نویسنده: عارف حسین پور
// دوشنبه, ۲۸ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۲۴

تاریخ اکران آخرین فیلم انیمه Rebuild of Evangelion در ژاپن مشخص شد

چهارمین و آخرین فیلم از مجموعه فیلم‌های انیمه Rebuild of Evangelion اوایل سال ۲۰۲۱ میلادی در ژاپن اکران می‌شود. در ادامه می‌توانید تریلر این فیلم را مشاهده کنید.

در حال حاضر محبوب‌ترین و داغ‌ترین انیمه‌ای که در ژاپن پخش می‌شود Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba است؛ به همین خاطر جای تعجب ندارد که اکران فیلم سینمایی این انیمه با نام Mugen Train در جمعه گذشته، با استقبال چشمگیر ژاپنی‌ها مواجه شد. اما طرفداران Demon Slayer تنها اوتاکوهای خوشحال در این روزها نیستند، چون به‌تازگی تریلری از چهارمین فیلم انیمه Rebuild of Evangelion پخش شده که تاریخ اکران این فیلم در ژاپن را مشخص می‌کند. طرفداران این مجموعه، مدت زیادی است که منتظر آخرین فیلم هستند تا بالاخره از سرنوشت شخصیت‌های محبوب‌شان باخبر شوند.

نام این فیلم به انگلیسی Evangelion: 3.0+1.0 Thrice Upon a Time است که از سیستم نامگذاری عجیب و غریب ژاپنی‌ها پیروی می‌کند. طبق چیزی که در تریلر فیلم اعلام شده، این قسمت در تاریخ ۴ بهمن ۱۳۹۹ (۲۳ ژانویه ۲۰۲۱) اکران خواهد شد. این فیلم ابتدا قرار بود اواسط سال جاری میلادی به نمایش گذاشته شود، اما شیوع ویروس کرونا و تعطیلی سینماها منجر به تعویق تاریخ اکران شد. بیشتر از اینکه تاخیر چند ماهه این فیلم مورد انتقاد قرار بگیرد، فاصله آن با نسخه قبلی است که باعث شده صبر طرفداران به سر آید. فیلم سوم این مجموعه در سال ۲۰۱۲ اکران شده بود و این یعنی فیلم جدید پس از گذشت ۹ سال به نمایش درمی‌آید. اولین فیلم Rebuild of Evangelion در سال ۲۰۰۷ اکران شد، اما سریال انیمه‌ای که این فیلم‌ها بر اساس آن ساخته شده‌اند Neon Genesis Evangelion نام دارد که از سال ۱۹۹۵ پخش آن شروع شد و تا ۱۹۹۷ ادامه داشت.

جالب است بدانید تریلر فیلم Evangelion: 3.0+1.0 Thrice Upon a Time که در زیر آن را مشاهده می‌کنید، درست قبل از نمایش فیلم Mugen Train در سینماهای ژاپن پخش می‌شود.

دانلود ویدیو از آپارات

قسمت قبلی در نقطه جذابی به پایان رسیده بود، اما تریلر فیلم جدید سرنخ‌های زیادی در رابطه با نحوه ادامه داستان نمی‌دهد. در این تریلر سه شخصیت اصلی سری یعنی «شینجی»، «ری» و «آسوکا» را در نمای دوردست و در یک منظره زیبا می‌بینیم که به راه خود ادامه می‌دهند. همچنین صحنه‌هایی از مبارزه آسوکا و «ماری» با پرنده‌های مکانیکی در این تریلر دیده می‌شوند.

هنوز مشخص نیست که نسخه انگلیسی این فیلم چه زمانی منتشر می‌شود. پس از پخش شماره قبلی این مجموعه در ژاپن، سه سال طول کشید تا نسخه دوبله انگلیسی روی دیسک DVD عرضه شود. احتمال دارد این اتفاق در مورد قسمت آخر نیز رخ بدهد. کمپانی نتفلیکس در حال حاضر حق پخش سریال انیمه‌ای Neon Genesis Evangelion را در اختیار گرفته است، اما فیلم‌های این مجموعه روی نتفلیکس در دسترس نیستند. علاوه بر تاریخ پخش نسخه انگلیسی، صداپیشه‌های این نسخه نیز هنوز مشخص نشده‌اند. احتمالا دارد که همان صداپیشه‌های نسخه قبلی، در فیلم جدید هم به جای شخصیت‌ها صحبت کنند. در غیر این صورت، احتمالا صدای بازیگران نسخه نتفلیکس را در Thrice Upon a Time خواهیم شنید.

فیلم قبلی این مجموعه Evangelion: 3.0 You Can (Not) Redo نام داشت و حالا نحوه نامگذاری فیلم جدید نیز سوالات زیادی را در ذهن طرفداران ایجاد کرده است؛ اینکه چرا برای شماره‌گذاری قسمت چهارم از 3.0+1.0 استفاده شده و معنای این نامگذاری چیست؟


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده