بهترین فیلم‌های لایو اکشن از نگاه زومجی

بهترین فیلم‌های لایو اکشن از نگاه زومجی

پنجشنبه, ۲۴ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۰۱

در این مقاله قصد داریم بهترین فیلم های لایو اکشن را باهم مرور کنیم؛ از لاک‌پشت‌های نینجا تا گارفیلد. همراه زومجی باشید.

به‌احتمال فراوان برای بسیاری از ما این سؤال پیش آمده است که فیلم سینمایی لایو اکشن با انیمیشن سینمایی چه تفاوت‌هایی دارد؟ جواب دادن به این پرسش را با یک مقدمه آغاز خواهیم کرد. در یک قرن گذشته صنعت سینما نه‌تنها یکی از محبوب‌ترین، مهم‌ترین و جذاب‌ترین سرگرمی‌های بشر محسوب می‌شود بلکه برای استودیوها و سازندگان فیلم‌های سینمایی سودهایی با ارقام سرسام‌آور به‌همراه داشته است. به‌همین دلیل همیشه شاهد پیشرفت این صنعت و به‌وجودآمدن روش‌هایی مختلف برای به‌تصویر کشیدن تصاویر متحرک بوده‌ایم. ژانر لایو اکشن یکی از همان پیشرفت‌هایی به‌شمار می‌رود که باوجود اینکه عمر زیادی ندارد ولی موفق شده است به محبوبیت زیادی میان اهالی سینما دست پیدا کند. دراین‌میان همه ما با انیمیشن‌ها و فیلم‌های سینمایی آشنایی کامل داریم ولی فیلم‌های لایو اکشن باعث به‌وجود آمدن یک سبک از فیلم‌های سینمایی شده است که نه در دسته انیمیشن‌ها قرار می‌گیرند و نه در دسته فیلم‌های معمولی.

لایو اکشن به زبان ساده یک روش برای برای به‌تصویر کشیدن تصاویر است که در آن به‌جای استفاده از انیمیشن و تصاویر متحرک ساخته شده به‌وسیله کامپیوتر در تولید فیلم، از بازیگران واقعی یا حیوانات واقعی استفاده می‌شود. برای ساخت یک انیمیشن سازندگان آن برای به‌تصویر کشیدن شخصیت‌های حاضر در آن، هرکدام را به‌وسیله برنامه‌های کامپیوتری طراحی یا به‌عبارتی ساده‌تر نقاشی می‌کنند ولی برای ساخت فیلم‌های لایو اکشن خبری از طراحی شخصیت‌ها توسط کامپیوتر نیست و نقش شخصیت‌های حاضر در فیلم توسط بازیگران واقعی یا حیوانات واقعی ایفا می‌شود. نکته مهم در فیلم‌های لایو اکشن این است که برای ساخت یک تصویر ویژه و منحصر به‌فرد می‌توان تصاویر لایو اکشن را با انیمیشن ترکیب کرد. ایراد فیلم‌های لایو اکشن بودجه نسبتا زیاد مورد نیاز آن‌ها است که عمدتا برای هرچه طبیعی‌تر نشان دادن صحنه‌های موجود در آن مورداستفاده قرار می‌گیرند تا تصاویر آن تا جای ممکن به واقعیت نزدیک شوند.

در ادامه این مقاله قصد داریم تا در یک فهرست رتبه‌بندی‌نشده به‌بررسی و معرفی بهترین فیلم‌های لایو اکشن ساخته شده تابه‌امروز بپردازیم. نحوه قرارگیری فیلم‌های این فهرست براساس سال تولید هرکدام از آن‌ها است و جایگاه هرکدام از آن‌ها به‌معنای بهتر بودن یا ضعیف‌تر بودن آن فیلم نسبت به سایر فیلم‌ها نیست. این شما و این هم ۳۰ فیلم لایو اکشن برتر ساخته شده تا به‌امروز.

 رافائل، لئوناردو، دوناتلو و دی‌آنجلو در لایو اکشن لاک‌پشت‌های نینجا محصول سال ۱۹۹۰

۱- فیلم Teenage Mutant Ninja Turtles 1990

کارگردان: استیو بارون| نویسنده: بابی هربک، تاد لانگن

بازیگران: جودی هاگ، الیاس کوتاس، جاش پیس، دیوید فورمن

میانگین امتیازات در سایت آی‌ام‌دی‌بی: ۶.۸ از ۱۰| میانگین امتیازات در سایت متاکریتیک: ۵۱ از ۱۰۰

نخستین فیلم لایو اکشن این فهرست به برادران دوست‌داشتنی دنیای زیرزمین تعلق دارد. رافائل، لئوناردو، دوناتلو و دی‌آنجلو لاک‌پشت‌های نینجای محبوب که داستان‌های بسیار جذاب و خاطره‌انگیزی را برای همه ما در سال‌های گذشته به‌یادگار گذاشته‌اند. این فیلم براساس داستان یک گروه ابرقهرمانی با همین نام ساخته شده که در تلاش هستند استاد خود یعنی اسپلینتر را نجات دهند. در مجموعه لاک‌پشت‌های نینجا طی نیم قرن گذشته شاهد محصولات بسیار زیادی از جمله سریال‌های تلویزیونی، انیمیشن، کتاب‌های کمیک و فیلم‌های لایو اکشن سینمایی بوده‌ایم که فیلم Teenage Mutant Ninja Turtles نخستین فیلم لایو اکشن این مجموعه تلقی می‌شود. داستان این فیلم در شهر نیویورک آمریکا جریان دارد، جایی که یک جریان خلافکاری در شهر پدیدار می‌شود و دراین‌میان یک خبرنگار که درحال پوشش این جریان است توسط یک موجود عجیب مورد حمله قرار می‌گیرد. رافائل، یکی از شخصیت‌های اصلی داستان او را از این مخمصه نجات می‌دهد و به مقر خودشان برمی‌گرداند؛ این اتفاق آغازی به‌شمار می‌رود برای داستان‌های جذاب این فیلم سینمایی.

این فیلم در سال ۱۹۹۰ به‌کارگردانی استیو بارون و به‌تهیه‌کنندگی سیمون فیلدز توسط استودیو گلدن هاروست ساخته و اکران شد. بودجه ساخت این فیلم مبلغی حدود ۱۳.۵ میلیون دلار تخمین زده شده است که با فروش بسیار خوب ۲۰۲ میلیون دلار توانست سود بسیار خوبی را برای سازندگان آن به‌ارمغان بیاورد. نسخه بازسازی شده این فیلم لایو اکشن در سال ۲۰۱۴ تولید شد که در ادامه مقاله به‌صورت مفصل به توضیح آن خواهیم پرداخت.

شخصیت موگلی و یک خرس بزرگ در فیلم RUDYARD KIPLING

۲- فیلم Rudyard Kipling's the Jungle Book 1994

کارگردان: استفن سامر| نویسنده: ران یانوور، مارک گِلدمن، استفن سامر

بازیگران: جیسون اسکات‌لی، کری الویز، لنا هیدی، سم نیل

میانگین امتیازات در سایت آی‌ام‌دی‌بی: ۶ از ۱۰| میانگین امتیازات در سایت متاکریتیک: ۶۳ از ۱۰۰

دومین فیلم لایو اکشن این فهرست به‌احتمال زیاد یکی از کم‌سود‌ترین فیلم‌های آن به‌شمار می‌رود. فیلم پسر جنگل محصول سال ۱۹۹۴ به‌کارگردانی استفن سامر روی پرده سینماها رفت ولی با اینکه اکثر افرادی که آن را تماشا کردند از آن راضی بودند ولی هیچوقت موفق نشد عملکرد خوبی در باکس‌آفیس داشته باشد. به‌احتمال زیاد همه ما یکی از محصولات راجع‌به پسر جنگل را خوانده یا دیده‌ایم. پسری که از خردسالی در جنگل رشد می‌کند و پس از گذشت سال‌ها به یکی از اعضای خانواده حیوانات آن جنگل تبدیل می‌شود. داستان این فیلم در سال ۱۸۸۶ و در میان جنگ نیروهای بریتانیا در کشور هند جریان دارد. شخصیت اصلی این فیلم یعنی موگلی، فرزند ۵ ساله یک مرد تنها است که همسر خود را در زمان زایمان از دست داده. یک شب زمانی‌که چند ببر به محل اقامت آن‌ها حمله می‌کنند، موگلی در جنگل گم می‌شود و اینگونه زندگی او در جنگل شروع می‌شود.

فیلم Rudyard Kipling's the Jungle Book در سال ۱۹۹۴ توسط استودیو Baloo Productions و به تهیه‌کنندگی ادوارد فلدمن تهیه و اکران شد. همان‌طور که در ابتدای توضیحات اشاره کردیم این فیلم در گیشه‌های سینما عملکرد موفقیت‌آمیزی نداشت و تنها موفق شد فروش معادل ۴۴ میلیون دلار به‌دست آورد؛ این موضوع زمانی پررنک‌تر می‌شود که بدانیم بودجه ساخت آن چیزی حدود ۳۰ میلیون دلار بوده است. با این تفاصیر این فیلم قاعدتا نباید یک فیلم موفق تلقی شد ولی بدون‌شک یکی از محبوب‌ترین فیلم‌های مجموعه پسر جنگل به‌شمار می‌رود. نسخه بازسازی شده این لایو اکشن در سال ۲۰۱۶ اکران شد که در ادامه مقاله به آن خواهیم پرداخت.

مایکل جوردن و شخصیت بانی خرگوشه در فیلم لایو اکشن Space jam

۳- فیلم Space Jam 1996

کارگردان: جویی پیتکا| نویسنده: لئو بنوِنوتی، استیو رادنیک، تیموتی هریس

بازیگران: مایکل جوردن، وین نایت، ترزا راندل، لری بِرد، چارلز بارکلی

میانگین امتیازات در سایت آی‌ام‌دی‌بی: ۶.۴ از ۱۰| میانگین امتیازات در سایت متاکریتیک: ۵۹ از ۱۰۰

فیلم لایو اکشن Space Jam تنها فیلم این فهرست به‌شمار می‌رود که ژانر ورزشی دارد. اگر به ورزش بسکتبال علاقه داشته باشید بدون شک از تماشای ستاره‌های حاضر در این فیلم نهایت لذت را خواهید برد. حضور لری بِرد و چارلز بارکلی در این فیلم که در آن زمان از ابرستاره‌های لیگ حرفه‌ای بسکتبال ان‌بی‌ای تلقی می‌شدند باعث شد تا این فیلم به موفقیت‌های زیادی دست پیدا کند. نه‌تنها در آن زمان بلکه در تمام تاریخ بسکتبال احتمالا نامی بالاتر از مایکل جردن نخواهیم شنید؛ کسی که در این فیلم لایو اکشن ایفای نقش شخصیت اصلی آن را برعهده دارد. مایکل جوردن در آن زمان به‌دنبال کسب سومین قهرمانی پیاپی ان‌بی‌ای برای دومین بار بود و همزمان با حضور در بازی‌های تیم شیکاگو بولز در محل فیلم‌برداری این فیلم نیز شرکت می‌کرد. نکته جالب این فیلم این است که جوردن در ابتدا برای وقفه نیفتادن در تمریناتش از استودیو برادران وارنر (سازندگان این فیلم) درخواست کرد که فیلم‌برداری آن را بعد از اتمام مسابقات انجام دهند ولی آن‌ها به‌جای پاسخ به این درخواست یک سالن بسکتبال با تجهیزات کامل برای تمرین کردن جوردن در محل فیلم‌برداری فیلم احداث کردند تا جوردن هر زمان که دلش بخواهد، بتواند به تمرینات حرفه‌ای خود بپردازد. در این فیلم مایکل جوردن با شخصیت‌های انیمیشنی مختلف مثل باگز بانی در یک مسابقه بسکتبال به‌رقابت می‌پردازد.

این فیلم در نوامبر سال ۱۹۹۶ به تهیه‌کنندگی جویی مدجاک و ایوان رِیتمن تهیه و اکران شد. فیلم Space Jam قبل از اکران خود هیاهوی بسیار زیادی را در سراسر آمریکا شکل داد؛ دلیل این هیاهو حضور بهترین ورزشکار جهان در آن زمان در آن فیلم بود. تقریبا تمام اهالی سینما عقیده دارند که میزان زیادی از فروش بسیار بالای این فیلم و سایر موفقیت‌های آن به‌خاطر حضور جوردن در این فیلم است. برادران وارنر بودجه ساخت این فیلم را حدود ۸۰ میلیون دلار اعلام کردند که میزان زیادی از آن به دستمزد مایکل جوردن اختصاص داشت. این فیلم پس از اکران به فروش بسیار عالی ۲۳۱ میلیون دلار دست پیدا کرد و پس از گذشت حدود ۲۵ سال قسمت جدید آن با حضور دیگر ابرستاره بسکتبال یعنی لبران جیمز در سال آینده اکران خواهد شد.

شخصیت جورج درحال حرکت با طناب باحضور یک میمون در فیلم لایو اکشن George of the Jungle 1997

۴- فیلم George of the Jungle 1997

کارگردان: سم وایزمن| نویسنده: دانا اولسن، آدری ولز

بازیگران: برندون فریزر، لزلی مان، توماس هادِن، ریچارد راندتری

میانگین امتیاز در سایت آی‌ام‌دی‌بی: ۵.۵ از ۱۰| میانگین امتیاز در سایت متاکریتیک: ۵۳ از ۱۰۰

جورج در جنگل را می‌توان نسخه کمدی پسر جنگل درنظر گرفت. داستان فیلم از جایی آغاز می‌شود که یک هواپیما در قلب جنگل‌های آفریقای جنوبی دچار صانحه می‌شود و سقوط می‌کند. در این حادثه پسر کوچکی به‌نام جورج که در هواپیما حضور داشت در جنگل ناپدید و توسط یک گوریل باهوش به نام اِیپ بزرگ و به عضوی از خانواده آن‌ها تبدیل می‌شود. ۲۵ سال بعد زمانی‌که جورج به‌طور کامل بالغ شده است، یکی از اعضای مهم جامعه گوریل‌ها به‌شمار می‌رود و طوری تربیت یافته تا در آینده بتواند سلطان جنگل شود. دراین‌میان افرادی در قالب یک گروه جست‌وجو به‌دنبال جورج می‌گردند و قصد دارند او را پیدا کنند. جورج و جامعه گوریل‌ها باید با اتفاقات و داستان‌های متفاوتی که برای آن‌ها پیش می‌آید روبه‌رو شوند؛ داستان‌هایی که جذابیت این فیلم را دوچندان می‌کنند.

فیلم جورج در جنگل در سال ۱۹۹۷ به تهیه‌کنندگی دیوید هابرمن و جوردن کِرنِر توسط استودیو والت دیزنی، با بوجه‌ای معادل ۵۵ میلیون دلار تهیه شد. یکی از نکات مثبت این فیلم وجود کمدی بسیار مناسب در آن است؛ به‌طوریکه نه آن‌قدر زیاد است که فیلم را لوس کند، نه آن‌قدر کم است که جذابیت فیلم را از آن بگیرد. علاوه‌بر کمدی به‌جا و مناسب، شخصیت‌پردازی این فیلم دیگر نکته مثبت آن به‌شمار می‌رود که در طول فیلم می‌توانید به‌راحتی با شخصیت‌های متفاوت در آن ارتباط برقرار کنید. فروش این فیلم در باکس‌آفیس حدود ۱۷۵ میلیون دلار گزارش شده که موفقیت خوبی برای آن تلقی می‌شود.

سگ‌های فیلم The Hundred And One DALMATIAN درون یک ماشین

۵- فیلم The Hundred And One DALMATIANS 1996

کارگردان: استفن هرک| نویسنده: دادی اسمیت، جان هیو

بازیگران: گلن کلوز، جف دنیلز، جولی ریچاردسون، جوآن پلورایت

میانگین امتیازات در سایت آی‌ام‌دی‌بی: ۵.۷ از ۱۰| میانگین امتیازات در سایت متاکریتیک: ۴۹ از ۱۰۰

صد و یک سگ خال‌دار را اگر هم ندیده باشید (که بسیار بعید است) بدون شک اسم آن را شنیده‌اید؛ یکی از محبوب‌ترین و نمادین‌ترین محصولات سال‌های قدیم سینما و تلویزیون. این فیلم از روی یک انیمیشن ساخته شده توسط دیزنی که براساس یک رمان داستانی با همین نام ساخته شده، در سال ۱۹۹۶ اقتباس شده است. داستان این فیلم درباره رابطه عاشقانه یک زن و مرد درکنار رابطه عاشقانه دو سگ جریان دارن. شخصیت راجر، نقش اصلی این فیلم که یک طراح بازی‌های ویدیویی است یک سگ به‌نام پونگو دارد که سگ او یک روز در خیابان یک سگ دیگر به‌نام پردی را می‌بیند و عاشق او می‌شود و او را دنبال می‌کند. صاحب پردی یعنی آنیتا و راجر دراین‌میان به یکدیگر علاقه‌مند می‌شوند و ازدواج می‌کنند در حالیکه سگ‌های آن‌ها نیز یعنی پونگو و پردی درکنار یکدیگر زندگی شادی را سپری می‌کنند.

فیلم صدویک سگ خال‌دار در سال ۱۹۹۶ توسط استودیو والت دیزنی و به تهیه‌کنندگی جان هیو و ریکاردو مسترس ساخته شد. مجموعه صدویک سگ خال‌دار یکی از سودآورترین مجموعه‌های شرکت والت دیزنی به‌شمار می‌رود که علاوه‌بر فیلم‌های آن، سریال‌های تلویزیونی، کتاب‌های داستانی و چند بازی ویدیویی هم از روی آن ساخته شده است. اولین فیلم لایو اکشن این مجموعه با بودجه‌ای معادل ۷۵ میلیون دلار تولید شد و با فروش ۳۲۱ میلیون دلاری خود سازندگان آن را به فکر ساخت قسمت بعد آن انداخت. قسمت دوم این لایو اکشن دوست‌داشتنی در سال ۲۰۰۰ اکران شد که در ادامه مقاله به‌بررسی آن خواهیم پرداخت.

شخصیت جان براون یا همان کارآگاه گجت در فیلم لایو اکشن Inspector Gadget 1999

۶- فیلم Inspector Gadget 1999

کارگردان: دیوید کلاگ| نویسنده: دنا اولسن، کری اِرین، زک پِن

بازیگران: متیو بودریک، روپرت اِوِرِت، جولی فیشر، میشل تراختنبرگ

میانگین امتیازات در سایت آی‌ام‌دی‌بی: ۴.۱ از ۱۰| میانگین امتیازات در سایت متاکریتیک: ۳۶ از ۱۰۰

انیمیشن کارآگاه گجت را همه ما به‌خوبی می‌شناسیم و به‌یاد می‌آوریم؛ انیمیشنی که قسمت اعظمی از کودکی بسیاری از ما را به‌خود اختصاص داده است. کارآگاهی با قابلیت‌های بسیار جذاب و روش‌‌هایی بسیار جذاب‌تر برای حل کردن موضوعات مختلف. فیلم لایو اکشن Inspector Gadget که نسخه سینمایی همان انیمیشن به‌شمار می‌رود شاید در نگاه اول نتواند نزدیک آن انیمیشن شود ولی مطمئنا حرف‌‌های زیادی برای گفتن دارد. شخصیت اصلی این فیلم یعنی جان براون یا همان کارآگاه گجت معروف که آرزوی عضویت در نیروی پلیس را همواره همراه خود داشته است. او در بخش امنیتی یک آزمایشگاه روباتیک در ایالت اوهایو مشغول به‌کار است که در آن ربات‌هایی بسیار پیشرفته برای کمک کردن به نیروی پلیس در حال طراحی هستند. آزمایشگاهی که براون در آن مشغول به‌کار بود یک شب مورد سرقت قرار می‌گیرد و سارق داستان قصد استفاده از تکنولوژی ساخته شده در این آزمایشگاه را در جهت ساخت یک گروه روباتیک دارد. جان براون تصمیم می‌گیرد که به‌مقابله با افراد شرور داستان مبارزه کند و در این مسیر از گجت‌های معروفی که همه ما آن‌ها را می‌شناسیم استفاده می‌کند.

فیلم Inspector Gadget به تهیه‌کنندگی راجر بیرنبام، اندی هیوارد و جوردن کِرنر در سال ۱۹۹۹ توسط استودیو والت دیزی ساخته شد. این فیلم که اقتباس سینمایی انیمیشن محبوب کارآگاه گجت قلمداد می‌شد، به‌خاطر محبوبیت زیاد آن انیمیشن با استقبال بسیار خوبی روبه‌رو شد ولی به‌نظر بسیاری از منتقدین و اهالی سینما به‌هیچ‌وجه حتی نزدیک به کیفیت بالای آن انیمیشن سریالی نشد. این فیلم با بودجه ۹۰ میلیون دلاری خود موفق شد به فروش نسبتا ضعیف ۱۴۰ میلیون دلار دست پیدا کند؛ فروشی که برخلاف پیش‌بینی‌ها آن‌چنان که باید و شاید بالا نبود و رضایت سازندگان آن را جلب نکرد.

کاور فیلم The Hundred And Two DALMATIANS 2000

۷- فیلم The Hundred And Two DALMATIANS 2000

کارگردان: کوین لیما| نویسنده: کریستین باکلی، برایان ریگان، باب زودیکر، نانی وایت

بازیگران: گلن کلوز، جرارد دپاردیو، یان گرافاد، آلیس اونز

میانگین امتیازات در سایت آی‌ام‌دی‌بی: ۴.۹ از ۱۰| میانگین امتیازات در سایت متاکریتیک: ۳۵ از ۱۰۰

قسمت دوم فیلم صدویک سگ خال‌دار با نام صدودو سگ خال‌دار در نوامبر سال ۲۰۰۰ منتشر شد تا انتظار طرفداران این مجموعه و به‌خصوص علاقه‌مندان قسمت نخست آن پس از ۴ سال به‌اتمام برسد. استودیو والت دیزنی که وظیفه ساخت این فیلم را برعهده داشت با تغییر در تیم سازنده قسمت نخست، قسمت دوم آن را با بودجه‌ای معادل ۸۵ میلیون دلار تولید کرد. این فیلم در تکرار موفقیت‌های قسمت اول خود به‌هیچ‌وجه موفق ظاهر نشد ولی بااین‌حال یک فیلم لایو اکشن بسیار سرگرم‌کننده برای طرفداران این ژانر و طرفداران این مجموعه به‌حساب می‌آمد. به‌عقیده بسیاری از منتقدین سینمایی دلیل شکست این قسمت این بود که والت دیزنی ترکیب برنده خود را تغییر داد و با نفراتی جدید تیم سازنده قسمت دوم این فیلم محبوب را شکل داد؛ شاید اگر قسمت دوم این فیلم توسط همان تیم سازنده قسمت اول آن ساخته می‌شد، این فیلم به موفقیت‌های بسیار بیشتر و سودآوری بیشتری دست پیدا می‌کرد.

بازیگران شخصیت‌های فیلم The Hundred And Two DALMATIANS مانند تیم سازنده آن دچار تغییرات زیادی شد و از بازیگران قسمت اول آن تنها گلن کلوز و تیم مک‌اینرنی در این فیلم حضور داشتند. داستان این فیلم درباره شخصیت کروئلا جریان دارد که پس از آزادی از زندان به‌عنوان یک زن اصطلاح شده، به‌دنبال سگ‌های سرگردان خود می‌رود. فروش ۱۸۴ میلیون دلاری این فیلم یکی دیگر از دلایلی تلقی می‌شود که اشتباه سازندگان آن برای استفاده نکردن از عوامل و بازیگران نسخه نخست آن را نشان می‌دهد. فروش این فیلم نسبت به قسمت نخست تقریبا نصف شد تا سازندگان آن فکر ساخت نسخه‌های بعدی آن را از سرشان بیرون کنند. بااین‌حال و با وجود تمام این موضوعات منفی، فیلم The Hundred And Two DALMATIANS همچنان یکی از فیلم‌های لایو اکشن محبوب ساخته شده تلقی می‌شود.

اسکوبی دو در فیلم Scooby Doo 2020

۸- فیلم Scooby Doo 2002

کارگردان: راجا گوسنل| نویسنده: جیمز گان، کریگ تیتلی

بازیگران: فردی پرینز جونیور، سارا میشل گلر، متیو لیلارد، لیندا کاردلینی،‌ روآن اتکینسون

میانگین امتیازات در سایت آی‌ام‌دی‌بی: ۵.۱ از ۱۰| میانگین امتیازات در سایت متاکریتیک: ۳۵ از ۱۰۰

در این فهرست شاهد شخصیت‌ها و آثار بسیار جذاب و دوست‌داشتنی بودیم و خواهیم بود ولی به‌راحتی می‌توان از شخصیت اسکوبی‌دو به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های این فهرست یاد کنیم. سگ بسیار دوست‌داشتنی قصه که به‌همراه دوستان صمیمی خود باید با یک سری نیروی ابرانسانی سروکله بزنند. داستان فیلم درباره یک پسر جوان به‌نام شگی که صاحب اسکوبی تلقی می‌شود، جریان دارد. شگی، اسکوبی و دوستان آن‌ها برای حل کردن یک موضوع مرموز به یک جزیره دورافتاده و ترسناک دعوت می‌شوند که در آن‌جا با نیروهای فراطبیعی و اتفاقات عجیب و غریب روبه‌رو می‌شود و باید با آن‌ها مقابله کنند.

در این فیلم بازیگران سرشناسی مانند فردی پرینز و سارا میشل گلر به‌ایفای نقش می‌پردازند؛ روآن اتکینسون، یکی از اسطوره‌های ژانر کمدی نیز در این فیلم نقش کوتاهی دارد و با حضور خود در آن باعث افزایش فروش فیلم اسکوبی‌دو شد. این فیلم در سال ۲۰۰۲ به تهیه‌کنندگی چارلز راون و ریچارد ساکل توسط استودیو موزاییک میدیا تولید و توسط شرکت برادران وارنر پخش شد. فیلم اسکوبی‌دو در آن زمان مبلغی حدود ۸۴ میلیون دلار روی دوش سازندگان خود قرار داد و با فروش ۲۸۰ میلیون دلاری خود سود خوبی را برای آن‌ها رقم زد. پس از موفقیت‌های بسیار این فیلم، محصولات بسیاری با همین مضمون ساخته شدند؛ قسمت دوم و ادامه داستان قسمت اصلی در سال ۲۰۰۴ اکران شد ولی به‌دلیل افت کیفی فاحش و نقد‌های بسیار منفی از آن ساخت قسمت سوم این مجموعه لغو شد. علاوه‌بر قسمت دوم این مجموعه، انیمیشن‌های سینمایی و سریالی نیز با محوریت اسکوبی‌دو ساخته شدند که هیچکدام به نزدیکی موفقیت‌های قسمت اول آن نزدیک هم نشدند.

شخصیت گارفیلد در فیلم لایواکشن Garfield 2004

۹- فیلم Garfield 2004

کارگردان: پیتر هویت| نویسنده: جیم دیویس، جوئل کوهن، الک سوکولوف

بازیگران: برکین میِر، جنیفر لاو هویت، استفن توبولوفسکی، بیل مورای

میانگین امتیازات در سایت آی‌ام‌دی‌بی: ۵ از ۱۰| میانگین امتیازات در سایت متاکریتیک: ۲۷ از ۱۰۰

به گربه دوست‌داشتنی و شکموی دنیای سینما رسیدیم؛ گربه‌ای که غذای لازانیا با اسم او گره خورده است. گارفیلد یک گربه چاق، تنبل و نارنجی رنگ است که به‌همراه صاحب خود یعنی جان در یکی از شهرهای کوچک اطراف شهر دیترویت زندگی می‌کند. در این بین جان که از دامپزشک گارفیلد بسیار خوشش می‌آید، به‌صورت ناخواسته مالکیت یک سگ کوچک را برعهده می‌گیرد. حضور آن سگ در خانه آن‌ها اصلا باب میل گارفیلد نیست و این موضوع باعث به‌وقوع پیوستن داستان‌های جذابی میان آن‌ها می‌شود. داستان فیلم گارفیلد بسیار واقع‌گرایانه ساخته شده تا بینندگان آن به‌راحتی بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند، علاوه‌بر این موضوع شخصیت‌پردازی گارفیلد یکی از نکته‌های مثبت این فیلم تلقی می‌شود؛ شخصیتی که در سراسر فیلم شما را خواهد خنداند و بدون‌شک او را دوست خواهید داشت.

فیلم Garfield با اینکه در سایت‌های معتبر سینمایی نمره بالایی کسب نکرده ولی در میان اهالی سینما از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است. این فیلم که در سال ۲۰۰۴ به تهیه‌کنندگی جان دیویس و توسط استودیو قرن بیستم اکران شد برای ساخت آن هزینه‌ای معادل ۵۰ میلیون دلار صرف شده است. عملکرد فیلم گارفیلد در گیشه‌های سینما برخلاف سایت‌های سینمایی بسیار عالی بود و توانست با فروش ۲۱۰ میلیون دلاری امتیاز ضعیف خود در سایت‌های مختلف را تا حدی جبران کند. قسمت دوم این فیلم در سال ۲۰۰۶ با یک داستان جدید ساخته شد ولی نتوانست مثل قسمت اول فروش بسیار خوبی را به خود اختصاص دهد.

شخصیت‌های آلوین، تئودور و سیمون در فیلم لایواکشن Alvin and the Chipmunks 2007

۱۰- فیلم Alvin and the Chipmunks 2007

کارگردان: جان ویتی| نویسنده: جان ویتی، ویل مک‌راب، کریس ویسکاردی

بازیگران: جیسون لی، دیوید کراس، کمرون ریچاردسون، جین لینچ

میانگین امتیازات در سایت آی‌ام‌دی‌بی: ۵.۲ از ۱۰| میانگین امتیازات در سایت متاکریتیک: ۳۹ از ۱۰۰

دیوید سویل یک آهنگساز ساده است که در شهر لس‌آنجلس زندگی می‌کند و کمی دورتر از او سه موش خرمایی در حال تلاش برای ادامه زندگی هستند. دیوید سویل در یکی از روز‌هایی که مشغول کار در خانه بود، در جلوی خانه خود با سه موش صحرایی که می‌توانند حرف بزنند و آواز بخوانند روبه‌رو می‌شود. سه موش صحرایی داستان ما به‌نام‌های آلوین، تئودور و سیمون بودند که هرکدام شخصیت خاص خود را داشتند؛ آلوین شخصیت خودخواه و بسیار پرجنب‌وجوش و زرنگی دارد، تئودور چاق و مطیع است و درنهایت شخصیت سیمون که یک موش صحرایی عینکی و درسخوان تلقی می‌شود. داستان اصلی فیلم از جایی شروع می‌شود که دوید سویل تصمیم می‌گیرد از این سه موش صحرایی برای موزیک‌های خود استفاده کند و آن‌ها هم برای معروف شدن از این فرصت استفاده می‌کنند.

فیلم Alvin and the Chipmunks در سال ۲۰۰۷ به تهیه‌کنندگی جنیس کارمن و راس باگداساریان و توسط استودیو فاکس ۲۰۰۰ تولید و اکران شد. طبق گزارش‌های شرکت فاکس بودجه این فیلم حدود ۶۰ میلیون دلار تخمین زده شده است که با فروش بسیار عالی ۳۶۲ میلیون دلاری سود یکی از سودآورترین فیلم‌های لایو اکشن این فهرست تا به اینجا محسوب می‌شود. یکی از نقاط مثبت این فیلم که بیشتر آن درباره موسیقی است، موسیقی متن آن به‌شمار می‌رود که وظیفه تولید آن برعهده کریستوفر لنرتز قرار داشت و موفق شد موسیقی‌های متن این فیلم را به‌بهترین شکل ممکن تولید کند.

شخصیت آلیس کینگزلی و سایر شخصیت‌های فیلم لایواکشن Alice In Wonderland 2010

۱۱- فیلم Alice In Wonderland 2010

کارگردان: تیم بورتون| نویسنده: لیندا وولورتون، لوییس کرول

بازیگران: جانی دپ، ان هاتاوی، میا واشیکوفسکا، آلن ریکمن

میانگین امتیازات در سایت آی‌ام‌دی‌بی: ۶.۴ از ۱۰| میانگین امتیازات در سایت متاکریتیک: ۵۳ از ۱۰۰

به احتمال بسیار زیاد برای همه ما در دوران کودکی داستان آلیس در سرزمین عجایب را تعریف کرده‌اند. داستانی که در عین دوست‌داشتنی بودن آن، هیجان‌انگیز و پر از اتفاقات عجیب و مرموز بود. نسخه انیمیشنی این داستان در سال‌های دور به موفقیت‌های زیادی دست پیدا کرد تا در سال ۲۰۱۰ تیم برتون، کارگردان صاحب سبک هالیوود که آثار بسیار شاخصی در پرونده او دیده می‌شود برای بازسازی داستان آلیس دست به‌کار شود. این فیلم در سال ۲۰۱۰ به تهیه‌کنندگی خواهران تاد، ریچارد زاناک و جو روث توسط استودیو والت دیزنی ساخته شد. محصول مورد نظر تیم بورتون نیازمند بودجه سنگین ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون دلاری بود که در ابتدا شرکت والت دیزنی موافق پرداخت این هزینه نبود ولی درنهایت این مبلغ را برای ساخت این فیلم لایو اکشن پرداخت کرد. فیلم Alice In Wonderland به موفق‌ترین فیلم لایو اکشن دیزنی تا آن زمان تبدیل شد و با فروش ۱.۰۲ میلیارد دلاری خود به سودآورترین فیلم لایو اکشن تا آن زمان بدل گشت. موفقیت این فیلم باعث شد تا سازندگان آن به این موضوع اعتراف کنند که تمام پولی که برای آن خرج کردند کاملا ارزش آن را داشته است. داستان این فیلم دقیقا نسخه بازسازی شده داستان اصلی آن است؛ آلیس کینگزلی در یک مهمانی در یک منزل بسیار بزرگ به‌دنبال یک خرگوش با یک کت آبی و ساعت جیبی به جنگل می‌رود و به‌صورت اتفاقی ازطریق یک راه مخفی وارد یک دنیای عجیب و مرموز می‌شود. اتفاقات و روند داستانی شخصیت آلیس در این دنیای پر از راز و رمز داستان اصلی این فیلم را شکل می‌دهند. در این فیلم شاهد هنرنمایی بازیگران برجسته‌ای مانند جانی دپ و ان هاتاوی هستیم که یکی از دلایل اصلی موفقیت این فیلم لایو اکشن به‌شمار می‌رود.

آنجلینا جولی در نقش شخصیت مالفیسنت در فیلم Maleficent 2014

۱۲- فیلم Maleficent 2014

کارگردان: رابرت استروم‌برگ| نویسنده: لیندا وولورتون، چارلز پرالت

بازیگران: آنجلینا جولی، ال فانینگ، شارلتو کاپلی، لزلی منویل

میانگین امتیازات در سایت آی‌ام‌دی‌بی: ۷ از ۱۰| میانگین امتیازات در سایت متاکریتیک: ۵۶ از ۱۰۰

مالفیسنت با بازی زیبای آنجلینا جولی یک بازسازی بسیار زیبا و با کیفیت از انمیشن زیبای خفته به‌شمار می‌رود که والت دیزنی آن را در سال ۱۹۵۹ تولید و اکران کرد. داستان اصلی این فیلم بیشتر درباره دشمن شاهزاده یعنی مالفیسنت (شیطان) جریان دارد که در یک سرزمین وسیع و زیبا به‌همراه پری‌ها و موجودات عجیب‌و‌غریب زندگی می‌کند. مالفیسنت شخصیت مهربانی دارد ولی قوی‌ترین پری در میان سایر موجودات آن سرزمین به‌شمار می‌رود. یک روز نگهبانان آن سرزمین به او خبر دزدیده شدن یک جواهر از دریاچه را به او می‌دهند و او ازطریق صحبت کردن با دزد جواهر یعنی استفن که کودک فقیری بود او را متقاعد می‌کند که جواهر را به‌درون دریاچه بیاندازد. به‌همین‌دلیل این دو با یکدیگر صمیمی شده و روند اصلی داستان از این نقطه آغاز می‌شود. 

آغاز فیلم‌برداری فیلم Maleficent در سال ۲۰۱۲ شروع و در سال ۲۰۱۴ به‌اتمام رسید و در همان سال توسط شرکت والت دیزنی اکران شد. این فیلم با بودجه‌ای حدود ۲۰۰ میلیون دلار ساخته و با فروش فوق‌العاده ۷۶۰ میلیون دلاری به چهارمین فیلم پرفروش سال ۲۰۱۴ تبدیل شد. این فیلم همچنین پرفروش‌ترین فیلمی لقب گرفته است که آنجلینا جولی در آن به‌ایفای نقش می‌پردازد. پس از اکران سراسری فیلم Maleficent، منتقدین سینمایی به تمجید از این فیلم و به‌خصوص بازی هنرمندانه آنجلینا جولی پرداختند و امتیاز خوبی را برای آن در نظر گرفتند.

شخصیت‌های رافائل، لئوناردو، دوناتلو و دی‌آنجلو در فیلم لاک‌پشت‌های نینجا محصول سال ۲۰۱۴

۱۳- فیلم Teenage Mutant Ninja Turtles 2014

کارگردان: جاناتان لیبسمن| نویسنده: جاش اپل‌بام، آندره نِمِک، ایوان داهرتی

بازیگران: مگان فاکس، ویل آرنت، ویلیام فیچنر، نوئل فیشر

میانگین امتیازات در سایت آی‌ام‌دی‌بی: ۵.۸ از ۱۰| میانگین امتیازات در سایت متاکریتیک: ۳۱ از ۱۰۰

پس از موفقیت نسخه لایو اکشن لاکپشت‌های نینجا در سال ۱۹۹۰، جاناتان لیبسمن تصمیم به بازسازی آن با تکنولوژی‌های جدید گرفت؛ او برای این کار با تیم سازنده نسخه قبلی این فیلم به‌مشورت پرداخت و برای ساخت این فیلم کمک‌های کوچکی از آن‌ها گرفت. بعد از اکران لاکپشت‌های نینجا در سال ۱۹۹۰ نسخه‌های مختلفی درباره داستان این فیلم ساخته شد؛ چند فیلم کوتاه، چند کتاب کمیک، یک انیمیشن سریالی و حتی بازی‌های ویدیویی ولی اصلی‌ترین و مهم‌ترین محصول درباره داستان این چهار برادر دوست‌داشتنی بدون شک فیلم Teenage Mutant Ninja Turtles محصول سال ۲۰۱۴ خواهد بود. داستان این فیلم درباره همان لاکپشت‌های محبوب به‌نام‌های رافائل، لئوناردو، دوناتلو و دی‌آنجلو جریان دارد که در این فیلم باید دربرابر یک دشمن اهریمنی و شرور به‌نام شریدر ایستادگی کنند.

این فیلم با بودجه‌ای معادل ۱۳۰ میلیون دلار در سال ۲۰۱۴ توسط شرکت پارامونت پیکچرز (Paramount Pictures) اکران و موفق شد به فروش بسیار خوب ۵۰۰ میلیون دلاری دست پیدا کند. طرفداران این مجموعه همچنان نسخه اول این فیلم را محصول بهتری نسبت به آثار جدید بازسازی‌شده از روی آن می‌دانند؛ موضوعی که نه‌تنها طرفداران آن بلکه بسیاری از اهالی سینما نیز با آن موافق هستند. به‌هرحال این فیلم سینمایی با فروش بسیار خوب خود توانست سود بسیار خوبی را برای سازندگان خود به‌ارمغان بیاورد و به دوست‌داران این ژانر سینمایی یک محصول سرگرم‌کننده را هدیه دهد.

شخصیت سیندرلا با بازی لیلی جیمز درحال پایین آمدن از راه پله در فیلم Cinderella 2015

۱۴- فیلم Cinderella 2015

کارگردان: کنت بارانا| نویسند‌ه: کریس ویتز، چارلز پارالت

بازیگران: کیت بلانشیت، لیلی جیمز، ریچارد مدن، هلنا کارتر

میانگین امتیازات در سایت آی‌ام‌دی‌بی: ۶.۹ از ۱۰| میانگین امتیازات در سایت متاکریتیک: ۶۷ از ۱۰۰

داستان شاهزاده الا که به‌خاطر ذات شیطانی مادر ناتنی خود زندگی سختی را پشت سر می‌گذارد ولی درنهایت رنگ خوشی و خوشبختی را می‌چشد. الا همراه‌با مادر و پدر خود در یک ملک پادشاهی زندگی می‌کرد که مادر خود را به‌دلیل بیماری از دست داد. بعد از این اتفاق پدر او با بیوه دوست قدیمی‌اش ازدواج می‌کند که دو دختر به‌نام‌های دریسلا و آناستازیا دارد. رفتار الا با آن‌ها بسیار مهربانانه و خوب است ولی آن‌ها اصلا از او خوششان نمی‌آید و به‌همین دلیل تمام تلاش خودشان را برای ناراحت کردن او به‌کار می‌گیرند. زمانی‌که پدر الا به یک مسافرت می‌رود در مسیر سفر خود جانش را از دست می‌دهد و تمام قدرت ملک پادشاهی به نامادری الا می‌رسد. او صورت الا را خاکستری می‌کند و سایر اعضای ملک از حرف زدن با او اجتناب می‌کنند تا لقب سیندرلا اینگونه به او تعلق پیدا کند. الا که دیگر تحمل این شرایط را نداشت با اسب به جنگل فرار می‌کند و پس از یک سری اتفاقات با یک مرد باوقار آشنا می‌شود؛ دراین‌میان خواهرهای ناتنی او به‌دلیل حسادت سعی می‌کنند که جای او را بگیرند ولی در این کار موفق نمی‌شوند و زندگی روی خوش خود را به سیندرلا نشان می‌دهد.

فیلم Cinderella در سال ۲۰۱۵ به تهیه‌کنندگی سیمون کینبرگ و توسط استودیو والت دیزنی با بودجه‌ای حدود ۹۵ میلیون دلار تولید شد. بازی بسیار زیبای کیت بلانشت در نقش مادر ناتنی سیندرلا با اینکه شخصیت منفی فیلم تلقی می‌شود، نظرات مثبت منتقدین سینمایی و اهالی سینما را به‌خود اختصاص داد. درکنار هنرنمایی کیت بلانشیت باید به ایفای نقش بسیار خوب لیلی جیمز نیز در نقش سیندرلا اشاره کنیم که این شخصیت را به‌بهترین نحو ممکن بازی کرد تا بینندگان این فیلم ارتباط بسیار خوبی با شخصیت اصلی آن برقرار کنند.

شخصیت آلیس روی قطعات شناور یک ساعت در فیلم Alice Through the Looking Glass 2016

۱۵- فیلم Alice Through the Looking Glass 2016

کارگردان: جیمز بابین نویسندهلیندا وولورتون، لوییز کارول

بازیگران: جانی دپ، میا واشیکوفسکا، ان هاتاوی، مت لوکاس

میانگین امتیازات در سایت آی‌ام‌دی‌بی: ۶.۲ از ۱۰| میانگین امتیازات در سایت متاکریتیک: ۳۴ از ۱۰۰

پس از سفر اسرارآمیز آلیس به سرزمین عجایب و موفقیت‌های بسیاری که نصیب شرکت والت دیزنی کرد، این غول صنعت انیمیشن و لایو اکشن تصمیم گرفت که ادامه این داستان را در قالب یک لایو اکشن دیگر تهیه کند. داستان این فیلم براساس یک رمان داستانی به‌نام آن‌سوی آینه اثر لوییز کارول و به تهیه‌کنندگی تیم بورتون ساخته شده است. بسیاری از اهالی سینما و منتقدین سینمایی اعتقاد دارند که این فیلم تنها و تنها به‌خاطر مقاصد اقتصادی ساخته شده و هیچ دست‌آورد دیگری برای صنعت سینما به‌همراه نداشته است ولی بااین‌حال نمی‌شود از آن به‌عنوان یکی از لایو اکشن‌های محبوب سینما چشم‌پوشی کنیم. داستان این فیلم چندین سال پس از اتفاقات قسمت نخست رخ می‌دهد و داستان مد هتر با بازی جانی دپ را به‌تصویر می‌کشد. او مدعی است که خانواده او سال‌ها پیش مفقود شده‌اند ولی کماکان زنده هستند ولی کسی حرف او را گوش نمی‌کند. درنهایت با کمک ملکه سفید و آلیس به‌دنبال خانواده خود می‌رود.

پس از فروش یک میلیارد دلاری قسمت اول این مجموعه سازندگان آن انتظار داشتند که با یک لایو اکشن موفق دیگر روبه‌رو شوند ولی نبود تیم بورتون به‌عنوان کارگردان این اثر، آن را به یک فیلم بسیار معمولی تبدیل کرده است. این فیلم با بودجه حدود ۱۷۰ میلیون دلاری ساخته و به‌فروش حدود ۳۰۰ میلیون دلاری دست پیدا کرد که اصلا فروش خوبی برای این فیلم موردانتظار تلقی نمی‌شود. یکی از نکات مثبت این فیلم طراحی لباس چشم‌نواز آن است که هر بیننده‌ای را شگفت‌زده خواهد کرد.

شخصیت پیت و دوست اژدهای خود در فیلم Pete

۱۶- فیلم Pete's Dragon 2016

کارگردان: دیوید لوری| نویسنده: دیوید لوری، توبی هالبروکس

بازیگران: برایس دلس هاوارد، رابرت ردفورد، اوکس فگلی، وس بنتلی

میانگین امتیازات در سایت آی‌ام‌دی‌بی: ۶.۷ از ۱۰| میانگیت امتیازات در سایت متاکریتیک: ۷۱ از ۱۰۰

داستان فیلم Pete's Dragon 2016 درباره یک پسر بچه به‌نام پیت جریان دارد که به‌مدت ۶ سال به‌تنهایی در جنگل زندگی کرده است. او با اینکه در این مدت با انسان‌ها رابطه‌ای نداشته ولی به‌خوبی می‌تواند با آن‌ها ارتباط برقرار کند. شخصیت گریس که خانم دانشمند قصه به‌شمار می‌رود زمانی‌که درباره موضوعات مختلف در آن جنگل به تحقیق مشغول بود، پیت را پیدا می‌کند و او را همراه‌با خودش به خانه می‌برد. پس از صحبت‌های پیت، گریس متوجه می‌شود که او تنهای تنها هم نبوده و دوستی صمیمی در جنگل داشته است. پیت می‌گوید که دوست او یک اژدها بوده ولی گریس حرف او را باور نمی‌کند تا زمانی‌که دوست اژدهای پیت را از نزدیک ملاقات می‌کند. داستان اصلی فیلم از این نقطه آغاز می‌شوند.

فیلم اژدهای پیت در سال ۲۰۱۶ به تهیه‌کنندگی جیمز وایتکر و با اقتباس از یک فیلم لایو اکشن قدیمی با همین نام ساخته شده است. بنابر گزارش والت دیزنی بودجه صرف شده برای این فیلم مبلغی حدود ۶۵ میلیون دلار بوده است که با فروش ۱۴۳ میلیون دلاری نمی‌توان آن را عنوانی موفق از لحاظ درآمدزایی معرفی کرد. نسخه قدیمی این فیلم یک اثر موزیکال بوده است و به‌همین دلیل بسیاری از صحنه‌های آن برای پرداخت بیشتر به شخصیت‌های آن حذف شده‌اند؛ موضوعی که به‌عقیده بسیاری یکی از نکات منفی این فیلم قلمداد می‌شود.

شخصیت موگلی در کنار یک خرس در فیلم لایو اکشن The Jungle Book 2016

۱۷- فیلم The Jungle Book 2016

کارگردان: جان فاوورو| نویسنده: جاستین مارکس، رودیارد کیپلینگ

بازیگران: نیل سِثی، بیل مورای، بن کینگزلی، ادریس البا

 میانگین امتیازات در سایت آی‌ام‌دی‌بی: ۷.۴ از ۱۰| میانگین امتیازات در سایت متاکریتیک: ۷۷ از ۱۰۰

داستان «کتاب جنگل» بدون هیچ شکی یکی از مهم‌ترین و محبوب‌ترین داستان‌های تاریخ ادبیات انگلیسی به‌شمار می‌رود که توسط رودیارد کیپلینگ نوشته شده است. فیلم، سریال، کتاب و بازی‌های زیادی با محوریت این داستان ساخته شده‌اند که در همین فهرست به برخی از آن‌ها اشاره کردیم ولی آخرین اقتباس این داستان نه‌تنها می‌تواند بهترین اقتباس از این داستان جذاب باشد که می‌تواند یکی از بهترین فیلم‌های لایو اکشن بازسازی شده توسط دیزنی از روی محصولات قدیمی خود نام بگیرد. این فیلم به‌قدری با کیفیت و قوی ساخته شده که در بعضی از سکانس‌های آن نمی‌توانید تفاوت واقعیت با جلوه‌های ویژه را از یکدیگر تشخیص دهید. داستان این فیلم هم مانند دیگر نسخه‌های آن درباره نوزادی است که در میان جنگل پیدا می‌شود؛ شخصیت موگلی توسط گروهی از گرگ‌ها در وسط یک جنگل بزرگ پیدا می‌شود و درکنار آن‌ها به زندگی می‌پردازد، تا جایی که رفتار و خصوصیات اخلاقی او بسیار شبیه به گرگ‌ها می‌شود. دراین‌میان با رسیدن شیر خان (ببر آدم‌خوار) موگلی باید به نزدیک‌ترین دهکده‌ای برود که در آن انسان‌ها زندگی می‌کنند تا با این‌کار جان خود را نجات دهد.

این فیلم در سال ۲۰۱۶ به تهیه‌کنندگی و کارگردانی جان فاوورو و با بودجه‌ای سنگین معادل با ۱۸۰ میلیون دلار تولید و اکران شد. فروش فوق‌العاده این فیلم در سینماهای سراسر جهان آن را به موفق‌ترین فیلم اقتباس شده از داستان جنگل تبدیل کرد؛ این فیلم موفق شد به فروش تقریبا یک میلیارد دلاری (۹۷۰ میلیون دلاری) دست پیدا کند، موضوعی که آن را به یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های سال ۲۰۱۶ تبدیل کرده است.

اما واتسون در فیلم دیو و دلبر

۱۸- فیلم Beauty And the Beast 2017

کارگردان: بیل کاندن| نویسنده: استفن چبوسکی، لیندا وولورتون

بازیگران: اما واتسون، دن استیونز، لوک اِونز، جاش گد

میانگین امتیازات در سایت آی‌ام‌دی‌بی: ۷.۱ از ۱۰| میانگین امتیازات در سایت متاکریتیک: ۶۵ از ۱۰۰

فیلم «زیبا و دیو» که آن را در کشورمان با نام «دیو و دلبر» می‌شناسیم یکی از آن داستان‌های قدیمی است که طرفداران پروپاقرص خودش را دارد. داستان اصلی این فیلم توسط یک نویسنده فرانسوی به‌نام ژون ماری لوپرنس دِبومو نوشته شده که در سال ۱۹۹۱ توسط شرکت دیزنی به یک انیمیشن تبدیل شد؛ انیمیشنی که هرچقدر از اکران آن می‌گذشت محبوب‌تر و پرطرفدارتر می‌شد. شخصیت دیو که در این فیلم ایفای نقش او را دن استیونز برعهده دارد در گذشته یک شاهزاده بوده که بعدها توسط یک جادوگر خبیث به یک دیو ترسناک و زشت تبدیل می‌شود. او سال‌ها در قصر خود به‌تنهایی زندگی می‌کند تا زمانی‌که شخصیت بِل با بازی اما واتسون برای نجات پدرش از دیو قصه ما درخواست کمک می‌کند. وقتی این دو یکدیگر را ملاقات می‌کنند یک دل نه صد دل عاشق یکدیگر می‌شوند و داستان این فیلم حول اتفاقات میان این دو نفر شکل می‌گیرد.

فیلم Beauty And the Beast که در سال ۲۰۱۷ به تهیه‌کنندگی دیوید هابرمن و تاد لیبرمن ساخته شده به‌قدری به نسخه اصلی و انیمیشن خود وفادار بوده که این موضوع را به‌راحتی می‌توان دلیل اصلی موفقیت آن نام برد. این فیلم ویژگی‌های مهم نسخه اصلی خود را قرض گرفته و با افزودن ویژگی‌های دنیای واقعی به‌بهترین شکل ممکن به آن رنگ و روی جدیدی اضافه کرده است. این فیلم با بودجه‌ای حدود ۲۰۰ میلیون دلار ساخته شد و توانست به فروش بسیار عالی ۱.۲۶ میلیارد دلار دست پیدا کند و به‌همین‌دلیل موفق شد عنوان سودآورترین فیلم لایو اکشن که تا آن زمان در اختیار فیلم آلیس در سرزمین عجایب بود را تصاحب کند.

هیولای دفترچه مرگ به‌نام ریوک در فیلم لایواکشن Death Note 2017

۱۹- فیلم Death Note 2017

کارگردان: آدام وینگارد|نویسنده: چارلی پارلاپانیدس، جرمی اسلاتر

بازیگران: نیت وُلف، لاکیث استنفیلد، مارگارت کوآلی، ویلیام دفو

میانگین امتیازات در سایت آی‌ام‌دی‌بی: ۴.۵ از ۱۰| میانگین امتیازات در سایت متاکریتیک: ۴۳ از ۱۰۰

فیلم دفترچه مرگ یکی از آن فیلم‌هایی به‌شمار می‌رود که به بازسازی یک انیمه محبوب می‌پردازد و به‌همین‌دلیل قبل از اکران با ایجاد یک هایپ بسیار شدید نه‌تنها طرفداران انیمه Death Note بلکه تمام طرفداران دنیای انیمه را بسیار امیدوار کرد که سرانجام شاهد یک بازسازی خوب از این جهان رنگارنگ باشند. داستان فیلم درباره یک پسر جوان به‌نام لایت ترنر جریان دارد که دفتری مرموز را پیدا می‌کند. این دفتر که به‌صورت ناگهانی از آسمان فرود آمده است دارای ویژگی‌های خاص و اسرارآمیز است؛ ترنر متوجه می‌شود که نام هرفردی را که در این دفترچه بنویسد، آن فرد خواهد مرد. او همچنین توانایی کنترل نحوه مرگ فرد موردنظر را خواهد داشت. او به‌این‌ترتیب از قاتل مادرش و یک نفر از دانش‌آموزان مدرسه به‌خاطر اذیت کردن او انتقام می‌گیرد و به‌وسیله هیولای دفترچه که ریوک نام دارد آن‌ها را می‌کشد. داستان به‌همین‌جا ختم نمی‌شود و او تصمیم می‌گیرد خلافکاران شهر را بکشد تا اینکه اتفاقات و روند اصلی داستان فیلم آغاز می‌شود.

فیلم دفترچه مرگ پس از اکران به‌خوبی موفق شد افرادی که منتظر آن بودند را تمام و کمال راضی نگه دارد و بسیاری از طرفداران انیمه اعتقاد داشتند که با یک بازسازی نسبتا خوب از محصولات این ژانر روبه‌رو شده‌اند. این فیلم در سال ۲۰۱۷ با تهیه‌کنندگی روی لی و ماسای اوکا با بودجه‌ای ۴۰ میلیون دلاری ساخته و توسط شبکه استریم آنلاین نتفلیکس پخش شد. تابه‌امروز هیچ گزارش رسمی درباره میزان فروش این فیلم لایو اکشن منتشر نشده است.

عکسی از نمای پشت سر شخصیت کریستوفر رابین به‌همراه دوست خرس خود در فیلم Christopher Robin 2018

۲۰- فیلم Christopher Robin 2018

کارگردان: مارک فورستر| نویسنده: الکس راس پری، تام مک‌کارتی، آلیسون شرودر

بازیگران: ایوان مک‌گرگور، هایلی اتوِل، برونتی کارمیچل، کارک گتیس

میانگین امتیازات در سایت آی‌ام‌دی‌بی: ۷.۳ از ۱۰| میانگین امتیازات در سایت متاکریتیک: ۶۰ از ۱۰۰

فیلو لایو اکشن کریستوفر رابین درمیان آثار کمدی درام در این ژانر بدون شک جایگاه بسیار خوبی را کسب خواهد کرد. ایفای نقش هنرمندانه ایوان مک‌گرگور یکی از نکات مثبت این فیلم خواهد بود که در می‌توانید از لحظه لحظه آن نهایت لذت را ببرید. داستان فیلم درباره شخصیت کریستوفر رابین جریان دارد که با بازی مک‌گرگور به‌تصویر کشیده شده است. رابین که اکنون به یک فرد میانسال تبدیل شده دیگر با دوستان خود در جنگل Acre Wood ارتباطی ندارد و درگیر زندگی خود در دنیای واقعی است و دیگر خبری از آن پسربچه بازیگوش و خوشحال نیست. دوستان او در جنگل زمانی‌که متوجه می‌شوند دوست قدیمی‌شان یعنی رابین با مشکلات زیادی در زندگی خود دست‌وپنجه نرم می‌کند به‌کمک او می‌آیند و باعث رخ دادن اتفاقاتی بسیار بامزه و جذاب می‌شوند.

فیلم Christopher Robin در سال ۲۰۱۸ به تهیه‌کنندگی کریستین بر و بریگهام تیلور، توسط استودیو والت دیزنی تهیه و اکران شد. دیزنی بودجه صرف شده برای ساخت این لایو اکشن را مبلغی حدود ۷۵ میلیون دلار اعلام کرد و فروش ۲۰۰ میلیون دلاری آن که شاید درظاهر خیلی رضایت‌بخش نباشد ولی مطمئنا برای این فیلم یک شکست محسوب نخواهد شد. اگر به آثار فانتزی و درام علاقه‌مند باشید به‌طور حتم از دیدن فیلم کریستوفر رابین لذت خواهید برد. ساخته مارک فاستر جهان فانتزی این فیلم را به‌قدری خوب به‌تصویر می‌کشد که بینندگان این فیلم را محو تماشای آن خواهد کرد.

شخصیت پیتر خرگوشه در حیاط یک خانه در فیلم Peter Rabbit 2018

۲۱- فیلم Peter Rabbit 2018

کارگردان: ویل گلاک| نویسنده: راب لیبر، ویل گلاک

بازیگران: جیمز کوردن، فیصل باتزی، دامنال گلیسن، کولین مودی

میانگین امتیازات در سایت آی‌ام‌دی‌بی: ۶.۶ از ۱۰| میانگین امتیازات در سایت متاکریتیک: ۵۱ از ۱۰۰

فیلم پیتر خرگوشه اقتباسی است از داستانی با همین نام به‌نویسندگی بئاتریکس پاتر که در قرن ۱۹ میلادی منتشر و به‌سرعت به یکی از داستان‌های محبوب در میان کودکان و حتی بزرگسالان تبدیل شد. پس از گذشت تقریبا یک قرن از نوشتن این داستان، استودیو سونی پیکچرز تصمیم گرفت که یک نسخه بازسازی شده از این داستان را به‌صورت یک فیلم لایو اکشن تهیه و پخش کند. شخصیت پیتر خرگوشه در چندین و چند آثار کوتاه و بلند در سالیان اخیر حضور داشته ولی هیچ‌گاه یک فیلم سینمایی لایو اکشن بلند و مختص به‌خود نداشته است. داستان فیلم روایت‌گر چند خرگوش و یک سری حیوانات است که در شهر کوچکی در نزدیکی لندن زندگی می‌کنند که پس از مرگ یکی از اهالی روستا که خانه‌ای بزرگ داشته است خانه او را تصرف کرده و در آن مشغول به خوش‌گذرانی می‌شوند. زمانی‌که برادرزاده آن پیرمرد متوجه می‌شود که آن خانه به او به ارث رسیده به آن محل می‌رود و با صحنه‌ای روبه‌رو می‌شود که در خواب هم آن را نمی‌دیده است؛ خانه او توسط حیوان‌ها تصرف شده و آن‌ها در آن خانه به‌زندگی مشغول هستند. روند اصلی داستان از این نقطه آغاز می‌شود که او قصد دارد آن حیوانات را از خانه خود بیرون کند.

شرکت سونی این فیلم لایو اکشن را با کمک ویل گلاک و با بودجه‌ای حدود ۵۰ میلیون دلار تولید کرد؛ گلاک نه‌تنها کارگردان این فیلم محسوب می‌شود بلکه تهیه‌کننده و یکی از نویسندگان آن نیز به‌شمار می‌رود. فروش بسیار خوب این فیلم که مرز ۳۵۰ میلیون دلار را رد کرد فکر ساخت نسخه‌های بعدی آن را در ذهن سازندگان آن جای داد که قرار است نسخه بعدی این داستان محبوب در ژانویه سال ۲۰۲۱ اکران شود.

کاور فیلم Maleficent: Mistress of Evil 2019 با حضور آنجلینا جولی و سایر شخصیت‌های این فیلم

۲۲- فیلم Maleficent: Mistress of Evil 2019

کارگردان: خوآکیم رونینگ| نویسنده: لیندا وولورتین، نوآه هارپستر

بازیگران: آنجلینا جولی، ال فنینگ، هریس دیکینسون، میشل فایفر

میانگین امتیازات در سایت آی‌ام‌دی‌بی: ۶.۶ از ۱۰| میانگین امتیازات در سایت متاکریتیک: ۴۳ از ۱۰۰

اگر از مخاطبان پروپاقرص سینما باشید به‌طور حتم در این سال‌ها متوجه شده‌اید که استودیوهای فیلم‌سازی به‌دنبال ساخت فیلمی هستند که با موفقیت نسخه اول آن بتوانند نسخه‌های بعدی آن را هم بدون عوض کردن تیم بازیگری تولید کنند و اینگونه هم سود مالی خوبی کسب کنند و هم پرونده کاری خود را بزرگ‌تر کنند. فیلم مالیفیسنت: معشوقه شیطان که با بودجه‌ای ۱۹۰ میلیون دلاری ساخته شد و به فروش حدود ۵۰۰ میلیون دلاری دست پیدا کرد، به‌راحتی می‌تواند در این دسته فیلم‌ها قرار بگیرد؛ فیلمی که موفقیت نسخه اول خود را مدیون ایفای نقش هنرمندانه آنجلینا جولی خواهد بود. یکی از نکاتی با تماشای فیلم‌های Maleficent به آن پی بردیم این است که جادوگری برازنده آنجلینا جولی است، طوری‌که انگار تنها برای بازی در نقش یک جادوگر خبره به‌دنیا آمده است.

داستان این فیلم در قسمت دوم اسیر موضوعات بسیار کلیشه‌ای و نوجوان‌پسند شد که شاید همین عامل باعث افت شدید نمرات این فیلم در سایت‌ها و نقد‌های منفی بسیاری از جانب منتقدین سینمایی باشد. داستان قسمت دوم فیلم به ساده‌ترین شکل ممکن ادامه داستان قسمت اول آن را بیان و برای راضی کردن بینندگان خود از جلوه‌های ویژه کامپیوتری در نبردهای مختلف استفاده می‌کند. این فرمول در فیلم‌هایی مانند انتقام جویان به‌خوبی جواب داده و در فیلم‌های این مجموعه تا حد بسیاری موافقت‌آمیز بوده است. خلاصه روند داستانی فیلم Maleficent: Mistress of Evil را می‌توان تقابل انسان‌ها و پری‌ها قلمداد کرد؛ تقابلی که شاید از لحاظ داستانی حرف زیادی برای گفتن نداشته باشد ولی از لحاظ بصری به‌خوبی می‌تواند مخاطب را سرگرم کند.

شخصیت دامبو، فیل حاضر در فیلم Dumbo 2019 با حضور تماشاگران یک سیرک

۲۳- فیلم Dumbo 2019

کارگردان: تیم بورتون| نویسنده: هلن ابرسون، هارولد پیرل

بازیگران: کالین فرل، مایکل کیتون، دنی دِویتو، اوا گرین

میانگین امتیازات در سایت آی‌ام‌دی‌بی: ۶.۳ از ۱۰| میانگین امتیازات در سایت متاکریتیک: ۵۱ از ۱۰۰

به فیل دوست‌داشتنی دنیای سینمای لایو اکشن یعنی دامبو رسیدیدم. شخصیت دامبو که برای اولین‌بار در سال ۱۹۴۱ روی پرده سینماها رفت خیلی زود توانست در میان علاقه‌مندان سینما و طرفداران انیمیشن به محبوبیت زیادی برسد. تیم بورتون، کارگردان برجسته هالیوود که کارنامه‌ای پرفراز و نشیب را برای خود ساخته است تصمیم گرفت تا در قالب یک فیلم سینمایی لایو اکشن شخصیت دامبو و داستان آن را بازسازی کند. داستان فیلم در دوران پس از جنگ جهانی اول و درباره کهنه‌سربازی به‌نام هولت جریان دارد که یکی از بازماندگان آن جنگ به‌شمار می‌رود که پس از بازگشت به خانه متوجه می‌شود که همسرش به‌دلیل بیماری از دنیا رفته است. او تصمیم می‌گیرد که در سیرک کار کند و به‌خاطر فیزیک بدنش او را مسئول نگه‌داری از یک فیل باردار می‌کنند. زمانی‌که فرزند آن فیل به‌دنیا می‌آید گوش‌های درازی دارد و به‌همین‌دلیل او را دامبو (احمق) صدا می‌کنند. مسئول سیرک به‌خاطر ظاهر فیل فکر می‌کند که او سودی برای سیرک ندارد ولی هولت متوجه می‌شود که دامبو دارای قدرت‌های فراطبیعی است و حتی می‌تواند پرواز کند؛ این موضوع باعث می‌شود تا هولت و مسئولان سیرک متوجه شوند که می‌توانند با وجود دامبو پول خوبی به جیب بزنند.

فیلم «دامبو» در سال ۲۰۱۹ به تهیه‌کنندگی جاستین اسپرینگر، ارن کروگر و درک فری توسط استودیو والت دیزنی و با بودجه‌ای حدود ۱۷۰ میلیون دلار تولید و اکران شد. فروش ۳۵۵ میلیون دلاری آن شاید نسبت‌به فیلم‌های سال ۲۰۱۹ خیلی خوب حساب نشود ولی بدون شک برای یک فیلم لایو اکشن بازسازی شده از روی یک انیمیشن قدیمی یک موفقیت خوب تلقی می‌شود. اگر بحث مالی را کنار بگذاریم این فیلم برای افراد سالخورده یک خاطره بسیار دلنشین و جذاب خواهد بود که می‌توانند انیمیشن محبوب خود در سال‌های دور را به‌صورت لایو اکشن تماشا کنند؛ موضوعی که در هنگام اکران این فیلم به‌خوبی دیده شد.

شخصیت‌های سیمبا و موسفا در فیلم The Lion King 2019

۲۴- فیلم The Lion King 2019

کارگردان: جان فاوره| نویسنده: جف نیتنسون

بازیگران: چیویتل اجیوفور، جان اولیور، جیمز جونز، جان کانی، بیانسه

میانگین امتیازات در سایت آی‌ام‌دی‌بی: ۶.۹ از ۱۰| میانگین امتیازات در سایت متاکریتیک: ۵۵ از ۱۰۰

به پرسروصداترین فیلم لایو اکشن سال‌های اخیر رسیدیم؛ فیلم لایو اکشن شیرشاه که نسخه بازسازی شده یک انیمیشن بسیار محبوب و دوست‌داشتنی با همین نام است با حاشیه‌هایی فراوان در سال ۲۰۱۹ اکران شد که به عقیده بسیاری از اهالی سینما از لحاظ کیفی به‌هیچ‌وجه به انیمیشن کلاسیک «شیرشاه» نخواهد رسید. اگر بازسازی‌های دیزنی از انیمیشن‌های کلاسیک خود را دنبال کرده باشید این موضوع رو متوجه شده‌اید که این استودیو همواره سعی کرده است تغییرات ریز و درشتی را در بازسازی‌های خود نسبت به نسخه قدیمی اعمال کند. این موضوع در فیلم لایو اکشن The Lion King دیده نمی‌شود و داستان این فیلم تفاوت زیادی با انیمیشن کلاسیک آن که در سال ۱۹۹۴ اکران شد، ندارد. اثر جان فاوورو که در سال ۲۰۱۹ به تهیه‌کنندگی جفری سیلور، کارن گیلکریست و همراهی خود او با بودجه بسیار سنگین ۲۶۰ میلیون دلاری تهیه و اکران شد به پرفروش‌ترین فیلم لایو اکشن ساخته شده در تاریخ تبدیل گردید؛ فروش جهانی این فیلم لایو اکشن از مرز ۱.۶۵ میلیارد دلار عبور و این اثر را بالاتر از لایو اکشن «دیو و دلبر» به سودآورترین فیلم این ژانر تبدیل کرد.

به‌احتمال زیاد انیمیشن کلاسیک این اثر را دیده‌اید و با داستان آن آشنایی دارید، این فیلم یک بازسانی تمام و کمال از نسخه قدیمی خود است که قصد دارد قدرت گرافیکی و تصویر‌های بسیار پرجزییات ساخته شده توسط تکنولوژی CGI را به‌رخ تماشاگران خود بکشد. اگر از طرفداران پروپاقرص انیمیشن قدیمی شیرشاه باشید تماشای این فیلم لایو اکشن ریسک بسیار زیادی برای شما به‌همراه دارد؛ ممکن است از واقع‌گرایانه بودن آن لذت برده و عاشق آن شوید ولی از طرفی ممکن است خاطرات بسیار خوب آن انیمیشن دوست‌داشتنی را برای شما خدشه‌دار کند. درهرحال تماشای این اثر بدون درنظر گرفتن این موضوعات می‌تواند سرم‌گرم‌کننده باشد و شما را به‌خوبی در خط داستانی خود همراه کند.کاور فیلم Aladdin 2019 با حضور ویل اسمیت، نائومی اسکات و مِنا مسعود

۲۵- فیلم Aladdin 2019

کارگردان: گای ریچی| نویسنده: جان اوت، گای ریچی

بازیگران: ویل اسمیت، مِنا مسعود، نائومی اسکات، نوید نگهبان

میانگین امتیازات در سایت آی‌ام‌دی‌بی: ۷ از ۱۰| میانگین امتیازات در سایت متاکریتیک: ۵۳ از ۱۰۰

خیلی‌ها تلاش دیزنی برای بازسازی انیمیشن‌های قدیمی خود در قالب فیلم‌های لایو اکشن را یک تلاش صرف برای سودآوری دوباره توسط آثاری می‌دانند که قبلا سود زیادی برای این شرکت در پی داشته‌اند و اکنون دیزنی قصد دارد باز هم با همان آثار سود بیشتری را برای خود به‌ارمغان بیاورد. ساخته گای ریچی کمی با سایر بازسازی‌های دیزنی متفاوت است، این اثر تمرکز بیشتری روی موزیکال بودن اثر دارد و این عامل را به یکی از نکات مثبت این فیلم تبدیل کرده است. داستان فیلم درباره یک دزد خیابانی به‌نام علاءالدین با بازی منا مسعود جریان دارد که عاشق شاهزاده یاسمین با بازی نائومی اسکات می‌شود. زمانی‌که او قصد دارد علاقه خود را به شاهزاده ابراز کند توسط شخصیت جعفر دستگیر می‌شود و برای رهایی از شر جعفر به او قول می‌دهد که یک چراغ جادویی را برای او بدزدد. علاءالدین درنهایت خود صاحب چراغ می‌شود و غول چراغ جادو با بازی ویل اسمیت به او وعده می‌دهد که سه آرزوی او را برآورده خواهد کرد. اتفاقات و داستان‌هایی که درمقابل این سه شخصیت قرار می‌گیرند روند اصلی داستان این فیلم را شکل می‌دهند.

حضور ویل اسمیت و نائومی اسکات در این فیلم نه‌تنها به‌عنوان حضور دو بازیگر برجسته بلکه به‌عنوان بزرگ‌ترین نکته مثبت این فیلم تلقی می‌شود. این فیلم در سال ۲۰۱۹ به تهیه‌کنندگی دن لین و توسط استودیو والت دیزنی با بودجه ۱۹۰ میلیون دلاری تولید شد. این فیلم هم مانند فیلم لایو اکشن شیر شاه توانست مرز یک میلیارد دلار را رد کرده و به فروش ۱.۰۵ میلیارد دلاری دست پیدا کند. سود سرسام‌آوری که محصولات بازسازی شده دیزنی برای این شرکت به‌همراه داشته‌اند بدون شک راه را برای بازسازی سایر انیمیشن‌های کلاسیک این شرکت آسان‌تر خواهد کرد.

شخصیت‌های لیدی و ترمپ در فیلم لایواکشن Lady and the Tramp 2019

۲۶- فیلم Lady and the Tramp 2019

کارگردان: چارلی بین| نویسنده: اندرو بیوجالسکی

بازیگران: کرسی کلمونس، توماس من، ایوت نیکول براون، آدریان مارتینز

میانگین امتیازات در سایت آی‌ام‌دی‌بی: ۶.۳ از ۱۰| میانگین امتیازات در سایت متاکریتیک: ۴۸ از ۱۰۰

داستان‌های درباره حیوانات همیشه یکی از سوژه‌های محبوب و موفق در صنعت انیمیشن و فیلم‌های لایو اکشن بوده و خواهد بود. فیلم Lady and the Tramp که از روی یک یک انیمیشن قدیمی با همین نام اقتباس شده درباره دو سگ به‌نام‌های لیدی و ترمپ جریان دارد. صاحبان لیدی که دارلینگ و جیم نام دارند قصد دارند به مسافرت بروند و لیدی را برای اینکه تنها نماند نزد عمه دارلینگ یعنی عمه سارا قرار می‌دهند و از او درخواست می‌کنند تا زمان برگشت آن‌ها از سفر مراقب لیدی باشد. به‌دلیل حادثه‌ای ناگوار لیدی از خانه فرار می‌کند و در شهر سرگردان و تنها می‌ماند. دراین‌میان در خیابان‌های شهر سگی به‌نام ترمپ او را می‌بیند و این آشنایی باعث ایجاد علاقه‌ای میان این دو می‌شود. لیدی از ترمپ تقاضای کمک می‌کند و ترمپ نیز تصمیم می‌گیرد که به لیدی که یک سگ از طبقه پولدار شهر محسوب می‌شود، کمک کند؛ این دو پس از آشنایی با یکدیگر با اتفاقات جذابی روبه‌رو می‌شوند که باید به مقابله با آن‌ها بپردازند.

فیلم «لیدی و ترمپ» که محصول سال ۲۰۱۹ به‌شمار می‌رود به تهیه‌کنندگی بریگام تیلور و با بودجه‌ای حدود ۶۰ میلیون دلار توسط والت دیزنی تولید و اکران شد. دیزنی در سال ۲۰۱۹ محصولات بسیار خوب و باکیفتی را روانه سینماها کرد و به‌همین‌دلیل تصمیم گرفت که این فیلم را در باکس‌آفیس منتشر نکند و آن را در سرویس خود یعنی دیزنی پلاس در دسترس طرفداران خود قرار دهد. این موضوع با انتقاد بسیاری از اهالی سینما مواجه شد ولی به‌خاطر سود بسیاری که محصولات دیزنی در سال ۲۰۱۹ برای این شرکت به‌همراه داشتند این موضوع تاثیر حتی کوچکی روی تصمیم والت دیزنی نداشت.

شخصیت پیکاچو و نمایی از شهر ریم سیتی در فیلم Pokémon Detective Pikachu 2019

۲۷- فیلم Pokémon Detective Pikachu 2019

کارگردان: راب لترمن| نویسنده: نیکول پرلمن، راب لترمن

بازیگران: رایان رینولدز، جاستین اسمیت، کاترین نیوتون، کن واتانابه

میانگین امتیازات در سایت آی‌ام‌دی‌بی: ۶.۶ از ۱۰| میانگین امتیازات در سایت متاکریتیک: ۵۳ از ۱۰۰

فیلم لایو اکشن کارآگاه پیکاچو برای افرادی تهیه شده که به‌طور تمام و کمال پوکمون‌ها و دنیای اطراف آن‌ها را بشناسند و از جزییات این جهان آگاهی داشته باشند. اگر جزو این دسته افراد نباشید تماشای این فیلم تنها برای ۲ ساعت شما را سرگرم خواهد کرد ولی از لحاظ داستانی و جزییات پیرامون آن لذتی نخواهید برد. داستان فیلم در شهر ریم سیتی جریان دارد؛ شهری که به نمادی برای همزیستی انسان‌ها همراه‌با پوکمون‌ها تبدیل شده و آن‌ها را در قالب یک جامعه به‌تصویر می‌کشد. تیم گودمن شخصیت اصلی این فیلم قلمداد می‌شود که پدر او در اداره پلیس این شهر مشغول به‌کار بود و طی صانحه‌ای از دنیا رفت. تیم تصمیم می‌گیرد که به شهر ریم سیتی برود و داستان درگذشت پدرش را متوجه شود که در این راه با پوکمون پدرش یعنی پیکاچو روبه‌رو می‌شود. پوکمون‌ها و انسان‌ها قادر به برقراری ارتباط نیستند ولی پیکاچو و تیم متوجه می‌شوند که می‌توانند با یکدیگر صحبت کنند و این اتفاق برای آن‌ها بسیار عجیب است. این دو با کمک یکدیگر تصمیم می‌گیرند علاوه‌بر پیگیری اتفاقات رخ داده برای پدر تیم، از شهر ریم سیتی درمقابل دشمنانش مراقبت کنند.

فیلم لایو اکشن Pokémon Detective Pikachu درسال ۲۰۱۹ به تهیه‌کنندگی کال بویتر، ماری پرانت و رایان رینولدز توسط استودیو لجندری اینترتینمنت تهیه و توسط برادران وارنر منتشر شد. رایان رینولدز که یکی از تهیه‌کنندگان این فیلم محسوب می‌شود وظیفه صداگذاری پوکمون اصلی داستان یعنی پیکاچو را نیز برعهده دارد؛ وظیفه‌ای که به‌خوبی از عهده آن برآمد و به یکی از جذاب‌ترین نکته‌های فیلم تبدیل شد. فروش ۴۳۳ میلیون دلاری این فیلم در مقابل بودجه ۱۵۰ میلیون دلاری آن شاید به‌نظر خیلی موفقیت‌آمیز نباشد ولی می‌تواند وعده حضور پررنگ‌تر پوکمون‌ها در صنعت سینما را به طرفداران این موجودات دوست‌داشتنی بدهد.

شخصیت آلیتا با بازی رزا سلزار و سایر شخصیت‌های فیلم Alita: Battle Angel 2019

۲۸- فیلم Alita: Battle Angel 2019

کارگردان: رابرت رودریگز| نویسنده: جیمز کامرون، لایتا کالوگیریدیس

بازیگران: رزا سلراز، کریستف والتز، اد اسکرین

میانگین امتیازات در سایت آی‌ام‌دی‌بی: ۷.۳ از ۱۰| میانگین امتیازات در سایت متاکریتیک: ۵۳ از ۱۰۰

یکی دیگر از اقتباس‌های هالیوود از مانگاها و انیمه‌های ژاپنی فیلم آلیتا: فرشته جنگ محسوب می‌شود. لایو اکشن‌هایی که از روی انیمیشن‌های قدیمی اقتباس شده‌اند تکلیفشان مشخص است ولی از یک لایو اکشن که محوریتی کاملا اکشن با صحنه‌های درگیری بسیار زیادی دارد چه انتظاری باید داشته باشیم؟ مخصوصا اگر از روی یک مانگا اقتباس شده و طرفداران این جهان بی‌انتها چشم انتظار آن باشند. این فیلم برای بیشتر مخاطبان شاید یک اثر متوسط محسوب شود ولی برای طرفداران فیلم‌های علمی‌تخیلی و اکشن و طرفداران مانگای ژاپنی یک فیلم تقریبا قوی و هیجان‌انگیر به‌شمار می‌رود. داستان این فیلم در آینده جریان دارد که پس از یک جنگ بزرگ میان سیاره زمین و مریخ، سیاره زمین ویران شده است. دکتر دایسون ایدو باقی‌مانده‌های یک سایبورگ مونث را در یک گورستان پیدا می‌کند که به‌طرز عجیبی مغزش سالم مانده است و دکتر ایدو با بازسازی بدن آن سایبورگ ، او را از مرگ بازمی‌گرداند؛ دکتر ایدو نام این سایبورگ را به یاد دخترش آلیتا می‌گذارد. تنها مشکلی که وجود دارد این است که آلیتا از گذشته خود هیچ اطلاعی ندارد و این موضوع به‌شدت او را آزار می‌دهد.

فیلم Alita: Battle Angel توسط شرکت فاکس قرن بیستم و به تهیه‌کنندگی جیمز کامرون و جان لاندو با بودجه‌ای معادل ۱۷۰ میلیون دلار تهیه شد. جیمز کامرون که پرونده موفقی در هالیوود دارد به تحسین این فیلم پرداخت و این موضوع باعث شد تماشاگران زیادی برای دیدن فیلم آلیتا به سینماها بروند. بازی هنرمندانه رزا سلزار اگر نگوییم بهترین جنبه این فیلم، یکی از بهترین جنبه‌های آن قلمداد می‌شود که شما را در بسیاری از صحنه‌های فیلم شگفت‌زده خواهد کرد. باید صبر کنیم و ببینیم که آیا ادامه این فیلم که به فروش خوب ۴۰۵ میلیون دلاری دست پیدا کرده است، در دست ساخت قرار خواهد گرفت یا خیر.

شخصیت سونیک با منظره‌ای از دریا و کوه در فیلم Sonic the Hedgehog 2020

۲۹- فیلم Sonic the Hedgehog 2020

کارگردان: جف فاولر| نویسنده: پت کیسی، جاش میلر

بازیگران: بن شوارتز، جیمز مارسدن، جیم کری

 میانگین امتیازات در سایت آی‌ام‌دی‌بی: ۶.۵ از ۱۰| میانگین امتیازات در سایت متاکریتیک: ۴۷ از ۱۰۰

بازی سونیک را همه ما به‌خاطر داریم و حداقل یک بار آن را تجربه کرده‌ایم یا یک بار به‌تماشای آن نشسته‌ایم. فیلم Sonic the Hedgehog یکی دیگر از آن فیلم‌هایی محسوب می‌شود که از روی یک بازی ویدیویی اقتباس شده است. تجربه‌های قبلی در این زمینه و در فیلم‌هایی که از روی بازی‌های ویدیویی ساخته شده بودند اصلا و ابدا مثبت نبوده و سازندگان این فیلم هم اصلا دوست نداشتند که سرانجام فیلمشان مانند دیگر محصولات اقتباس شده از روی بازی‌های ویدیویی شود و به‌همین‌دلیل این فیلم را با احتیاط بسیار زیادی تولید کردند، به‌طوری که این فیلم در بسیاری از لحظات خود در سردرگمی کامل به‌سر می‌برد و این موضوع به‌شدت روی کیفیت آن تاثیر منفی گذاشته است. همان‌طور که در نقد این فیلم می‌توانید مطالعه کنید، سازندگان فیلم یکی از نمادین‌ترین و سریع‌ترین شخصیت‌های دنیای بازی‌های ویدیویی را بسیار یکنواخت، تنبل و محافظه‌کارانه به‌تصویر کشیده‌اند و همین موضوع می‌تواند این فیلم را برای طرفداران شخصیت سونیک به یک فیلم بسیار معمولی تبدیل کند.

بااین‌حال حضور جیم کری، یکی از بهترین بازیگران فیلم‌های کمدی در این فیلم و علاقه بسیاری از طرفداران قدیمی بازی‌های کامپیوتری به شخصیت سونیک، از سقوط شدید این فیلم جلوگیری کرده‌اند و این عوامل می‌توانند برای یکی دو ساعت شما را پای نمایشگر سرگرم کنند. داستان درباره شخصیت سونیک جریان دارد که با حضور خود در سیاره زمین باعث بروز مشکلاتی می‌شود ولی با کمک شخصیت تام که یک پلیس محلی است، با دشمن اصلی خود یعنی دکتر روباتیک به‌مقابله می‌پردازد. استفاده کنند. بودجه ساخت این فیلم ۸۵ میلیون دلار گزارش شده و با فروش ۳۱۰ میلیون دلاری خود باعث شد تا سازندگان آن تصمیم به ساخت قسمت بعدی آن بگیرند؛ قسمتی که طبق برنامه‌ریزی‌ها قرار است در سال ۲۰۲۲ اکران شود.

شخصیت‌های باب اسفنجی و پاتریک در یک ماشین در فیلم The SpongeBob Movie: Sponge on the Run 2020

۳۰- فیلم The SpongeBob Movie: Sponge on the Run 2020

کارگردان: تیم هیل| نویسنده: تیم هیل

بازیگران: تام کنی، بیل فیجرباک، کارولاین لاورنس

میانگین امتیازات در سایت آی‌ام‌دی‌بی: ۶.۴ از ۱۰

شخصیت باب اسفنجی بدون هیچ بحثی یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های انیمیشنی در تاریخ به‌شمار می‌رود. شخصیتی که انیمیشن‌های سریالی و سینمایی زیادی درباره آن ساخته شده است ولی طرفداران آن همچنان اعتقاد دارند انیمیشن‌های کلاسیک این مجموعه بهترین آثار ساخته شده درباره این شخصیت تلقی می‌شوند. فیلم باب اسفنجنی: اسفنج درحال فرار جدید‌ترین اثر ساخته شده در این مجموعه است که برخلاف سایر فیلم و سریال‌های این شخصیت به‌صورت لایو اکشن و با تکنولوژی CGI انیمیشن‌سازی شده است. روند داستانی ساخته تام هیل مانند سایر محصولات این مجموعه درباره شخصیت‌های باب اسفنجی و پاتریک جریان دارد. این دو برای نجات گری که توسط پوزایدون دزدیده شده است، به یک مأموریت می‌روند؛ مأموریت آن‌ها در شهر آتلانتیس خواهد بود. آن‌ها در این مأموریت با اتفاقات و مشکلات مختلفی روبه‌رو می‌شوند که باید با آن‌ها به‌مقابله بپردازند. در این فیلم برای نخستین بار در این مجموعه می‌توانیم شاهد منشا دیدار باب اسفنجی و گری باشیم.

 فیلم The SpongeBob Movie: Sponge on the Run درسال ۲۰۲۰ توسط استودیو پارامونت پیکچرز و به تهیه‌کنندگی رایان هریس با بودجه‌ای معادل ۶۰ میلیون دلار تولید و در تاریخ ۱۴ اوت (۲۴ مرداد سال جاری) اکران شد. فروش این فیلم تا پایان ماه اوت یعنی نهم شهریور چیزی حدود ۳ میلیون دلار تخمین زده شده است که بدون شک با شروع اکران جهانی، فروش آن به رقم‌های بسیار بالاتری خواهد رسید. برای اولین‌بار در تاریخ آثار مربوط‌به باب اسفنجی، استیون هیلنبرگ در پروسه ساخت هیچ نقشی نداشته است؛ آقای هیلنبرگ در سال ۲۰۱۸ از دنیا رفت تا دنیای زیر آب باب اسفنجی یکی از افراد مهم خود را از دست بدهد.

نظر شما همراهان همیشگی سایت زومجی درباره این فهرست چیست؟ اگر شما هم فیلم لایو اکشن خوب دیگری درنظر دارید که در این مقاله به آن اشاره‌ای نشده است، آن را با ما و سایر خوانندگان سایت درمیان بگذارید و به ما در هرچه کامل‌تر کردن این فهرست کمک کنید.

منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده