نویسنده: مهدی اسدی
// سه شنبه, ۲۹ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۵۹

سازندگان فیلم The Batman از تکنیک‌های فیلمبرداری مجازی Mandalorian استفاده می‌کنند

شرکت طراحی جلوه‌های ویژه ILM، بعد از موفقیت سریال Mandalorian در ساخت فیلم The Batman نیز از تکنیک جدید فیلم‌برداری مجازی خود موسوم به StageCraft استفاده خواهد کرد.

درحالی که معمولاً فیلم‌ها سری Star Wars به سفر به مناطق زیبا و دوردست و پیدا کردن لوکیشن‌های ایده‌آل برای فیلم‌برداری شهرت دارند، سریال تلویزیونی The Mandalorian ترفند جدیدی را برای فیلم‌برداری این چشم‌اندارها در پیش گرفته که اغلب داخل استودیو و در مقابل صفحات LED انجام می‌گیرد. حالا و براساس اظهارات جدید راب بریدو، کارگردان خلاق شرکت طراحی جلوه‌های ویژه ILM، فیلم جدید The Batman نیز برای فیلم‌برداری صحنه‌های کلیدی فیلم از این تکنیک استفاده خواهد کرد.

به گزارش هالیوودریپورتر، دیزنی در ساخت سریال جدید مندلورین، اکثر صحنه‌ها را در مقابل صفحه بزرگی به نام The Volume ضبط کرده که مبتنی بر موتور گرافیکی آنریل انجین (Unreal Engine) اپیک طراحی شده است. این روش در ویدیو پشت صحنه منتشر شده از روند ساخت سریال نیز قابل مشاهده است. این تکنیک به‌طور کلی «تولید مجازی» نامیده می‌شود و موفقیت چشم گیر سریال The Mandalorian موجب شده تا ILM با تأسیس یک واحد تولید جداگانه به نام StageCraft، بخشی از پروژه‌های خود را به تولید مجازی اختصاص دهد.

راب بریدو از شرکت ILM در جریان صحبت‌های خود در کنفرانس انیمیشن و جلوه‌های تصویری VIEW، اعلام کرده که فیلم ابرقهرمانی جدید The Batman نیز از این تکنیک‌ها برای فیلم‌برداری اکثر صحنه‌ها استفاده کرده است. البته پروژه جدید DC که در لندن فیلم‌برداری می‌شود از استودیوی Manhattan Beach که سریال The Mandalorian در آن فیلم‌برداری شده بود استفاده نخواهد کرد. بلکه به‌گفته بریدو، تیم سازندگان این اثر با ساخت یک دیوار LED دور صحنه فیزیکی فیلم‌برداری پروژه، عملاً بستر مورد نیاز برای این کار را در بریتانیا نیز راه‌اندازی کرده‌اند.

نمایی از سریال The Mandalorian شبکه دیزنی پلاس

از این روش در روند ساخت فیلم Thor: Love and Thunder اثر تایکا وایتیتی نیز استفاده خواهد شد. برای این منظور، یک صحنه فیلم‌برداری StageCraft دیگر در استودیوهای فیلمسازی Fox در استرالیا احداث خواهد شد. فیلم The Batman اخیراً به‌دلیل مثبت شدن تست کرونای رابرت پتینسون بازیگر نقش بتمن به تعویق افتاد. درحال حاضر تاریخ ۴ مارس ۲۰۲۲ (۱۳ اسفند ۱۴۰۰) برای اکران این فیلم برنامه‌ریزی شده است. تصاویر تازه فیلم «بتمن» نیز احتمالاً از زمان وقوع حوادث این اثر ابرقهرمانی پرده برداشته و به حضور زن شگفت‌انگیز و فلش در دنیای آن اشاره دارد.

مت ریوز، کارگردان فیلم‌های War for the Planet of the Apes (جنگ برای سیاره میمون‌ها) و Cloverfield (کلاورفیلد) وظیفه کارگردانی فیلم «بتمن» را در دست دارد و متنسون تاملین را در نگارش فیلمنامه‌ی آن یاری می‌کند. فیلم The Batman سال دوم مبارزه‌ی بروس وین با جرم‌وجنایت شهر گاتهام را به تصویر می‌کشد و نخستین تریلر آن را می‌توانید از «اینجا» مشاهده کنید.  

خوشبختانه فصل دوم سریال The Mandalorian قبل از اینکه بحران شیوع کرونا صنعت فیلم را متوقف کند آماده شده و اولین اپیزود آن در تاریخ ۳۰ اکتبر (۹ آبان) از دیزنی پلاس پخش خواهد شد. این سریال از همین حالا برای فصل سوم نیز تمدید شده است.


منبع gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده