نویسنده: مهدی اسدی
// سه شنبه, ۲۹ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۳۸

اپلیکیشن جدید مایکروسافت امکان استریم بازی‌ های Xbox One را روی آیفون فراهم می‌کند

آپدیت جدیدی که برای اپلیکیشن Xbox روی سیستم‌عامل iOS و iPadOS منتشر شده، امکان استریم بازی‌های ایکس باکس وان را روی تبلت و گوشی‌های هوشمند اپل فراهم می‌کند.

جدیدترین نسخه از اپلیکیشن رسمی Xbox در اپ استور هم‌اکنون در دسترس کاربران کنسول‌های مایکروسافت قرار گرفته که شامل یک ویژگی جدید برای دسترسی از راه دور به بازی‌های پلتفرم ایکس باکس وان است. ازطریق این اپ، می‌توان بازی‌های کنسول ایکس باکس وان را روی آیفون و آیپد استریم کرد.

البته لازم به ذکر است که قابلیت Remote Play با سرویس استریم xCloud مایکروسافت تفاوت دارد. درواقع سرویس ایکس کلاود، بازی‌های پلتفرم ایکس باکس را مستقیماً از سرورهای بازی استریم می‌کند و این در حالی است که اپلیکیشن ایکس باکس برای این منظور از خود کنسول بهره می‌برد. اپلیکیشن جدید ایکس باکس به منظور استفاده از قابلیت بازی از راه دور، تنها به کنسول خود شما متصل شده و با سرورهای ایکس کلاود ارتباطی ندارد. درواقع عملکرد این برنامه چیزی شبیه به قابلیت Remote Play در کنسول پلی استیشن 4 است که برای دستگاه‌های مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید و iOS ارائه می‌شود.

این اپلیکیشن باوجود پشتیبانی از کنسول‌های ایکس باکس وان و ایکس باکس سری ایکس | اس برای کنسول‌های قدیمی‌تر مایکروسافت یعنی ایکس باکس 360 و ایکس باکس اورجینال قابل استفاده نبوده و درواقع از نسل هشت به بعد را شامل می‌شود.

رابط کاربری اپلیکیشن ایکس باکس در آیفون

علاوه‌بر این، امکان دسترسی این اپلیکیشن به کنسول‌ ازطریق ارتباط وای فای و همچنین LTE و 5G فراهم شده است. اپلیکیشن Xbox امکان کنترل از راه دور را برای کاربران کنسول‌های مایکروسافت فراهم کرده که شامل روشن کردن و راه اندازی دستگاه در شرایطی که خارج از خانه هستید نیز می‌شود. در صورت استفاده از این برنامه برای راه اندازی کنسول از راه دور، دستگاه بدون ایجاد صدا یا روشن کردن چراغ پاور راه اندازی خواهد شد. بعد از اینکه ارتباط شما با کنسول قطع شود، دستگاه بعد از چند دقیقه به حالت استندبای در خواهد آمد.

نسخه جدید اپلیکیشن ایکس باکس در سیستم‌عامل اندروید نیز اخیراً منتشر شده که قابلیت‌ها و ظاهر رابط کاربری آن مشابه نسخه iOS است. ضمن اینکه امکان دانلود و به اشتراک‌گذاری سریع ویدیوها و اسکرین‌شات‌هایی که ازطریق کنسول‌های جدید سری ایکس و اس گرفته شده در این نسخه فراهم شده است. شما حتی می‌توانید با حذف بازی‌ها ازطریق این اپلیکیشن، به مدیریت حافظه کنسول خود بپردازید.

آیفون و کنترلر ایکس باکس

تغییر قابل ملاحظه دیگری که در نسخه جدید برنامه ایکس باکس در سیستم‌عامل iOS به چشم می‌خورد، افزایش قابل‌توجه سرعت عملکرد آن در مقایسه با نسخه‌های قبل است. ضمن اینکه نحوه طراحی رابط کاربران آن با ظاهر سیستم‌های نرم‌افزاری جدید ایکس باکس هماهنگ شده است. درواقع مایکروسافت در آستانه عرضه نسل جدید کنسول‌های خود، به اپلیکیشن‌های موبایلی خود نیز سروسامانی داده است.

ضمن اینکه لازم است به این نکته نیز اشاره شود که آپدیت اپلیکیشن ایکس باکس در پلتفرم‌های اندروید و iOS هیچگونه تغییری را در وضعیت فعلی سرویس xCloud ایجاد نخواهد کرد. اپل اخیراً زمینه‌های دسترسی به سرویس‌های استریمینگ گوگل استیدیا و xCloud را فراهم کرده اما این کار نیازمند ارسال جداگانه صدها بازی توسط مایکروسافت و با استفاده از تکنولوژی استریمینگ خود است که چندان مورد رضایت مایکروسافت قرار نگرفته است. باید دید که در آینده چه تغییراتی در این خصوص اعمال خواهد شد.

نظر شما درباره قابلیت‌های جدید اپلیکیشن ایکس باکس در سیستم‌عامل iOS و iPadOS چیست؟


منبع theverge
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده