نویسنده: مهدی اسدی
// دوشنبه, ۲۸ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۳۲

سیستم فن خنک کننده PS5 در آینده و با انتشار آپدیت‌های نرم افزاری بهینه سازی خواهد شد

یاسوهیرو اوتوری در اظهارت جدید خود اعلام کرده که نحوه عملکرد فن‌ خنک‌کننده سیستم پلی استیشن 5، در آینده و با ارائه آپدیت‌های نرم‌افزاری برای هر بازی بهینه‌سازی خواهد شد.

بعد از مشکل تولید صدای زیاد و عدم بهینه‌سازی مناسب فن‌ خنک‌کننده در کنسول پلی استیشن 4، انتظار می‌رفت تا سونی در خصوص PS5، راه حلی بهتر و دقیق‌تری را برای مسئله تهویه حرارت تولیدی سیستم ارائه کند. چیزی که براساس گزارش‌ها و دیدگاه‌های اولیه افرادی که تاکنون امکان دسترسی به این کنسول را داشتند دقیقاً مطابق انتظارات بوده و منابع متعددی تاکنون سیستم خنک‌کننده کنسول را بسیار بی صدا و کاملاً مؤثر و کارآمد توصیف کرده‌اند.

حالا به نظر می‌رسد که سونی در نظر دارد تا در آینده نیز به‌صورت پیوسته به بهینه‌سازی کنسول و سیستم خنک‌کننده ویژه آن پرداخته و ظاهراً این کار ازطریق آپدیت‌های نرم‌افزاری صورت خواهد گرفت. یاسوهیرو اوتوری رئیس تیم طراحی سیستم حرارتی و مکانیکی پلی استیشن 5 در مصاحبه جدید خود با وبسایت 4Gmaer اظهار داشته که سونی همچنان به جمع آوری داده‌ها از نحوه عملکرد فن‌ خنک‌کننده PS5 ادامه داده و در ادامه بهینه‌سازی‌ها و تنظیمات بیشتری را ازطریق آپدیت‌های فرم‌ویر ارائه خواهد کرد.

وی در بخشی از صحبت‌های خود می‌گوید:

«در آینده بازی‌های بسیار متنوعی برای این کنسول ارائه خواهد شد. لذا نیاز است تا به منظور بهینه‌سازی ایده آل سیستم خنک‌کننده کنسول، داده‌های مربوط‌به نحوه رفتار APU در هر بازی جمع آوری شده و چگونگی عملکرد فن‌ بر این اساس تعیین شود. ما در نظر داریم تا در آینده براساس این داده‌ها به بهینه‌سازی عملکرد فن‌ بپردازیم.»

قسمتی از اجزای داخل کنسول پلی استیشن 5

وی در ادامه اظهارات خود می‌گوید:

«پلی استیشن 5 سه حسگر حرارتی جداگانه دارد که روی بورد اصلی نصب شده و مسئولیت کنترل سرعت فن براساس دمای داخلی دستگاه و بالاترین دمایی را که هریک از این سه حسگر نشان می‌دهند برعهده خواهند داشت. پارامترهای مؤثر در کنترل این سه سنسور، با آپدیت‌های نرم‌افزاری به‌روزرسانی خواهند شد.»

چندی پیش اعلام شده بود که فن‌ خنک‌کننده سخت‌افزار پلی استیشن 5، علت اصلی طراحی بزرگ ظاهر این کنسول است. طبق ادعای یاسوهیرو، سونی به‌دلیل بالا رفتن هزینه‌های تولید، به‌جای استفاده از دو عدد خنک‌کننده کوچک، یک سیستم بزرگ را در دستگاه خود تعبیه کرده است. شما می‌توانید با مراجعه به لینک مطلب مقابل، در اینباره بیشتر بخوانید.

در صورت تمایل می‌توانید نظرات خود را در این خصوص با زومجی و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده