نویسنده: فریده صالحی
// چهار شنبه, ۲۳ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۰۱

واکنش منتقدان به فیلم The War with Grandpa - جنگ با پدربزرگ

فیلم جنگ با پدربزرگ (The War with Grandpa)، با بازی رابرت دنیرو و کارگردانی تیم هیل، اخیرا در ایالات متحده به نمایش درآمد. اما با حضور چنین بازیگری باز هم نتوانست امتیازات خوبی از منتقدان بگیرد.

فیلم The War with Grandpa یا در زبان فارسی «جنگ با پدربزرگ» یکی از جدیدترین آثار درام، کمدی و خانوادگی دایاموند فیلمز (Diamond Films) است که به‌دست کارگردان هنرمند و بااستعدادی به نام تیم هیل، که ساخت انیمیشن The SpongeBob Movie: Sponge on the Run (فیلم باب‌اسفنجی: اسفنج در حال فرار)، فیلم Grumpy Cat's Worst Christmas Ever (بدترین کریسمس زندگی یک گربه بداخلاق)، انیمیشن Hop (پاریس)، فیلم Alvin and the Chipmunks (آلوین و سمورچه‌ها)، فیلم Garfield: A Tail of Two Kitties (گارفیلد: داستان دو بچه گربه)، فیلم Max Keeble's Big Move (حرکت بزرگ مکس کیبل)، فیلم Muppets from Space (ماپت‌ها از فضا) و غیره را در رزومه خود دارد، ساخته شده است. در فیلم جنگ با پدربزرگ، بازیگران محبوب و بااستعدادی مانند رابرت دنیرو در نقش اد (پدر سالی و پدربزرگ پیتر و میا)، اوما تورمن در نقش سالی دکر، راب ریگل در نقش آرتور دکر (همسر سالی)، اوکس فگلی در نقش پیتر دکر، لورا مارانو در نقش میا دکر، چیچ مارین در نقش دنی (یکی از دوستان اد)، جین سیمور در نقش دیان و کریستوفر والکن در نقش جری و غیره حضور داشته و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم جنگ با پدربزرگ در تاریخ ۹ اکتبر (۱۸ مهر) در سرتاسر ایالات متحده به نمایش درآمد. تا به این لحظه این اثر کمدی امتیاز ۳۶ را از بین ۲۰ نقد فیلم و سریال که در سایت متاکریتیک قرار گرفته، به‌دست آورده است. نگارش فیلمنامه این اثر برعهده تام جی. استل و مت امبر بوده است. این دو هنرمند فیلمنامه این اثر را براساس داستان رابرت کیمل اسمیت که با همین نام The War with Grandpa منتشر شده بود، نوشته‌اند. در بحث تهیه کنندگی این اثر هم ماروین پیرت، رزا موریز پیرت و فیلیپ گلاسر فعالیت کرده بودند. این فیلم به‌طور کلی نقدهای مختلفی دریافت کرد که اکثر آن‌ها در بخش متوسط و رو به پایین قرار داشتند. اکثر منتقدان بر این باور بودند که در این اثر بازیگران خیلی خوب عمل کردند اما اصلا نمی‌توان از منطق فیلمنامه سر درآورد و به این نتیجه رسید که نویسنده و هنرمندان پشت صحنه، دقیقا موقع ساخت این فیلم به چه چیزی فکر می‌کردند. از طرف دیگر هم ۷۰ منتقد سایت راتن تومیتوز هم که این اثر رمانتیک را تماشا کرده بودند، نظرات مختلف و متفاوتی درباره آن داشتند و امتیاز کلی ۲۶ درصد را برای آن ثبت کرده‌اند.

از آن‌جا که اخیرا فیلم The War with Grandpa در ایالات متحده به نمایش درآمده، سایت‌های بین‌المللی معتبر و محبوب در زمینه نقد فیلم و سریال، نقد و امتیاز‌های خود را برای این فیلم منتشر کرده‌اند. در ادامه مروری بر نقد فیلم The War with Grandpa از دید سایت‌های معتبر دنیا خواهیم داشت؛ اما پیش از آن می‌توانید خلاصه‌ی داستان این فیلم را که منتشر شده هم بخوانید:

پیتر (با بازی اوکس فگلی) که یک پسر کلاس ششمی است، شباهت زیادی به بچه‌های همسن خودش دارد؛ بازی کردن را دوست دارد، اوقات فراغت خود را با دوستانش سپری می‌کند و عاشق کفش‌های ایر جوردن خود است. اما زمانی‌که پدربزرگ او یعنی اد (با بازی رابرت دنیرو) همسر خود را از دست می‌دهد و برای زندگی به خانه پیتر می‌آید، او مجبور می‌شود که از باارزش‌ترین دارایی خود دست بکشد که آن هم چیزی نیست اتاق خوابش. پیتر که اصلا دوست ندارد چنین بی‌عدالتی‌ای را تحمل کند، یک سری شوخی‌های خطرناک و مختلف را طراحی می‌کند تا کاری کند که پدربزرگش از خانه آن‌ها برود؛ اما به این نتیجه می‌رسد که پدربزرگ اد، از آن آدم‌هایی نیست که به همین راحتی‌ها تسلیم شود. خیلی زود، این نبرد دوستانه بالا می‌گیرد و تبدیل به یک جنگ همه جانبه می‌شود که برای هر طرف، پیامدهای خاصی را به همراه دارد.

اوما تورمن به همراه راب ریگل، اوکس فگلی و لورا مارانو در فیلم The War with Grandpa

حال بیایید با هم نگاهی به نقدهای منتشر شده از فیلم The War with Grandpa بیندازیم:

برایان لوری | سی ان ان

۶۰ از ۱۰۰

هرکجا و هر زمان که کودکان چنین ماجرایی را می‌بینند، خیلی زود عاشق آن می‌شوند و از آن لذت می‌برند. این در حالی است که موضوع اصلی این فیلم به بزرگسالان هم یادآوری می‌کند که در زندگی‌های آن‌ها، تفاوت‌ها و ماجراهایی که بین خانواده‌ها به وجود می‌آید (از سیاست گرفته تا چیزی احمقانه مانند اتاق خواب کودکان)، واقعا به اندازه ارتباط عمیقی که بین آن‌ها وجود دارد، مهم نیستند.

فرانک چک | هالیوود ریپورتر

۵۰ از ۱۰۰

حداقل می‌توان اینطور گفت که فیلم جنگ با پدربزرگ، به اندازه کارهای اخیر رزومه رابرت دنیرو احمقانه و مسخره نیست اما فیلمی است که کیفیت خیلی خیلی پایینی دارد.

راجر موور | مووی نیشن

۵۰ از ۱۰۰

فیلم The War with Grandpa خیلی قدیمی به نظر می‌رسد. برای درجه سنی PG-13 یا بالاتر، اثر خیلی سطحی و مسخره‌ای محسوب می‌شود. اما کودکان کوچک، خیلی خیلی کوچک، حسابی از دیدن آن لذت می‌برند و به شوخی‌های آن می‌خندند.

بنجامین لی | گاردین

۴۰ از ۱۰۰

به‌عنوان یکی از نکات مثبت درباره این فیلم می‌توان اینطور گفت که این اثر بد نیست فقط خسته‌کننده و سطحی محسوب می‌شود. این فیلم به‌نوعی یک روش تلف کردن وقت برای مخاطبان کم سن و سال و سطحی‌نگر است.

رابرت دنیرو به همراه چیچ مارین، جین سیمور و کریستوفر والکن در فیلم The War with Grandpa

اوون گلیبرمن | ورایتی

۳۰ از ۱۰۰

نبرد بین این دو شخصیت نه‌خنده‌دار است و نه شدید. فیلم The War with Grandpa درست همانند فیلم Home Alone (تنها در خانه) است که یک نبرد مسخره و غیرمنطقی در سرتاسر آن نمایش داده می‌شود.

مایکل اوردونا | لس آنجلس تایمز

۳۰ از ۱۰۰

«شوخی‌ها» اصلا خنده‌دار نیستند. کل ایده این فیلم هم اصلا خنده‌دار نیست.

مایک لاسل | سان فرانسیسکو کرونیکل

۰ از ۱۰۰

در طی این دوران اخیر، فیلم The War With Grandpa اولین اثر خانوادگی‌ای محسوب می‌شود که از زمان شیوع بیماری در سینماها اکران شده است. این فیلم جایگاه ویژه‌ای در میراث سینمایی گسترده و متنوع دنیرو خواهد داشت و لقب بدترین فیلمی را که او در آن هنرنمایی کرده است، خواهد گرفت.

همچنین در پایان و به‌عنوان جمع‌بندی باید گفت که فیلم The War with Grandpa نمره‌هایی کسب کرده که باعث می‌شوند بتوانیم آن را اثری ضعیف و به عقیده بعضی‌ها ناامید کننده بدانیم؛ بنابراین اگر با مطالعه قسمت مقدمه این پست و نظرات منتقدین، حس می‌کنید که این اثر مطابق با سلیقه شما است، پس ما هم تماشای آن را به شما کاربران خوب زومجی پیشنهاد می‌کنیم.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده