم می‌کند و من فکر می‌کنم که این مجموعه قطعاً گسترش خواهد یافت. شرکت یونیورسال سرمایه‌گذاری زیادی روی این مجموعه‌‌ی کوتاه انجام داده است و سزاوار جبران خواهد بود؛ پس بهتر است که این کار را انجام دهیم. برای طرفداران هم باید فیلم «سریع و خشمگین ۱۰» با دو قسمت به پایان برسد.» طبیعتاً طرفداران مجموعه به این زودی‌ها فیلم Hobbs and Shaw (هابز و شاو) با نقش‌آفرینی دواین جانسون و جیسون استاتهام را از یاد نخواهند برد. اگر این سؤال برایتان پیش آمده است که آیا دنباله‌ی این اسپین‌آف ساخته می‌شود یا نه، کافی است که توجه خود را به فروش ۷۶۰ میلیون دلاری آن در گیشه معطوف کنید تا پاسخ احتمالی این سؤال را دریافت کنید.

وین دیزل با چهره خشمگین در فیلم F9

فیلم Fast and Furious 9 دنباله‌ای برای فیلم The Fate of the Furious (سرنوشت خشمگین) و نُهمین قسمت از مجموعه‌ی «سریع و خشمگین» است. در این فیلم جاستین لین روی صندلی کارگردانی می‌نشیند و وین دیزل، مایکل فوترل و کریس مورگان به‌عنوان تهیه‌کنندگان آن را فعالیت می‌کنند. فیلم‌نامه‌ی قسمت نهم «سریع و خشمگین» را دنیل کیسی به رشته‌ی تحریر درآورده است و وین دیزل، تایریس گیبسون، میشل رودریگز، کریستوفر برایان بریجز، جوردانا بروستر، لوکاس بلک، شارلیز ترون، جان سینا، مایکل روکر و ناتالی امانوئل در آن به نقش‌آفرینی می‌پردازند. فیلم «سریع و خشمگین ۹» در ابتدا برای اکران در تاریخ ۲ خرداد ۱۳۹۹ (۲۲ می ۲۰۲۰) برنامه‌ریزی شده بود، اما در همان ماه‌های ابتدایی شیوع ویروس کرونا با تأخیر مواجه شد و اکنون در تاریخ ۷ خرداد ۱۴۰۰ (۲۸ می ۱۴۰۰) روی پرده‌ی سینما می‌رود.

تأخیر فیلم «سریع و خشمگین ۹» باعث شد که انتشار بازی Fast and Furious نیز به تاریخ ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ (۷ اوت ۲۰۲۰) موکول شود. باتوجه‌به اینکه هنوز زمان زیادی تا نمایش فیلم F9 باقی مانده است، هیچ اطلاعاتی از زمان اکران قسمت‌های دهم و یازدهم مجموعه در دست نیست. مجموعه‌ی Fast and Furious راه زیادی را در طول این سال‌ها پیموده است. این مجموعه‌ی محبوب کارش را با فیلم The Fast and the Furious (سریع و خشمگین) در سال ۲۰۰۱ آغاز کرد که با بودجه‌ی ۳۸ میلیون دلاری موفق به فروش جهانی ۲۰۷ میلیون دلاری شد. پس از آن شاهد اکران ۷ فیلم دیگر از این مجموعه و یک اسپین‌آف با نام Hobbs and Shaw به کارگردانی دیوید لیچ بودیم. این اسپین‌آف ماجراهای لوک هابز و دکارد شاو را دنبال می‌کرد که برای متوقف‌ کردن خلافکاری با نام بریکستون با یکدیگر همکاری می‌کنند.


منبع GamesRadar
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده