// یکشنبه, ۲۷ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۱۳

سونی بابت سوتفاهم پیش آمده درباره‌ قابلیت ضبط صدای پلی استیشن 5 عذرخواهی کرد

سونی به نگرانی‌های اخیر کاربران درباره‌ی احتمال ضبط مکالمات آن‌ها حین چت گروهی پاسخ داده و درباره‌ی دلیل بودن این قابلیت روی کنسول پلی استیشن 5 توضیحاتی ارائه داده است.

اخیرا بحث‌هایی حول قابلیت چت صوتی کنسول پلی استیشن 5 پیش آمده بود که کمی جنجال‌بر‌انگیز شده‌ بودند. موضوع این بود که در به‌روز‌رسانی نرم‌افزاری نسخه‌ی 8.0 کنسول پلی استیشن 4، قابلیت جدیدی برای چت‌های گروهی معرفی شده است که در آن به بازیکنان هشدار می‌دهد این چت‌ها «ممکن است ضبط شوند.» و قرار است که قابلیت ضبط مکالمات درون چت، هنگام عرضه‌ی کنسول پلی استیشن 5 هم در آن وجود داشته باشد و این موضوع کاربران را درباره‌ی احتمال شنود مکالمات توسط سونی کمی نگران کرده بود. حال طبق جدیدترین اخبار بازی، سونی در این مورد مجبور به شفاف‌‌سازی شده و گفته که کنسول‌ پلی استیشن 5 قرار نیست صدای کاربران را ضبط کند. آن‌ها به‌خاطر سوء‌تفاهم پیش‌آمده عذرخواهی کردند و راجع‌به نحوه‌ی عملکرد واقعی این قابلیت در چت‌ها توضیحی ارائه دادند.

طی پستی که در وب‌سایت رسمی پلی استیشن منتشر شد، کاترین جنسن، معاون بین‌الملل تجربه‌های مشتری از بخش سرگرمی‌های تعاملی سونی توضیح داده است که بازیکنان با استفاده از قابلیت ضبط صدا در چت گروهی می‌توانند آزار‌ و اذیت کلامی دیگر هم‌گروهی‌ها را هنگام بازی کردن به سونی گزارش کنند. آن‌ها قادر خواهند بود که پنج دقیقه‌ی پایانی مکالمه‌ی خود را با شخصی دیگر ضبط کنند و برای بخش تجربه‌های مشتری سونی بفرستند تا تیم آن‌جا تصمیمی راجع‌به بازیکن خاطی بگیرند.

پیام هشدار ضبط مکالمات در پلی استیشن 4

پیامی که هنگام چت گروهی مبنی بر احتمال ضبط شدن صدای بازیکنان روی صفحه‌ی کنسول نقش می‌بندد، می‌تواند از نظر قانونی مشکل داشته باشد، چراکه برای مثال در برخی ایالت‌های آمریکا یا کشورهای جهان، ضبط کردن صدای کسی بدون رضایت او عملی غیرقانونی است.

جنسن در ادامه توضیح می‌دهد: «لطفا این نکته را درنظر داشته باشید که این ویژگی قرار نیست به‌طور مستمر مکالمات شما را شنود یا بر آن‌ها نظارت کند و منحصرا برای برای گزارش آزار و اذیت کلامی در‌نظر گرفته شده است.» او سپس اضافه می‌کند که هیچ کاربری نمی‌تواند این ویژگی را در کنسول‌اش غیرفعال کند. به‌خاطر اطمینان از اینکه اگر کسی در حال آزار شخص دیگری است، حتما درباره‌ی اعمالش پاسخ‍گو باشد، این قابلیت برای همه وجود خواهد داشت.

حال با این اظهارنظر می‌توانیم مطمئن باشیم که سونی ازطریق کنسول پلی استیشن 5 از کاربران جاسوسی نمی‌کند. قبلا هم مایکروسافت ویژگی جنجال‌برانگیز مشابه‌ای را در اوایل دوره‌ی کنسول ایکس باکس وان معرفی کرده بود که بیشتر به قابلیت‌های تشخیص صدای کینکت مرتبط بود. این قابلیت باعث می‌شد که با دستور صوتی کاربر، کنسول روشن شود. مایکروسافت از آن زمان تاکنون دیگر کینکت را به‌صورت اجباری در جعبه‌ی کنسول ایکس باکس وان قرار نداده است و حالا برخلاف سونی، دیگر نسخه‌ای جدید از کینکت را برای عرضه به‌عنوان لوازم جانبی زمان لانچ کنسول‌های نسل بعد خود درنظر نگرفته است. به‌نظر می‌رسد که در طول این ۷ سال سیاست مایکروسافت درقبال دوربین کینکت به‌کلی تغییر کرده باشد.

در ابتدا کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس در تاریخ ۱۰ نوامبر (۲۰ آبان) عرضه خواهند شد، سپس با تاخیری اندک، کنسول پلی استیشن 5 دیسک‌خور و دیجیتالی در تاریخ ۱۲ نوامبر (۲۲ آبان) برای خرید دردسترس عموم خواهند بود.

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی این قابلیت روی کنسول پلی استیشن 5 چیست؟ لطفا نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.

 


منبع gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده