// سه شنبه, ۲۲ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۵۶

بازی Amnesia: Rebirth ترکیبی از قسمت‌ اول Amnesia و SOMA است

تامس گریپ، کارگردان خلاق بازی Amnesia: Rebirth، در مصاحبه‌ای وعده داد که داستان بازی SOMA را با گیم‌پلی سرراست‌تر Amnesia: The Dark Decent ترکیب کند تا بازی ترسناکی بسازند که نقطه‌ی اوج تمام بازی‌های قبلی آن‌ها است.

Frictional Games را می‌توان یکی از بهترین استودیو‌ها در ساخت بازی‌های ترسناک دانست. آن‌ها با ساخت بازی‌های Amnesia: The Dark Decent و SOMA ثابت کرده‌اند که راه‌ و رسم ساخت این نوع بازی‌ها را بلد‌ هستند. نکته جالب اینجا است که گرچه این بازی‌ها مسیر متفاوتی را در خلق فضاسازی طی می‌کنند، اما هردو در زمینه‌ی القای ترس و برآشفتن ذهن مخاطب بسیار موفق عمل می‌کنند. حالا استودیو‌ی فریکشنال گیمز به‌زودی قرار است بازی بعدی خود را با نام Amnesia: Rebirth منتشر کند. آن‌ها امیدوارند که بتوانند تجربه‌های خود را از ساخت بازی‌های قبلی‌شان به نسخه‌ی جدید Amnesia منتقل کنند و بازی‌ای بسازند که نقاط قوت همه‌ی آن بازی‌ها را در خود جمع کرده باشد.

تامس گریپ، کارگردان خلاق بازی جدید Amnesia، اخیرا در مصاحبه‌ای با سایت یوروگیمر گفته است که این بازی ترسناک جدید قرار است از خیلی جهات نقطه‌ی اوج تمام بازی‌هایی باشد که در یک دهه‌ی اخیر تولید کرده‌اند. این بازی جدید رویکرد متمرکز بر روایت داستانی بازی SOMA را با اصول گیم‌پلی بازی Amnesia: The Dark Decent ترکیب می‌کند.

Amnesia: The Dark Descent

گریپ در ادامه می‌گوید: «از برخی جهات می‌شود گفت که بازی Amnesia: The Dark Decent نسخه بهبود‌یافته‌ی بازی قدیمی‌تر ما به‌نام Penumbra است. حتی من معتقدم که بازی SOMA هم شاید در برخی موارد نسخه‌ی بهتری از بازی‌های Amnesia باشد. یکی از چیزهایی که راجع‌به فرایند ساخت بازی Amnesia من را آزار می‌داد این بود که وقتی داشتیم برای اولین‌‌بار آن‌را طراحی می‌کردیم، نتوانستیم تمام آن مواردی که دوست داشتیم بازیکن با آن‌ها در طول بازی رو‌به‌رو شود را در آن بگنجانیم. اما در مورد بازی سوما [از همان اول] تمام ایده‌هایمان را با هم بسیج کردیم چون واقعا می‌خواستیم مخاطب با تمام آن مفاهیم ریشه‌ای بازی [که در آن گنجانده شده بود] روبه‌رو شود. در عین حال، به‌نظر می‌رسد که مکانیزم‌های گیم‌پلی بازی سوما نتوانست به اندازه‎‌ی تم‌های داستانی آن در هم چفت شود.»

او سپس توضیح می‌دهد که «تلاش می‌کنیم که همان روایت گسترده‌ی داستان بازی SOMA را به نسخه‌ی جدید Amnesia بیاوریم، ولی از آن طرف از گیم‌پلی نسخه‌ی اول Amnesia که به‌شخصه فکر می‌کنم دم ‌دستی‌تر و سرراست‌تر بود، استفاده کنیم. سپس آن شیوه‌ی روایت داستان و این گیم‌پلی را به‌طوری با هم ترکیب می‌کنیم که به‌خوبی در هم تنیده شده باشند تا پکیجی عالی را [برای طرفداران بازی‌های ترسناک] تدارک ببینیم.»

بازی SOMA

گریپ سپس به این موضوع اشاره می‌کند که «ما نه‌تنها از فرایند ساخت بازی SOMA درس‌های زیادی آموختیم، بلکه اعتماد به نفس هم به‌دست آوردیم. من فکر می‌کنم که حالا می‌توانیم از تمام تجربیات آن بازی برای ساخت یک تجربه‌ی ترسناک خالص استفاده کنیم و این موضوع تا حدی همان هدفی است که برای ساخت Rebirth در‌نظر گرفته‎‌ایم. در این نسخه شما قطعا با هیولاهایی در مکان‌هایی که انتظارش را ندارید، رو‌به‌رو خواهید شد و جامپ اسکیرهایی را تجربه خواهید کرد، اما اگر ما به تمام اهدافی که برای این بازی در ذهن درنظر داریم برسیم، شما به‌دلیل دیگری غیر از هیولاها شب از ترس نمی‌توانید بخوابید! آن دلیل می‌تواند به‌خاطر عوارض بلند‌مدت روانی سفری باشد که شما در طول بازی مجبور به طی کردن آن هستید، همچنین کنار آمدن با انتخاب‌هایی که در بازی انجام می‌دهید. این موارد قرار است ذهن شما را تا اتمام بازی آزار دهند.»

بازی Amnesia: Rebirth کمتر از یک هفته‌ی دیگر یعنی در تاریخ ۲۰ اکتبر (۲۹ مهر) برای پلی استیشن 4 و پی سی منتشر خواهد شد.

نظر شما کاربران زومجی دراین‌باره چیست؟ نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده