// شنبه, ۲۶ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۲۸

فیل اسپنسر در مورد عرضه بازی‌های انحصاری ایکس باکس برای نینتندو سوییچ صحبت کرد

با توجه به اینکه بازی‌های انحصاری ایکس باکس قبلا هم برای کنسول نینتندو سوییچ پورت شده بود، فیل اسپنسر طی مصاحبه‌ای از عرضه‌ی یک اکوسیستم کامل ایکس باکسی روی سوییچ توضیح می‌دهد.

فیل اسپنسر، رئیس بخش ایکس باکس اخیرا با وب‌سایت کوتاکو مصاحبه‌ای انجام داده که در آن از وی درباره‌ی احتمال عرضه‌ی بازی‌های دیگر انحصاری ایکس باکس، مثلا ازطریق گیم پس، سؤال می‌شود. می‌دانیم که در سال‌های گذشته تعدادی از بازی‌های انحصاری ایکس باکس برای نینتندو سوییچ نیز پورت شده‌اند. برای مثال، این اتفاق برای بازی‌های Cuphead ،Ori and the Blind Forest و Ori and the Will of the Wisps افتاد.

اسپنسر به کوتاکو گفت که مایکروسافت «رابطه‌ی بسیار گرمی با نینتندو» دارد و اینکه هر صحبت و مذاکره‌ای که آن‌ها تا‌به‌اینجا با یکدیگر داشته‌اند همیشه «بسیار دوستانه بوده است.» بااین‌حال، به‌نظر می‌آید که قضیه‌ی عرضه‌ی بازی‌های مایکروسافت روی کنسول سوییچ همگی مواردی استثنایی بوده‌اند که شاید خیلی ربطی به این روابط دوستانه نداشته‌ باشند و کمی بعید است که مایکروسافت بخواهد عرضه‌ی منظم بازی‌های دیگر خود را برای سوییچ در دستور کار قرار دهد. اسپنسر توضیح می‌دهد که پورت تک‌به‌تک بازی‌های آن‌ها برای کنسول نینتندو سوییچ «عملی شدنی به‌نظر نمی‌رسد.»

او سپس اضافه می‌کند که برای اینکه آن‌ها از انتقال بازی‌های بیشتری به نینتندو سوییچ حمایت کنند، او ترجیح می‌‌دهد که یک اکوسیستم کاملا ایکس باکسی، مانند سرویس‌های ایکس باکس لایو یا گیم پس، برای این کار درنظر گرفته شود. گرچه او قبلا در مصاحبه‌ای با وب‌‌سایت گیم‌استار گفته بود که سونی و نینتندو خیلی تمایلی به استفاده کامل از سرویس‌های ایکس باکس برای عرضه روی کنسول‌های پلی استیشن 4، پلی استیشن 5 و نینتندو سوییچ نشان نمی‌‌دهند. وب‌‌سایت کوتاکو از فیل اسپنسر راجع‌به همین نظر دوباره سؤال می‌کند و او جمله‌ی خود را تصحیح می‌کند. او می‌گوید که «نباید از طرف سونی و نینتندو صحبت می‌کرد» و اینکه آن‌ها خودشان باید در این مورد اظهارنظر کنند.

ایکس باکس سری ایکس و پلی استیشن 5 در نینتندو سوییچ

باید صبر کنیم و ببینیم که آیا امکان دارد که عرضه‌ی ایکس باکس گیم پس یا پورت بازی‌های دیگری از مایکروسافت برای کنسول نینتندو سوییچ به‌وقوع بپیوندد یا خیر. حداقل در این زمان امکان خریده شدن شرکت‌های بازی‌سازی ژاپنی مانند سگا یا کونامی توسط مایکروسافت بیشتر به‌نظر می‌رسد. مایکروسافت با تصاحب کامل یکی از این شرکت‌های ژاپنی به مراکز بازی، ماشین‌های شرط‌بندی، باشگاه‌های ورزشی و بازی‌های موبایل آن‌ها دسترسی خواهد داشت. باتوجه‌به اینکه گیمرهایی که اصطلاحا حوره‌ی انیمه نیستند، طراحی و شکل‌و‌شمایل دارایی‌های ویدیوگیمی این شرکت‌ها را خیلی نمی‌پسندند، مایکروسافت می‌تواند از این فرصت استفاده کند و با تغییر و مدیریت این موارد گیمرهای بیشتری را به‌خود جلب کند.

کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس در تاریخ ۱۰ نوامبر (۲۰ آبان) عرضه خواهند شد.

نظر شما کاربران زومجی دراین‌باره چیست؟ نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.  


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده