// پنجشنبه, ۲۴ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۱۶

خالق پلی استیشن در بحران همه‌گیری ویروس کرونا ربات‌هایی برای کمک به صنایع مختلف می‌سازد

کن کوتاراگی، خالق کنسول پلی استیشن حالا می‌خواهد برای فائق آمدن بر مشکلاتی که برای صنایع مختلف در دوران شیوع کرونا پیش آمده با همکاری شرکت‌های مختلف تکنولوژی ربات‌هایی بسازد که در محیط‌های کار با همکاری یکدیگر به انسان‌ها کمک کنند و کارهای فیزیکی را انجام دهند.

طبق جدیدترین اخباری که از خبرگزاری بلومبرگ منتشر شده، خالق ۷۰ ساله‌ی کنسول پلی استیشن سمت جدیدی را در شرکتی برعهده گرفته است که ظاهرا قرار نیست درآمدی از آن‌جا نسیبش شود. کن کوتاراگی حالا مدیر ارشد اجرایی شرکت Ascent Robotics Inc، یک استارت‌آپ هوش مصنوعی مستقر در توکیو است.

اگر فکر می‌کنید که کن کوتاراگی سمت مدیر ارشد اجرایی این شرکت را قبول کرده تا فرضا بر عدم انتشار اسرار محرمانه‌ی آن‌ها نظارت کند یا دائم با رسانه‌ها مصاحبه و پروژه‌های دردست اجرای این استارت‌آپ را تایید یا تکذیب کند، باید بدانید که اینطور نیست. براساس گزارش بلومبرگ او قرار است ربات‌های ارزان‌قیمتی را بسازد که بتوانند به‌راحتی در کارخانه‌ها و مراکز حمل‌و‌نقل جا‌به‌جا شوند و به انسان‌ها در انجام کارهای فیزیکی کمک کنند.

کوتاراگی می‌گوید: «شیوع کرونا آن بحث قدیمی را که ربات‌ها دارند جایگزین مشاغل انسانی می‌شوند، دوباره برجسته کرده است.» او هنوز جزئیاتی از چگونگی دستیابی به هدف ادغام صحیح این ربات‌ها درون محیط‌های کار صحبتی نکرده است. گرچه او تاکید می‌کند که برای محقق کردن چنین هدفی همکاری با سایر شرکت‌ها کاملا ضروری است.

به‌ همین جهت، او چند قرارداد همکاری بین شرکت Ascent و شرکت‌های دیگر منعقد کرده تا به پیشرفت اهداف هوش مصنوعی‌اش برای این ربات‌ها سرعت دهد. این شرکت استارت‌آپ درحال‌حاضر با شرکت صنایع سنگین کاوازاکی همکاری می‌کند تا با هم بتوانند بازوی رباتیکی بسازند که می‌تواند با استفاده از یک دوربین تفاوت اشیای کنار هم را متوجه شود و سپس از میان آن‌ها یک شی را بردارد. آن‌ها همکاری دیگری با یک شرکت خودروسازی نامعلوم ژاپنی را نیز آغاز کرده‌اند تا راهی برای پیشرفت نرم‌افزار ماشین‌های خودران (بدون راننده) پیدا کنند.

بازوی رباتیک از شرکت Ascent Robotics، کن کوتاراگی / Ken Kutaragi

بازوی روباتیک در دفتر شرکت Ascent Robotics یک مکعب را برمی‌دارد

همکاری با این دو شرکت نشان می‌دهد درحال‌حاضر دو چالش بسیار بزرگ پیش روی کوتاراگی قرار گرفته است که یکی ساخت ربات‌های قابل اتکا و همکار انسان و دیگری پیشرفت قابلیت‌های رانندگی خودران است. می‌توان امیدوار بود که خودرو‌های خودران فقط چند سال تا تکامل واقعی فاصله داشته باشند. این در حالی است که به‌دست آوردن فناوری مورد نیاز ساخت ربات‌هایی که در محیط کار با یکدیگر و انسان‌ها همکاری و تعامل کامل داشته باشند، حتی با تلاش مشترک چند شرکت تکنولوژی هنوز هم مانند رویا می‌ماند.

بااین‌حال، کوتاراگی می‌گوید: «اگر شما به‌دنبال ترکیب صنایع روباتیک و حمل‌و‌نقل هستید، باید کسی را به‌عنوان رهبر این پروژه انتخاب کنید که فناوری را کاملا درک می‌کند.» به‌نظر می‌رسد که کوتاراگی به این موضوع پی برده است که انجام این مسئولیت خطیر تنها از پس او برمی‌آید.

نظر شما کاربران زومجی دراین‌باره چیست؟ نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده