نویسنده: آریا بهپور
// شنبه, ۲۶ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۵۴

اعضای استودیو MachineGames از اهمیت SSD در تجربه بازی‌های نسل بعد می‌گویند

سازندگان نسخه‌های اخیر Wolfenstein استفاده از SSD در کنسول‌ها را باعث بهبود کیفیت گیم‌پلی بازی‌ها می‌دانند.

این روزها کمتر کسی را می‌توان پیدا کرد که مشتاق دیدن تأثیر استفاده از SSD در کنسول‌های نسل بعد نباشد؛ حافظه‌های پُرسرعتی که از سال‌ها قبل در دنیای کامپیوتر مورد استفاده قرار گرفته بودند ولی کنسول‌ها با پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس برای اولین‌بار به‌طور رسمی به‌سراغ آن می‌روند و همین قضیه هم می‌تواند دست سازندگان بازی‌ها را برای اعمال تغییراتی در نحوه‌ی طراحی آن‌ها بازتر کند. به‌تازگی اعضای استودیو ماشین گیمز (MachineGames) نیز به صحبت پیرامون این قضیه پرداخته و از اهمیت SSD گفته‌اند.

ماشین‌گیمز که این روزها ۱۰ سالگی تأسیس خود را جشن می‌گیرد و به‌همین مناسبت تخفیف‌هایی هم برای مجموعه بازی‌های ولفنشتاین (Wolfenstein) روی پلتفرم‌های مختلف در نظر گرفته است، برای ورود به نسل بعد کنسول‌ها روزشماری می‌کند و اخیراً هم مصاحبه‌ای از اعضای آن منتشر شده که نظرات آن‌ها را در زمینه‌های مختلف شامل می‌شود.

جیم کیلین، مدیر ارشد فناوری استودیو با اشاره به کمک SSD در بهبود طراحی بازی‌ها می‌گوید: «تا پیش از این همواره با مشکلی بزرگ سر راه بارگذاری بخش‌هایی از مراحل طرف بودیم و مجبور می‌شدیم طراحی بازی را به‌طور مصنوعی به سمتی ببریم که جلوی سرعت بالای آن گرفته شود تا بخش‌های بعدی مرحله بارگذاری شوند؛ موضوعی که به شکل مستقیم روی تجربه‌ی بازیکن‌ها تأثیر می‌گذاشت و از این پس دیگر خبری از آن نخواهد بود.»

جان ینینگز، مدیر تولید استودیو نیز می‌گوید: «با بهره‌گیری از SSDهای بسیار سریع، دیگر نیازی به تدارک دیدن بخش‌هایی برای سرگرم کردن مخاطب در زمان بارگذاری مراحل نخواهد بود. SSD به ما اجازه‌ی خلق دنیاهایی عظیم‌تر را می‌دهد که بازیکن‌ها به شکلی آزادانه‌تر در آن‌ها گشت‌وگذار خواهند کرد و این قضیه منجر به خلق تجربه‌های جدید و هیجان‌انگیزی می‌شود که به‌شدت منتظر دیدن آن‌ها هستم.»

مدتی قبل شرکت مایکروسافت با خریداری زنیمکس مدیا (ZeniMax Media)، تمام زیرمجموعه‌های آن را به جمع استودیوهای خود اضافه کرد و ماشین‌گیمز هم یکی از همین زیرمجموعه‌ها بوده که اکنون به عضوی از خانواده‌ی بزرگ ایکس باکس تبدیل شده است. فردریک یانگدال، مسئول ارشد گیم‌پلی استودیو این موضوع را کمک بزرگی به ماشین‌گیمز می‌داند: «من فکر می‌کنم پیوستن به مایکروسافت به ما اجازه خواهد داد بازی‌هایی حتی بزرگ‌تر از قبل تولید کنیم. آن‌ها بازی‌سازهایی بزرگ و اعضایی با دانش بالا دارند و از نظر تکنیکی و سخت‌افزاری هم بسیار قدرتمند هستند.»

آخرین بازی‌های ماشین‌گیمز یعنی Wolfenstein: Youngblood و بازی واقعیت مجازی Wolfenstein: Cyberpilot در سال ۲۰۱۹ وارد بازار شدند و باید دید پروژه‌ی بعدی آن‌ها برای نسل جدید چه خواهد بود.


منبع VG247
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده