نویسنده: عارف حسین پور
// سه شنبه, ۲۹ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۳۳

پوستر فیلم ریبوت Texas Chainsaw Massacre چهره «صورت چرمی» را نشان می‌دهد

اولین پوستر از فیلم ریبوت Texas Chainsaw Massacre منتشر شده که یک تصویر مفهومی از چهره «صورت چرمی»، شخصیت منفی اصلی این مجموعه را به نمایش می‌گذارد.

بالاخره اولین پوستر فیلم جدید Texas Chainsaw Massacre منتشر شد تا طرفداران این مجموعه تا حدودی با تغییرات ظاهری «صورت چرمی» (Leatherface) آشنا شوند. این قاتل روانی که به‌خاطر خشونت افراطی و دیوانه‌وارش به‌عنوان یکی از مشهورترین شخصیت‌های منفی در فیلم‌های ترسناک شناخته می‌شود، در پوستر فیلم جدیدش هم خشمگین و هراس‌انگیز به‌نظر می‌رسد.

اولین فیلم Texas Chainsaw Massacre که به‌وسیله توبی هوپر ساخته شد، وقتی در سال ۱۹۷۴ به روی پرده سینماها رفت، به‌عنوان یک فیلم بسیار خشن شناخته می‌شد. به همین خاطر، خیلی از کشورها از نمایش این فیلم خودداری کردند. حتی سینماهایی که اکران آن را آغاز کرده بودند، پس از مدتی به‌دلیل اعتراضات بینندگان، نمایش فیلم را متوقف کردند. خلاصه اینکه پخش فیلم «کشتار با اره برقی در تگزاس» با حواشی زیادی همراه بود، اما این موضوع نتوانست جلوی موفقیت فیلم را بگیرد. اگرچه خیلی‌ها معتقد بودند که این فیلم در نمایش خشونت زیاده‌روی کرده، اما داستان گروهی از افراد جوان که به‌طور اتفاقی وارد خانه یک خانواده آدمخوار می‌شوند، به قدری جذاب و پرکشش بود که طرفداران پرشماری پیدا کرد. امروزه فیلم Texas Chainsaw Massacre سال ۱۹۷۴ به‌عنوان یک اثر کالت در ژانر وحشت و همچنین یکی از تاثیرگذارترین فیلم‌های ترسناک تاریخ شناخته می‌شود. حتی خیلی از فیلم‌های اسلشر که بعدها به تقلید از این اثر پرداختند، توانستند برای خودشان اعتباری دست و پا کنند. همین موفقیت‌ها بود که باعث شد Texas Chainsaw Massacre به یک مجموعه تبدیل شود و تا به امروز، شاهد ۷ دنباله برای فیلم اصلی باشیم.

جدیدترین فیلم این مجموعه که هم یک دنباله به حساب می‌آید و هم یک ریبوت، با هدف جذب مخاطبان جدید و کم‌سن‌وسال‌تر ساخته می‌شود. تهیه‌کننده این فیلم فده آلوارز است که فیلم‌های چون Evil Dead و Don’t Breathe را در کارنامه دارد؛ به همین خاطر بسیاری از طرفداران Texas Chainsaw Massacre، نسبت به فیلم جدید مجموعه خوش‌بین هستند. شرکت لجندری اینترتینمنت (Legendary Entertainment) با راه‌اندازی یک وبسیات جدید، اولین پوستر فیلم را منتشر کرد، که ما را به‌طور نسبی با ظاهر جدید Leatherface آشنا می‌کند. این پوستر که شبیه نقاشی‌های امپرسیونیستی است، تلفیقی از رنگ‌هاست که در حالت کلی، چهره Leatherface را نشان می‌دهد. توضیحاتی که روی این پوستر نوشته شده از این قرار است: «در سال ۱۹۷۴، جهان شاهد یکی از عجیب‌ترین جنایات در تاریخ آمریکا بود. در سال ۲۰۲۱، چهره جنون بازمی‌گردد.»

پوستر فیلم Texas Chainsaw Massacre

اگرچه هنوز چیز زیادی درباره داستان فیلم ریبوت Texas Chainsaw Massacre نمی‌دانیم، اما با حضور آلوارز در این پروژه، احتمالا شاهد یک نسخه وفادار به فیلم اصلی خواهیم بود. این همان کاری است که آلوارز در سال ۲۰۱۳ با ریبوت فیلم Evil Dead هم انجام داد و بازخوردهای مثبتی از سوی مخاطبان فیلم دریافت کرد. البته تاکنون هیچ نسخه ریبوت یا بازسازی موفق نشده به مقبولیتی بیشتر از فیلم اصلی دست پیدا کند و قطعا طرفداران Texas Chainsaw Massacre همچنین انتظاری از فیلم جدید مجموعه ندارند. بااین‌حال، سابقه درخشان آلوارز در ژانر وحشت، انتظارات را از فیلم بالا خواهد برد.

از سوی دیگر، شرکت لجندری هم با بازسازی فیلم‌های قدیمی ژانر وحشت بیگانه نیست. این شرکت قبلا آثار کلاسیکی چون Godzilla و King Kong را بازسازی کرده که اکنون در دنیای مشترک Monster-Verse هستند. لجندری همچنین در ساخت فیلم‌های ترسناکی چون Trick ‘r Treat و Krampus (هر دو ساخته مایکل دووگرتی)، Crimson Peak (ساخته گیرمو دل تورو) و همچنین فیلم Dracula Untold مشارکت داشته است.

با اینکه سازنده‌های کاربلدی در ساخت ریبوت Texas Chainsaw Massacre همکاری می‌کنند، اما این فیلم‌ چالش‌های خاص خودش را نیز دارد. اگر داستان از نسخه سال ۱۹۷۴ فاصله زیادی بگیرد، احتمالا باعث نارضایتی طرفداران مجموعه خواهد شد. از سوی دیگر، چون دنباله‌ها و ریبوت‌های زیادی برای فیلم اصلی ساخته شده‌اند، یکی از دشوارترین وظایف سازندگان نسخه جدید، پرهیز از تکرار اشتباهات فیلم‌های قبلی و حذف المان‌های اضافی است.

کارگردان فیلم ریبوت Texas Chainsaw Massacre دیوید بلو گارسیا است که فیلم Tejano (سال ۲۰۱۸) را در کارنامه دارد. فیلم جدید کشتار با اره برقی در تگزاس، در سال ۲۰۲۱ میلادی اکران خواهد شد.


منبع Comingsoon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده