// پنجشنبه, ۲۴ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۰۱

۳۰ نکته که می‌توانند شما را در پابجی موبایل به بازیکن بهتری تبدیل کند

در این مقاله قصد داریم به نکاتی از بازی پابجی موبایل بپردازیم که در صورت رعایت آن‌ها می‌توانید تجربه بهتری در این بازی داشته باشید.

در ماه مارس سال ۲۰۱۷ استودیوی PUBG Corporation بازی PlayerUnknown's Battlegrounds، یکی از محبوب‌ترین بازی های بتل رویال حال حاضر در دنیا را به‌صورت دسترسی زود هنگام برای پلتفرم پی‌سی منتشر کرد و در فاصله‌ی کمی پس از عرضه‌ی بازی با استقبال بی‌نظیر و چندین میلیونی بازیکنان روبه‌رو شد. با این استقبال بسیار خوب، استودیوی PUBG Corporation نیز دست به کار شد و تمام سعی خود را برای برطرف کردن ایرادات و همچنین اضافه کردن المان‌های جدید و جذاب به خرج داد.

به‌روزرسانی‌های مداوم و اضافه کردن موارد متنوع ادامه یافت تا سرانجام در دسامبر سال ۲۰۱۷ اولین نسخه‌ی رسمی پابجی منتشر شد و در ادامه‌ی روند انتشار، بازی به کنسول‌های نسل هشتم نیز راه پیدا کرد. روند اصلی پابجی به این شکل است که شما به‌صورت تک نفره، دونفره یا چهار نفره باید در میان جمعی نهایتا ۱۰۰ نفره، تنها فرد یا تیمی باشید که زنده می‌ماند. این در حالی است که در ابتدای بازی هیچ فردی سلاح خاصی ندارد و باید به جمع آوری آیتم‌های مختلف بپردازد.

مقاله‌های مرتبط:

موفقیت ادامه‌دار نسخه‌ی پی‌سی و کنسولی پابجی، سازنده‌ی بازی را مجاب کرد که نسخه‌ای ویژه را برای موبایل‌های هوشمند طراحی کند. نهایتا بازی PUBG Mobile توسط شرکت Tencent در سال ۲۰۱۸ برای دستگاه‌های اندروید و آیفون (IOS) منتشر شد. پابجی موبایل برخلاف نسخه‌ی پی‌سی و کنسول به‌صورت کاملا رایگان در دسترس بازیکنان قرار گرفت و این موضوع به‌تنهایی باعث استقبال بسیار زیادی از بازی شد.

نکته‌ی جالب توجه در رابطه با نسخه‌ی موبایل شباهت بسیار زیاد پابجی موبایل به نسخه‌ی پی‌سی است و تقریبا تمام نقشه‌ها و جزئیات در نسخه‌ی موبایل به کار رفته است. همچنین، پابجی موبایل یک سری حالت‌های بازی مختلف دارد که در نوع خود جذاب هستند. اگر شما پابجی موبایل را تجربه کرده باشید قطعا می‌دانید برنده شدن در این بازی کار آسانی نخواهد بود و بدون داشتن یک سری استراتژی و همینطور دقت نتیجه‌ای نخواهید گرفت، مگر با شانس!

در این مقاله قصد داریم به ۳۰ نکته‌ی بسیار مهم که می‌تواند در هر مسابقه به بهتر شدن بازی شما کمک کند، بپردازیم. تعدادی از این نکات شاید در ظاهر بی‌اهمیت و سطحی به نظر برسند اما می‌توانند بسیار کاربردی و نقش حیاتی برای برنده شدن شما داشته باشند. با زومجی همراه باشید تا نگاهی کامل به این نکات بیاندازیم.

پابجی موبایل

۱. لباس متناسب با هر نقشه را انتخاب کنید

در نخستین نکته به سراغ اولین کاری که می‌توان قبل از بازی انجام داد، می‌رویم. یکی از نکات بسیار مهمی که کم‌تر به آن توجه می‌شود لباسی است که قبل از انجام مسابقه می‌توانیم آن را شخصی‌سازی کنیم. در پابجی موبایل به‌لطف پرداخت‌های درون برنامه‌ای و همچنین جوایزی که در طول بازی به ما می‌دهد، می‌توانیم کاراکتر خود را شخصی‌سازی کنیم. یکی از این آیتم‌ها لباس‌های مختلف و جذابی است که ظاهر کاراکتر شما را به‌کلی تغییر می‌دهد. البته باید از این لباس‌ها در نقشه‌ها و مواردی متفاوتی استفاده کنید. درواقع هرچند یک لباس می‌تواند جذابیتی ایجاد کند ولی در مقابل نیز می‌تواند کاملا به ضرر شما تمام شود. شما باتوجه‌به نقشه‌ی بازی باید لباسی با ظاهر و رنگ آن نقشه را انتخاب کنید. به‌عنوان مثال اگر شما از یک لباس تمام رنگی در نقشه Vikendi استفاده کنید به خاطر سطح سفید این نقشه خیلی زود توسط بازیکنان حریف دیده می‌شوید، یا در مثالی دیگر در نقشه‌ی Miramar باید از لباس‌های تیره و قهوه‌ای استفاده کنید. این موضوع با وجود لباس‌های مخصوص استتار در Air Drop هر نقشه کاملا مشهود است. برای اینکه به‌راحتی بتوانید در بین لباس‌های خود جابه‌جا شوید می‌توانید چندین دست لباس را به‌صورت پیش‌فرض آماده کرده و قبل از شروع بازی یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

۲. با شناخت کامل هر نقشه بهترین نقطه را برای فرود انتخاب کنید

پس از اتمام شمارش معکوس قبل از هر مسابقه، شما در درون یک هواپیما قرار می‌گیرید و باید نقطه‌ای مناسب را برای فرود خود انتخاب کنید. حال باید باتوجه‌به سبک و سیاق بازی خود مکانی مناسب را برای آغاز مسابقه داشته باشید. بازی پابجی در حاضر شامل ۵ نقشه با وسعت‌های متفاوت است و در همه‌ی این نقشه‌ها مکان‌هایی با شرایط متفاوت وجود دارد. به‌عنوان مثال در نقشه‌ی Sanhok منطقه‌ای به نام Paradise وجود دارد که بازیکنان زیادی به واسطه‌ی آیتم‌های متنوع به آن‌جا می‌روند ولی در مقابل منطقه‌ی Docks مکانی خلوت‌تر برای شروع بازی است. اگر شما جزو افراد تازه‌کار هستید بهترین کار انتخاب مکان‌های خلوت‌تر است، درواقع این کار باعث می‌شود بتوانید با جمع آوری آیتم بهتر شرایط خود برای مناطق شلوغ میسر کنید. یکی دیگر از نکات مهم برای فرود، شناخت‌ مکان‌هایی با آیتم‌های متنوع و خوب است. درواقع اگر می‌خواهید از همان اوایل بازی بار خود را با آیتم‌های خوب ببندید بهتر است مکان‌های بازی را به خوبی بشناسید. به‌عنوان مثال در همان نقشه‌ی Sanhok در منطقه‌ی Paradise می‌توانید بهترین لوت خود را انجام دهید و تقریبا تا آخر بازی به آیتم دیگری نیاز نداشته باشید. البته این نکته را فراموش نکنید که هر منطقه‌ای که آیتم‌های خوبی دارد شرایط بازی را نیز به واسطه‌ی هجوم بازیکنان دیگر سخت می‌کند.

۳. بهترین آیتم‌ها را انتخاب کنید

پس از اینکه مکان مناسب را برای آغاز بازی انتخاب کردید حال باید به جمع آوری آیتم و اسلحه‌های بازی بپردازید. برای اینکه در بازی به مشکل برخورد نکنید، در همان ابتدا هر اسلحه‌ای که مشاهده کردید را بردارید و سپس به جستجوی اسلحه‌ای دیگر مشغول شوید. شما در طول بازی دو اسلحه‌ای اصلی و یک سلاح کمری را می‌توانید انتخاب کنید. درواقع سلاح کمری بیشترین کاربرد را در شرایط ضروری دارد. به‌عنوان مثال درصورتی که یک اسلحه اسنایپر را در اختیار دارید و دشمن در فاصله بسیار نزدیک به شما باشد دیگر این اسلحه کاربردی ندارد و بهترین کار انتخاب سریع اسلحه‌ی کمری است. برای اینکه در طول بازی بتوانید در همه‌ی شرایط قرار گیرید بهترین کار انتخاب یک اسلحه‌ی برای نبردهای نزدیک مانند Ak47 یا M416 و یک اسلحه‌ برای نبرد‌های دور مانند Kar98 است. درکنار انتخاب اسلحه همیشه باید جلیقه و کلاه را نیز داشته باشید و عدم برداشتن آن‌ها کار را برای بازیکنان حریف بسیار راحت می‌کند. همچنین آیتم‌های سلامتی و انرژی‌زا نیز یکی از موارد بسیار مهم برای جمع آوری هستند و همیشه باید تعداد مناسبی از آن‌ها را به همراه داشته باشید. تمام این موارد به‌علاوه‌ی برداشتن نارنجک و نارنجک دودزا است که در بسیاری از مواقع مخصوصا اواخر هر مسابقه نقش بسیار مهمی را دارند.

۴. در طول بازی سلاح خود را کاملا شخصی‌سازی کنید

یکی دیگر از نکاتی که باید در حین بازی کاملا به آن توجه شود، شخصی‌سازی یا تجیهزاتی که می‌توان روی اسلحه‌ قرار داد، است. درواقع این نکته می‌تواند کمک زیادی را به شما در حین تیراندازی کند. البته باید شناخت کاملی را نسبت به همه‌ی این تجهیزیات داشته باشید و از هر کدام به درستی استفاده کنید. برای مثال Red Dot برای اسلحه‌ها مانند Kar98 مناسب نیست درحالی‌که می‌توان روی آن قرار داد پس حتما باید یک دوربین (Scope) روی اسلحه‌های اسنایپر قرار بدهید تا بتوانید بیشترین بهره را از این اسلحه‌ها ببرید. قطعه‌ی دیگری که حتما باید در همه‌ی اسلحه‌ها به کار رفته باشد استفاده از قطعه‌ی صدا خفه ‌کن یا (Suppressor) است که باعث عدم جلب توجه شما برای دشمنان می‌شود. نکته‌ای دیگری که باید به آن اشاره کرد، قابل استفاده نبودن همه‌ی قطعه‌ها برای همه‌ی اسلحه‌ها است. درواقع شما نمی‌توانید قطعی‌ مانند Scope X8 را در همه‌ی اسلحه‌ها به کار ببرید زیرا یک قطعه‌ی مختص اسلحه‌های اسنایپر است درحالی‌که Scope X6 روی بیشتر اسلحه‌ها قرار می‌گیرد ولی شاید کاربرد خوبی نداشته باشد. به‌عنوان نکته‌ی اخر در این قسمت کمیاب بودن برخی قطعه‌ها مانند Scope X8  و  Scope X6  و حتی اسلحه‌های چون Kar98 و M24 که به‌دلیل قدرتمند بودن این آیتم‌ها است.

منطقه آبی پابجی موبایل

۵. همیشه در نزدیکی تیم خود باشید

در پابجی موبایل علاوه‌بر اینکه می‌توانید به‌صورت انفرادی مسابقه بدهید، می‌توانید در یک تیم دو نفره یا چهارنفره با دوستان خود برای برنده شدن تلاش کنید. بازی تیمی مخصوصا با دوستان خود، بسیار جذاب و لذت بخش است اما باید یک سری اصول را برای بهتر شدن بازی رعایت کنید. اول اینکه تمام سعی خود را انجام دهید که در نزدیکی تیم خود باشید مگر اینکه تحت شرایطی بخواهید از تیم خود فاصله بگیرید و این موضوع در اواخر بازی باید کاملا رعایت شود. البته این نزدیکی نباید مخل جمع آوری آیتم و کارهای هم تیمی‌های خود بشود. در نبردها نیز به یک دیگر کمک کنید و همه‌ی بار مبارزه را به دوش یک نفر نیاندازید. یکی دیگر از دلایلی که باید در نزدیکی تیم خود باشید مواقعی است که هم‌تیم شما می‌افتد یا به اصطلاح ناک می‌شود. در این شرایط اگر در نزدیکی او باشید می‌توانید به او کمک کنید در غیر این ‌صورت باید با یک یار کم‌تر بازی را ادامه دهید. به‌طورکلی در یک بازی آنلاین تیمی به‌ویژه پابجی موبایل که در این مقاله به این بازی می‌پردازیم باید همیشه قواعد یک تیم خوب را رعایت کنید.

۶. مراقب منطقه‌ی آبی باشید

اگر دشمنان بازی را فراموش کنیم موردی که بیشترین آسیب را به شما وارد می‌کند، منطقه آبی یا به اصطلاح Blue Zone است. گاهی اوقات در طول بازی آنقدر درگیر دشمنان یا حتی جمع آوری آیتم‌های مختلف می‌شویم که به‌طور کل چیزی به نام منطقه آبی را فراموش می‌کنیم که یکی از ارکان اصلی یک بازی بتل رویال به حساب می‌آید. این منطقه درواقع هرچند دقیقه یک بار جمع می‌شود و شما نباید در داخل این منطقه قرار بگیرید که در این صورت مقدار سلامتی شما شروع به کاهش می‌کند. این منطقه در هربار حرکت قدرتمندتر و اگر در اواخر بازی در آن منطقه قرار گرفته‌اید، خیلی سریع مقدار سلامتی شما تمام می‌شود. برای در امان ماندن از این منطقه دو روش را می‌توانید طی کنید، یک اینکه در بازه‌ی زمانی قبل از شروع حرکت این منطقه به یک منطقه امن بروید و خیال خود را راحت کنید. دومین روش که حرفه‌ای و صدالبته دشوار است حرکت هم‌زمان و در فاصله‌ی کم با حرکت منطقه‌ی آبی است. این کار از آن‌جایی حرفه‌ای است که می‌توانید بازیکنان حریف را بهتر تشخیص دهید و همچنین کسانی که در حال تلاش برای عبور از آن‌ هستند را مورد هدف قرار دهید. البته این نکته را فراموش نکنید که حتما باید اسلحه‌ی مناسب و همچنین آیتم‌های سلامتی را برای مواقع ضروری در اختیار داشته باشید.

۷. از دیدن بازی دیگران غافل نشوید

قابل درک است که کشته شدن توسط بازیکن حریف در هر جای بازی بسیار ناراحت کننده باشد و بخواهید به منوی اصلی برگشته یا به‌طورکل بازی را ببندید، اما بهتر است اینکار را انجام ندهید. شما می‌توانید با مشاهده‌ی روش بازی کسی که شما را کشته متوجه اشتباه خود بشوید. البته قبل از دیدن ادامه‌ی مسابقه‌ی بازیکن حریف می‌توانید با انتخاب گزینه‌ی Death Cam نحوه‌ی کشته شدن خود را نیز ببینید. این کار باعث می‌شود نقاط ضعف خود را بشناسید و دیگر آن‌ها را تکرار نکنید. همچنین، تماشا بازی دیگران می‌توانید برخی از تکنیک‌هایی که آن‌ها برای خود استفاده می‌کند، یاد گرفته و از آن‌ها در بازی خود بهره ببرید. درنهایت، حالت Death Cam به‌طور پیش فرض فعال نیست و شما باید به تنظیمات بازی رفته و در تب Basic گزینه‌ی Death Cam را پیدا و فعال کنید.

۸. با استفاده از حالت‌های گوناگون بازی، خود برای بتل رویال آماده کنید

پابجی موبایل به غیر از حالت بتل رویال ۱۰۰ نفره‌ شامل چندین ماد جذاب دیگر است که می‌توانید با تجربه‌ی آن‌ها خود را برای بخش بتل رویال اصلی آماده کنید. به‌عنوان مثال در ماد Team Deathmatch‌ بازیکنان در یک محیط کوچک به نبرد‌های نزدیک می‌پردازند. این حالت برای کسانی‌ که در جنگ‌های نزدیک مشکل دارند می‌تواند بسیار خوب و کاربردی باشد. همچنین، در بخش Sniper Mod شما در حالت بتل رویال قرار می‌گیرید با تفاوت که فقط اسلحه‌ای اسنایپر در محیط بازی قرار دارند و این مورد برای کسانی که با این اسلحه‌ها مشکل دارند، می‌تواند بخش تمرینی خوبی باشد. بازی شامل چندین ماد دیگر نیز می‌شود که هرکدام جذابیت و کارایی خاص خود را دارند، ولی با ورود به بخش تمرینی بازی (Training Mode) می‌توانید با انواع اقسام اسلحه‌ها حتی وسایل نقلیه شروع به تمرین کنید. تنها ایراد بخش Training Mode وجود افراد آنلاین است که می‌تواند بسیار آزار دهنده باشد زیرا بعضی از افراد حاضر در این بخش مانع تمرین کردن شما می‌شوند، با این وجود تمرین در این بخش خالی از لطف نیست و می‌تواند کار آمد باشد.

۹. از  هدفون در بازی استفاده کنید

در اختیار داشتن هدفون مناسب برای یک بازی ویدیوی یک امر بسیار واجب است و این مورد در بازی‌های آنلاین اهمیت چند برابری پیدا می‌کنند. در بازی پابجی موبایل نیز از چندین نظر هدفون نقش مهمی دارد. مورد اول اینکه بتوانید صدا‌های مختلفی مانند سوی تیراندازی و صدای پای دشمنان  را به خوبی تشخیص دهید. به‌عنوان مثال زمانی‌که در خانه‌ای پناه گرفتید و بازیکن دشمن نیز در خانه باشد می‌توانید با "سمت صدای قدم زدن او" بهترین تصمیم ممکن را بگیرید. مورد بعدی مربوط‌به بازی‌های تیمی می‌شود، اینکه بتوانید با دوستان خود به درستی ارتباط برقرار کنید به برنده شدن شما در بازی کمک بسیار خوبی می‌کند. این موضوع را فراموش نکنید که نباید حتما یک هدفون خاص را داشته باشید شما می‌توانید حتی با یک هندزفری ساده نیز این کار انجام دهید البته که داشتن یک هدفون و با کیفیت تجربه‌ی بهتری را ایجاد می‌کند.

وسیله نقلیه پابجی موبایل

۱۰. بهترین تنظیمات گرافیکی را برای خود انتخاب کنید

یکی از پر اهمیت‌ترین نکات بازی‌های آنلاین داشتن تنظیمات گرافیکی ایده‌آل است. درواقع اگر تنظیمات گرافیکی خوبی را در بازی اعمال نکنید می‌تواند به تجربه اصلی شما ضربه وارد کند. اگر شما یک موبایل با سخت‌افزار متوسط را در اختیار دارید ولی تنظیمات گرافیکی بالا را در پابجی موبایل اعمال کنید، قطعا به مشکل خواهید خورد. این موضوع زمانی خود را به خوبی نشان می‌دهد که در یک صحنه‌ی جنگی پر ازدحام قرار بگیرد و آن زمان متوجه لگ‌های پی در پی بازی می‌شوید. شما باتوجه‌به سخت‌افزار موبایل خود باید بهترین تنظیمات را اعمال کنید. به‌لطف این این بازی می‌توانید تنظیمات  گرافیکی متفاوتی را باتوجه‌به موبایل خود ایجاد کنید. البته نباید این موضوع را فراموش کرد که هرچقدر سخت‌افزار بهتری داشته باشید جلوی‌های بهتری را نیز مشاهده می‌کنید ولی تصمیم با شما است که بین کیفیت گرافیکی یا گیم‌پلی کدام را انتخاب کنید.

۱۱. بهترین اسلحه را برای خود انتخاب کنید

یکی از نکاتی که تعدادی از بازیکنان به آن توجه نمی‌کنند، عدم تمرکز روی یک سری از اسلحه‌ها است. شما باید برای دسته‌های مختلف اسلحه‌ها از هرکدام یکی را به‌عنوان سلاح شاخص خود انتخاب و در طول بازی از آن استفاده کنید. به‌عنوان مثال شما باید از بین اسلحه‌های اسنایپر موجود یعنی AWM، M24 و Kar98 یکی را طول بازی به‌عنوان سلاح دوربرد خود استفاده کنید. دقیقا این‌ کار را باید برای سایر  اسلحه‌ها انجام دهید. درواقع این کار باعث تقویت و تمرکز شما روی یک اسلحه‌ می‌شود و می‌توانید در حین بازی به بهترین شکل ممکن از آن بهره ببرید.

۱۲. زیر چشمی نگاه کردن فقط در شرایط ایده آل

یکی از قابلیت‌های پابجی موبایل می‌توانید ازطریق تنظیمات بازی آن فعال کنید حالت زیر چشمی نگاه کردن یا به اصطلاح Peek And Fire است. این گزینه به شما کمک می‌کند زمانی‌که در پیش یک دیوار، خودرو یا صخره‌ای قرار گرفته‌اید بتوانید کارکتر  خود را متمایل به یک سمت کرده و دشمنان خود به‌صورت زیرچشمه نگاه و درصورت امکان مورد هدف قرار بدهید. البته این کار همیشه به خوبی جواب نمی‌دهد و باید در شرایط ایده‌آل این کار انجام دهید. به‌عنوان مثال زمانی‌که  در پشت یک سنگ اینکار را انجام دهید و تیر شما خطا برود عملا موقعیت خود را لو می‌دهید و شرایط برای فرار نیز سخت می‌شود. یکی دیگر از معایب این گزینه برای کسانی است که پینگ بالایی را دارند. برای مثال زمانی‌که شما و بازیکن حریف موقیعت یکدیگر را می‌دانید و اگر شما به حالت زیرچشمی نگاه کنید به خاطر پینگ بالای شما دیدن بازیکن حریف نیز با تأخیر است و عملا خود را به دردسر میاندازید. درهرصورت، برای فعال‌سازی Peek And Fire می‌توانید به بخش تنظیمات رفته و از منوی Basic گزینه‌ی Peek And Fire فعال کنید و سپس آیکون آن در صفحه‌ی اصلی بازی نیز قرار می‌گیرید.

۱۳. بوته‌ها مکانی مناسب برای پنهان شدن نیستند

شاید برای شما پیش آمده باشد که گاهی اوقات برای پنهان شدن از بازیکنان حریف بخواهید در یکی از بوته‌های محیط بازی پنهان بشوید. این یکی از اشتباهات بسیار رایج است که خیلی بازیکنان آن را انجام می‌دهند. یکی دلایل خوب برای اشتباه بودن اینکار این است که بازیکنان حریف و حتی خود شما می‌توانید با کاهش کیفیت گرافیکی بازی عملا چیزی از بوته‌ها را مشاهده نکنید و درواقع یک هدف ایده‌آل برای بازیکنان حریف می‌شوید. این موضوع دقیقا برای سایر قسمت‌های بازی که با کاهش کیفیت گرافیک بازی آن نیز قسمت نیز از بین می‌رود، صدق می‌کند.

۱۴. از وسایل نقلیه به بهترین شکل استفاده کنید

یکی از وسایل مهمی که در سرتاسر نقشه‌های بازی وجود دارند، وسایل نقلیه‌ای که است که در بدترین حالت ممکن می‌توانید یکی از آن‌‌ها را مشاهده کنید. وسایل نقلیه‌ای پابجی موبایل شامل خودرو‌ها و موتورهای مختلف می‌شوند ولی نکته‌ای که در این رابطه باید رعایت کنید، استفاده درست و منطقی از آن‌ها است. می‌توان گفت علاوه‌بر اینکه می‌توانید برای مواقع ضروری بسیار کاربردی باشند در مقابل نیز می‌تواند گاهی کاملا به ضرر شما تمام شود. این ضرر در اواخر بازی کاملا مشهود است زیرا منطقه‌ی امن بازی کوچک می‌شود و شما نیز به هدف مناسب برای دشمنان تبدیل می‌شوید. درواقع باید به‌صورت حساب شده، منطقی و با ‌کم‌ترین میزان از آن‌ها بهره ببرید. در صورتی که در بازی از وسایل نقلیه استفاده می‌کنید بهتر است یک سری نکات را نیز رعات کنید. اول اینکه اگر تیم مشغول بازی هستید حتما فردی را که تسلط بهتری را برای رانندگی در بازی را انتخاب کنید، دوم اینکه حتی اگر وسیله‌ی نقلیه را مشاهده نکردید از برداشتن منبع‌های گازویئل غافل نشوید زیرا در صورت پیدا کردن خودرو بسیار کاربردی می‌شوند. درنهایت زمانی‌که مشغول رانندگی هستید هرگز و هرگز به دل دشمن نروید زیرا با میزان کمی تیراندازی از سمت دشمن خودروی شما آسیب دیده و خیلی زود منفجر می‌شود.

air drop در بازی پابجی موبایل

۱۵. همیشه از جلیقه و کلاه کاملا سالم استفاده کنید

یکی از نکاتی بازیکنان حرفه‌ای کاملا آن را رعایت می‌کنند استفاده همیشگی از جلیقه و کلاه کاملا سالم است. . این نکته از آن‌جایی اهمیت دارد که بسیاری در نظر دارند که شاید یک جلیقه‌ی سطح 3 آسیب دیده نیز کار راه انداز باشد، ولی این نکته را فراموش نکنید که هرگز نباید به جلیقه و کلاه آسیب دیده اعتماد کنید. این مورد در نبرد‌های آخر بازی بسیار کاربردی می‌شود به‌دلیل اینکه اگر آن‌ها را از دست بدهید پیدا کردن یکی از آن‌ها در آن کار بسیار دشواری است و به‌راحتی می‌تواند باعث از دست رفتن بازی شود. نکته‌ی دیگر که می‌توان در همین قسمت به آن اشاره کنیم استفاده از جلیقه و کلاه سطح 3 است. در مجموع 3 نوع کلاه و جلیقه در بازی وجود که همان‌طور که مشخص است سطح سوم آن بسیار قوی‌تر و از طرفی پیدا کردن آن نیز کار دشواری است ولی می‌توانید ازطریق Air Drop به آن‌ها دست پیدا کنید و البته اگر خوش شانس باشید، در یکی از ساختمان‌ها!

۱۶. همیشه پس از ورود و خروج از یک خانه درها را ببندید

همه‌ی نقشه‌های بازی پابجی موبایل پر شده از خانه‌ و ساختمانی‌های بزرگ و کوچک که می‌تواند مکانی مناسب  برای جمع آوری آیتم یا پنهان شدن از دست دشمنان باشد. اما نکته‌ای که باید حتما به آن توجه کنید بستن‌های درهای خانه است. این کار باعث می‌شود زمانی‌که در خانه هستید و دشمنان به سمت شما می‌آیند تصور کند کسی در آن‌جا نیست و می‌توانید با یک جایگیری مناسب دشمنان خود را نابود کنید. همچنین باید پس از خروج از خانه نیز درها را بسته تا بازیکنان دشمن نیز سردرگم بشنود. همچنین هرگز برای ورود به یک خانه درها با ضرب گلوله نشکنید به‌دلیل اینکه صدا تیراندازی شما باعث می‌شود دشمنان موقعیت شما را پیدا کنند و در شرایط دشواری قرار بگیرید.

۱۷. هرگز از رودخانه‌ها برای عبور از یک منطقه استفاده نکنید

در مناطق مختلفی از نقشه‌های پابجی موبایل رودخانه و دریا‌چه‌هایی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها برای عبور از یک منطقه استفاده کنید، البته بهتر است که این کار را انجام ندهید. مواقعی پیش می‌آید برای اینکه زودتر به یک منطقه‌ی دیگر برسید یا دشمنان خود را دور بزنید بخواهید از عرض یک رودخانه یا دریاچه عبور کنید اما اینکار درصورتی که اشتباهی از سمت شما رخ دهد می‌تواند هدفی مناسب برای دشمنان تبدیل شود. در زمانی نیز که در تیر راس دشمنان قرار گرفتید اولین اقدام شما نیز زیرآبی حرکت کردن است اما اینکار نیز خیلی خوب جواب نمی‌دهد. در نتیجه تنها زمان‌هایی برای عبور از عرض یک رودخانه یا دریاچه اقدام کنید که چاره‌ای جز این کار نداشته باشید.

۱۸. حتما از Air Drop استفاده کنید

بعد از مدتی کوتاه که زمان بازی می‌گذرد جعبه‌های حاوی تحهیزات کمیاب و خاص به زمین فرود می‌آیند و توجه هر بازیکنی را به سمت خود جلب می‌کند. اشتباهی که اکثر اوقات منجبر به باختن یک تیم یا یک نفر می‌شود، رفتن یک تنه و بدون توجه به اطراف Air Drop‌ است. البته گاهی نیز پیش می‌آید که به‌راحتی بتوانید  محتویات جعبه را برداشته و از آن منطقه دور شوید، ولی راه بهتری نیز وجود. شما می‌توانید در فاصله‌ای مناسب از جعبه قرار بگیرید و زمانی‌که بازیکنان حریف به سمت آن هجوم آورده‌اند، آن‌ها را نابود و علاوه‌بر جعبه محتویات جعبه بازیکنان حریف را نیز به‌دست بیاورید و البته اینکه مراقب باشید، خودتان طعمه نشوید! درکنار Air Dop می‌توانید با پیدا کردن اسلحه‌ی FlierGun و استفاده‌ی آن در مناطق امن از یک جعبه‌ی خاص که آیتم‌های بسیار ویژه‌ای دارد بهره‌مند شوید البته این موضوع را فراموش نکنید که استفاده‌ی آن در خارج از منطقه‌ی امن جعبه‌ای جعبه‌ای را در اختیار شما قرار نمی‌دهد اما یک وسیله‌ای نقلیه‌ای
تمام زرهی برای شما به ارمغان می‌آورد.

۱۹. استفاده از کنترل‌های جانبی یا شخصی‌سازی کلید صفحه‌ی لمسی

همان‌طور که احتمالا می‌دانید پابجی موبایل یکی بازی مخصوص پلتفرم موبایل است ولی پس از مدتی از عرضه این بازی، نسخه‌های پورت شده با شبیه‌ساز اندروید آن به سرعت محبوب شدن و گیمرهای بیشتری را نیز جذب خود کرده‌اند. این نسخه‌های به خاطر اینکه کنترل به مراتب راحت‌تری را ایجاد می‌کند می‌تواند به تجربه‌ی دیگر افرادی که با موبایل بازی می‌کنند، ضربه بزند. حال اگر شما جزو افرادی هستید که با موبایل بازی پابجی موبایل را تجربه می‌کنید می‌توانید با یک سری نکات کنترل بهتری را بر بازی داشته باشید. یکی از کارها استفاده از کنترل‌های جانبی مخصوص بازی‌های موبایل است که می‌توانید با اتصال آن به موبایل تجربه‌ی متفاوتی را ایجاد کنید. یکی دیگر از کارهایی که می‌تواند بسیار کارساز باشد شخصی‌سازی جایگاه دکمه‌های بازی است. به‌عنوان مثال می‌توانید جایگاه، اندازه و میزان شفافیت تمامی آن‌ها را انجام دهید و زمان تجربه‌ی بازی راحتی بهتری داشته باشید.

بازی تیمی در پابجی موبایل

۲۰. به همراه داشتن حداقلی برخی از آیتم‌ها

در طول یک بازی بارها حتی برای افرادی حرفه‌ای نیز پیش آمده است که در موقعیت‌هایی از می‌خواهند از یک آیتم خاص استفاده کنند که در موقیت آن را نداشته باشند. این مورد یک موضوع بسیار مهم است که می‌تواند نقش اساسی در بازی ایجاد کند. به‌عنوان مثال تصور کنید در یک پشت صخره مورد هدف یک بازیکنان حریف قرار بگیرید ولی اگر در آن موقیعت نارنجک دودزایی برای پنهان کردن خود در آن نداشته باشید شرایط دشواری را برای فرار خواهید داشت. این مورد فقط به داشتن نارنجک دودزاختم نمی‌شود گاهی پیش می‌آید داشتن آیتم‌های جانبی اسلحه مانند دوربین‌ها و دیگر ابزار جانبی بسیار کاربردی باشند. یکی دیگر از آیتم‌هایی که حداقل باید از هرکدام دو مورد را به همراه داشته باشید، آیتم‌های سلامتی هستند. به همراه داشتن دو مورد از بسته‌های کاملا سلامتی، بانداژ، و نوشابه‌های انرژی‌زا نقش بسیار مهمی را در برنده شدن شما بازی می‌کنند. این مورد زمانی‌که در اواخر بازی در نزدیکی منطقه‌ی آبی و دشمن قرار بگیرید به خوبی خود را نشان می‌دهد. البته هرگز لازم نیست که تعداد خیلی زیادی را به‌همراه داشته باشید که فضای کیف خود را با آن‌ها بگیرید ولی تعداد حداقلی آن‌ها الزامی است.

۲۱. از یک اینترنت مناسب استفاده کنید

شاید این مورد خارج از بحث این مطلب باشد ولی در اختیار داشتن یک اینترنت مناسب یکی از مهم‌ترین فاکتورهای نه‌تنها پابجی موبایل بلکه برای همه‌ی بازی آنلاین است. همان‌طور می‌دانید و در این مطلب نیز اشاراتی شد پابجی موبایل یک بازی استراتژی است و باید بهترین تصمیم‌ها را بگیرید. شما هرچند یک بازیکن حرفه‌ای باشید اما از یک اینترنت درست برای بازی استفاده نکنید قطعا به مشکلات زیادی بر خواهید خورد. این موضوع مربوط‌به سرعت اینترنت شما نیست بلکه به مقدار پینگی (Ping) است که در طول بازی دارید. هرچقدر این مقدار بالا برود تصمیم‌گیری شما نیز به تأخیر می‌افتد و عملا ادامه‌ی بازی غیرممکن می‌شود. تصور کنید که در یک صحنه‌ی درگیری پینگ شما بالا برود، قطعا دیگر می‌دانید چه اتفاقی می‌افتد. این موضوع تقریبا خارج از اختیار شما است ولی تنها کاری که می‌توانید انجام دهید استفاده از یک سرویس دهنده‌ی خوب اینترنت است.

۲۲.حالت تعویض سریع دوربین را فعال کنید

گاهی در طول بازی در شرایطی قرار می‌گیرید که نیاز است به سرعت دوریبین سلاح خود را تعویض کنید و این فرصت نیست که به سراغ کیف خود رفته و به‌صورت دستی آن را تغییر دهید. این موضوع زمانی‌که دشمن بسیار به نزدیک است کاملا مشهود می‌شود. شما می‌توانید با فعال‌سازی گزینه‌ی تعویض سریع دوربین اسلحه این موضوع را تا حد زیادی ساده کنید. زمانی‌که این گزینه فعال شود، آیکونی جدید در صفحه ایجاد می‌شود که زمانی یکی از اسلحه‌ها مسلح کنید بسته به دوربین‌هایی که جمع آوری کرده‌اید می‌توانید آن‌ها را تغییر دهید. برای فعال‌سازی این بخش کافی است به تنظیمات بازی رفته و از تب Scope گزینه‌ی Quick Scope Switch فعال کنید.

۲۳. با هم تیمی‌های خود در ارتباط باشید

به‌ غیر از اینکه باید همراه تیم خود باشید باید همیشه با یکدگیر در تعامل باشید تا بتوانید در بازی موفق ظاهر شوید. زمانی‌که به‌صورت گروهی وارد رقابت می‌شوید می‌توانید به سه صورت تایپی، صوتی و جملات از پیش آماده با هم‌تیمی های خود در اراتباط باشید. نکته‌ای که باید حتما رعایت شود استفاده از حداقل یکی از موارد ارتباطی است. این موضوع در پیروز شدن شما در طول یک مسابقه گروهی بسیار حائز اهمیت است. به‌عنوان مثال زمانی‌که به هردلیل از تیم خود دور افتاده‌اید و درگیر دشمنانی بشوید می‌توانید از دوستان خود درخواست کمک کنید و آن زمان متوجه اهمیت ارتباط با دیگران می‌شوید. همچنین، می‌توانید با مشخص کردن یک آیتم یا به اصطلاح مارک کردن آن به دیگران از وجود آن اطلاع بدهید. مورد بسیار مهم در این رابطه اینکه هرگز در جهت آزار و اذیت دیگران از راه‌های ارتباط استفاده نکنید که به‌شدت به روند بازی‌ خود و دیگر هم‌تیمی لطمه می‌زند.

۲۴. فعال‌سازی برداشتن آیتم و باز کردن به‌صورت خودکار

یکی از کارهایی که می‌تواند در حین بازی به شما کمک کند فعال‌سازی برداشتن آیتم و بازکردن درها به‌صورت خودکار است. این کار باعث می‌شود که در حین بازی سریع‌تر به اهداف خود برسید و به‌عنوان مثال در زمان حمله دشمنان به شکل سریع وارد خانه‌هایی برای پناه خود شوید. یا بتوانید بدون انتخاب آیتم‌های را به‌صورت خودکار بردارید. البته این موضوع از جهات می‌تواند دردسرساز نیز شود. به‌عنوان مثال اگر در یک مکان پر از آیتم قرار گیرید خیلی زود کیف شما به‌دلیل آیتم‌های بیهوده انباشته می‌شود و حال زمانی را باید برای خالی کردن‌ها بگذارید. به‌طور خلاصه اگر بتوانید با فعال کردن این گزینه‌ به‌صورت حساب شده بازی کنترل کنید خیلی می‌تواند به شما کمک کند در غیر این صورت باید به‌صورت دستی کارها را انجام دهید.

استتار در پابجی موبایل

۲۵. تمام سعی خود را انجام دهید که به سر بازیکن حریف شلیک کنید

زمانی‌که شما دشمنی را در فاصله‌ی نزدیک یا دور می‌بینید تمام تمرکز خود را به خرج دهید که به سر بازیکن حریف ضربه بزنید. این کار همان‌طور که کاملا مشخص است می‌تواند خیلی زود شما را به نتیجه برساند. البته یک نکته‌ی مهم وجود دارد اینکه اگر بخواهید در فاصله نزدیک فقط سر بازیکن را هدف بگیرد کار دشواری خواهید داشت و می‌تواند کاملا به ضرر شما تمام شود. درواقع بیشترین کاربرد تیراتدازی به سمت سر بازیکن با اسلحه‌های اسنایپر و آن‌ هم در فواصل دور است. همچنین، در صورتی با اسلحه‌ی اسنایپر این کار را انجام دهید که هم در موقعیت مناسب و دیگری با دوربین و دقت بالا همراه باشید.

۲۶. از بازی کردن در مناطق شلوغ نترسید

خیلی از بازیکنان تازه کار و حتی کسانی  که مدت زمان زیادی مشغول تجربه‌ی پابجی موبایل هستند برای اینکه بتواند زمان بیشتری را در بازی زنده بمانند از مناطق خلوت و کم آیتم برای آغاز بازی استفاده می‌کنند. درواقع یکی از دلایل عدم حضور در این مناطق استرس و ترس از دست دادن ادامه‌ بازی است ولی این موضوع می‌تواند لذت هیجان را از شما می‌گیرید. کاملا منطقی است که قرار گرفتن در یک منطقه‌ی پرجمعیت کار دشواری باشد ولی با تمرین در این مناطق شماهم می‌توانید با حضور در این مناطق از بازی لذت ببرید.

۲۷. هرگز در یک موقعیت ثابت قرار نگیرید

مورد دیگری که باید همیشه آن را رعایت کنید، ثابت قرار نگرفتن در یک موقیعت است. تصور کنید در یک منطقه باز در یک مکان ثابت بی دلیل قرار بگیرید و حال سوژه‌ای کاملا مناسب برای دشمن می‌شوید. البته اگر به منظور هدف قرار دادن یک بازیکنان دیگر باشد در این حالت نیز حداقل باید در شرایط بهتری خود را قرار دهید که در صورت لو رفتن مکان شما بتوانید شرایط خود را تغییر دهید. این موضوع در اواخر بازی، زمانی‌که شما و بازیکن حریف جزو نفرات آخر هستید برعکس است و باید کم‌ترین حرکت را در هرجایی که هستید را انجام دهید. درواقع به خاطر اینکه منطقه امن بسیار محدود می‌شود و راحت‌تر می‌توانید موقعیت یکدیگر را شناسایی و بهترین کار را انجام دهید.

۲۸. کشتن یا نکشتن بازیکن بعد از ناک (افتادن) شدن؟ مسئله این است

این مسئله که بعد از انداختن بازی آن را بکشیم یا خیر در شرایط مختلفی متفاوت است و صد البته فقط در مواقع تیمی بازی کردن می‌توان به آن فکر کرد. اگر شما در یک درگیری نزدیک قرار گرفته‌اید و دشمن خود را انداختید بهتر است آن را بکشید زیرا می‌توانید تا قبل از آمدن هم‌تیم‌هایش آیتم‌های او را بردارید. اما برای فواصل دور درصورتی که دشمن خود را با اسلحه‌ی دوربرد مورد هدف قرار دادید می‌توانید با بررسی محیط کمی صبر کنید که در‌صورتی که دوستان او برای نجاتش آمد‌ه‌اند آن‌ها را نیز مورد هدف قرار بدهید. البته که این موضوع همراه‌با کمی ریسک است زیرا بازیکن ناک شده می‌تواند موقیعت شما را نشان دهد و آن زمان شما به دردسر خواهید افتاد.

۲۹. هرگز به فکر چیت کردن نباشید

یکی از کارهایی که برخی اوقات به فکر کسانی که بازی ضعیف‌تری دارند، می‌آید استفاده ابزارهای تقلب است. به صراحت می‌توان گفت علاوه‌بر اینکه هیچ کمکی به بهتر شدن بازی شما نمی‌کند تا حد بسیار زیادی لذت یک بازی آنلاین خوب را از شما می‌گیرد. بهترین کار برای اینکه بتوانید در این بازی موفق بشوید صرفا تمرین و انجام مسابقات به‌صورت پیوسته است .در واقع چیت کردن هیچ کاربردی را جز ضربه زدن به بازیکنانی دیگری که درحال انجام مسابقه هستند، ندارد. البته خیلی‌ها نیز با وجود استفاده از چیت در  پابجی موبایل نیز موفقیت نرسیده‌اند. در هرحال درصورتی که حس کردید توسط یک چیتر کشته شدید می‌توانید آن بازیکن را ریپورت (گزارش) کنید که البته دردی را در آن موقعیت دوا نمی‌کند.

۳۰. یک بازیکن باهوش باشید

مقاله‌های مرتبط:

در آخرین مورد به یک موضوع کلی اما مهم اشاره می‌کنیم. همه‌ی کسانی که پابجی موبایل را تجربه کرده‌اند می‌دانند که باید برنده شدن یک سری نکات و استراتژی‌ها رعایت کرد. نکته‌ای که باید اشاره کرد هرگز برای برنده شدن در یک نبرد تن به تن عجله نکنید. گاهی پیش می‌آید که بازیکن دشمن را مشاهده می‌کنیم و بدون درنظرگرفتن فاصله‌ی دشمن و اسلحه‌ای که در اختیار دارید صرفا به سمت او شلیک می‌کنید و این کار از اساس مشکل دارد. شما باید در این شرایط یک بازیکن زیرک باشید و در یک موقیعت مناسب دشمن خود را مورد هدف قرار بدهید. البته این کار به هیچ وجه جنبه‌ی کمپ کردن را ندارد به‌دلیل اینکه باید همیشه یک استراتژی مناسب برای نابودی دشمنان داشته باشیم و بدون آن کار کمی سخت می‌شود. برای اینکه بتوانید به یک بازیکن باهوش تبدیل شوید می‌توانید کارهای مختلفی مانند تمرین کردن و همچین مانند مورد شماره ۷ به تماشای بازی دیگران بپردازید.

دانلود از آپارات

در این مقاله سعی شده با ارائه‌ی یک سری نکات و ترفند‌ها شما را برای هرچه بهتر شدن در بازی پابجی موبایل آماده کند. شاید برخی از این نکات آنقدر به ظاهر اهمیت نداشته باشند اما رعایت آن‌ها در طول بازی می‌تواند کمک بسیار زیادی به شما انجام دهند.

شما چه نکته‌ها و ترفندهایی را در طول بازی رعایت می‌کنید؟ نظر خود را با ما در میان بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده