نویسنده: بخش تبلیغات
// سه شنبه, ۲۲ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۰

مرورگر Brave چیست - دانلود جدیدترین نسخه بریو

در این مطلب به بررسی و تحلیل Brave Browser خواهیم پرداخت و در ادامه لینک دانلود نسخه‌های متفاوت این مرورگر (Brave) در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

به‌لطف دنیای بسیار به‌هم‌تنیده تکنولوژی انحصارها با ایده‌های نو کم‌کم در حال شکستن هستند یکی از این انحصارها بدون شک در اختیار گوگل کروم بوده است که با حضور مرورگر بسیار متفاوت Brave سهم بازیگران این بازار در حال تغییر است.

اما به‌راستی چرا مرورگر بریو در این مدت‌زمان کوتاه توانسته موفق ظاهر شود؟

 زمانی‌که در سال ۲۰۱۵ «برندان آیک» (Brendan Eich) و «برایان باندی» (Brian Bondy) مرورگر Brave را پایه‌گذاری کردند، آن‌ها اعتقاد داشتند بزرگ‌ترین مشکل اینترنت مدرن بحث تبلیغات ناخواسته است و این افراد قصد داشتند راهکاری برای این معضل ارائه کنند.

به همین جهت حریم خصوصی و مسدودسازی تبلیغات به‌صورت هوشمند در دستور کار این تیم حرفه‌ای (برندان آیک بنیان‌گذار مؤسسه فایرفاکس) قرار گرفت. البته این تمام ماجرا نبود، در سال 2015 ترند جدیدی به نام بیت کوین باعث محبوبیت ارزهای دیجیتال شده بود و برای اولین‌بار در ذهن Brendan دو مقوله تبلیغات و شبکه بسیار امن رمز ارزها درکنار یکدیگر قرار گرفته بود.

آقای Brendan مخترع زبان برنامه‌نویسی جاوا اسکریت در همان روزهای نخست شبکه جهانی وب حضور داشت و به‌خوبی می‌دانست که شرکت‌های بزرگ تبلیغاتی به‌رایگان توجه و داده‌های کاربران را دزدیده و علاوه‌بر نمایش سیل عظیمی از تبلیغات به آن‌ها، سبب اتلاف وقت و هزینه اینترنت کاربران در طی سال‌ها شده‌اند.

بدین ترتیب مثلثی را در نظر گرفت که در یک ضلع آن کاربران عادی، در ضلع دیگر نیز تولید کنندگان محتوا (وب مستران) و ضلع سوم نیز شرکت‌های تبلیغاتی وجود داشت، این مثلث یک اصل بسیار مهم داشت و آن سهیم بودن تمام افراد از گردش مالی بسیار عظیم تبلیغات اینترنتی می‌بود.

دانلود مرورگر Brave

  باتوجه‌به موارد گفته شده اگر شما صرفاً یک تبلیغ را مشاهده می‌کنید (دقت کنید صرفاً مشاهده، نیازی به کلیک کردن نیست) شما باید در گردش مالی این تبلیغ نیز سهیم باشید. از سوی دیگر وب‌سایت‌های بسیار عالی وجود دارند که به‌دلیل حفظ وجه خود هیچگاه از مزایای تبلیغات منتفع نشده‌اند از دید آقای برندان این وب‌سایت‌ها نیز به‌دلیل عمق‌بخشی به شبکه گسترده جهانی وب باید از این گردش مالی سهم داشته باشند.

در این راستا مرورگر بریو زودتر از مواردی مانند اپرا وارد عمل شد. همچنین ارز مجازی خود موسوم به BAT را معرفی کرد تا کاربران بتوانند مبلغی به سایت‌ها یا خالقان محتوای دلخواه خود بپردازند.

اساساً، مرورگر بریو (Brave Browser) می‌خواهد نحوه کارکرد اینترنت را نه فقط در سطح تجربه کاربری بلکه در سطح اقتصادی هم تغییر دهد.

سریع‌ترین مرورگر حال حاضر

مرورگر بریو - Brave Browser باتوجه‌به تست‌هایی که انجام شده است سریع‌ترین و امن‌ترین مرورگر حال حاضر است. یکی از بهترین مزایای این مرورگر مسدودسازی تمام تبلیغات و پاپ‌آپ‌های مزاحم است، این ویژگی به‌قدری مهم بوده که در درازمدت سبب "صرفه‌جویی در زمان" و "صرفه‌جویی در حجم اینترنت مصرفی" شما خواهد شد.

در نسخه دسکتاپ، بریو دوبرابر سریع‌تر از کروم و فایرفاکس است و در نسخه موبایل نیز تقریباً سرعتی هشت برابری نسبت به رقبایش دارد! باتوجه‌به حذف تبلیغات و ردیاب‌های آنلاین، بریو محتوا و اطلاعات بسیار کمتری را نسبت به مرورگرهای دیگر دانلود می‌کند و این فرایند، سریع‌تر بودن آن را توجیه می‌کند، البته تست این مسئله به‌سادگی توسط شما امکان‌پذیر است کافی است که تنها مدتی با این مرورگر به وب‌گردی بپردازید تا طعم شیرین دنیای اینترنت بدون تبلیغات مزاحم را با تمام وجود بچشید.

وب‌سایت Zdnet با تهیه یک سیستم مشخص، آزمایشی بروی 6 مرورگر مطرح دنیا (بریو، کروم، فایرفاکس، اپرا، Vivaldi و مایکروسافت Edge) با استفاده از 6 بنچمارک مورد تأیید که عبارت‌اند از؛ Jetsteam 2، Kraken 1.1، Octane 2.0، Webxrt 3.0 و HTML 5 Web Standard انجام داده است، درنهایت مرورگر بریو با اختلاف توانسته است جایگاه سریع‌ترین مرورگر حال حاضر را از آن خود کند (Zdnet: “What's Windows 10's fastest web browser”).

در ادامه ویدئوی کوتاه از مقایسه سرعت Brave با کروم و موزیلا قرار داده‌ایم. همان گونه که مشاهده می‌کنید به‌لطف موتور هوشمند مسدودساز تبلیغات بریو، این مرورگر به‌طور میانگین 2 برابر سریع‌تر از موزیلا و کروم است.

   کسب درآمد با وب‌گردی

ویژگی بسیار خاص دیگر مرورگر بریو، امکان کسب درآمد از وب‌گردی است! بله شاید باورتان نشود ولی در این مرورگر تبلیغات نمی‌توانند توجه شما را سرقت کنند و باید هزینه وقت و توجه شما را پرداخت کنند. اکثر افراد تصور می‌کنند در این حالت کاربر باید بروی تبلیغ نمایش‌داده‌شده کلیک کند تا مبلغی برای او در نظر گرفته شود، درحالی‌که برای کسب درآمد اصلاً نیازی به کلیک کردن بروی تبلیغ نبوده و صرفاً به‌دلیل اینکه این تبلیغ به شما نمایش‌داده‌شده است باید تبلیغ‌کننده مبلغی برای شما در نظر بگیرید!

همان گونه که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، مرورگر بریو توانسته با مسدودسازی 97.555 تبلیغ سبب صرفه‌جویی 3.22 گیگابایت از حجم اینترنت ما به همراه 57 دقیقه زمان باارزش ما گردد! قسمت دیگر ماجرا کسب 21.06 دلار از وب‌گردی به‌دلیل تماشای تبلیغات عادی در وب‌سایت‌هایی که شما مرور کرده‌اید است!

  شعار و استراتژی Brave بسیار ساده و منطقی است؛ "در گردش مالی میان تبلیغ دهنده (شرکت‌های تولید کننده کالا و ...) و تبلیغ گیرنده (وب‌سایت‌ها) شما به‌عنوان کاربر (مخاطب هدف) باید شریک باشید." در بریو ۷۰ درصد از درآمد حاصله از تبلیغات نصیب کاربر می‌شود و این مرورگر صرفاً ۳۰ درصد آن را نگه می‌دارد.

در این مرورگر از ارز دیجیتالی BAT برای جابه‌جایی پول استفاده می‌شود که قیمت آن در مقابل دلار ارزیابی می‌گردد.

BAT چیست

بت که مخفف عبارت بیسیک اَتِنشِن توکن (Basic Attention Token) است، توکن بومی مرورگر بریو است که با هدف اصلاح فضای تبلیغات آنلاین که در انحصار دو غول فناوری یعنی گوگل و فیسبوک قرار دارد ایجاد شده است. این دو شرکت به‌تنهایی 73% از کل درآمد حاصل از تبلیغات دیجیتالی را دریافت می‌کنند. تیم توسعه توکن بت به‌دنبال ارائه راهکار برای بهبود این وضعیت بازار است.

بیسیک اتنشن توکن به‌صورت یک توکن کاربردپذیر و بر پایه استاندارد ERC20 اتریوم است.

با استفاده از قراردادهای هوشمند، آگهی‌دهندگان تبلیغات خود را به همراه توکن‌های قفل‌شده ارسال می‌کنند تا کاربران پس از مشاهده آن بخشی از این توکن‌ها را دریافت کنند. مرورگر بریو نیز به‌عنوان کارمزد بخشی از توکن‌ها را برمی‌دارد. توکن‌های باقی‌مانده نیز به ناشر تبلیغات و به‌عنوان کارمزد میزبانی، اختصاص می‌یابد.

برای بهره‌گیری از این ارز مجازی می‌توانید آن را از صرافی‌هایی مانند؛ باینانس (Binance)، کوین بیس (Coinbase)، کش‌اپ (CashApp)، Bittrex، changer و صرافی‌های معتبر داخل ایران خریداری کنید یا اینکه تبلیغاتی را مشاهده کنید.

مطمئن‌تر از همه، یک Open Source

یکی از بهترین ویژگی‌های این مرورگر متن‌باز بودن آن یا به‌اصطلاح Open Source بودن آن است، این بدین معنا است که شما می‌توانید تمام آنچه که در این مرورگر رخ می‌دهد (کدهای سازنده مرورگر) را به‌سادگی در وب‌سایت گیت‌هاب مشاهده کرده و حتی در سطوح بالاتر بنا بر نیاز خود مرورگر را کاملاً شخصی‌سازی کنید.

در نرم‌افزارهای اپن سورس، کد اولیه نیز در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد و امکان اعمال تغییرات یا سفارشی کردن آن متناسب با خواسته استفاده‌کنندگان، فراهم می‌گردد. افرادی که از ایده Open Source حمایت می‌کنند بر این اعتقاد هستند که با اجازه دادن به اشخاصی که علاقه‌مند به تغییر کد اولیه هستند، امکان استفاده مفیدتر از برنامه فراهم و احتمال بروز خطا در آن‌ها، کاهش خواهد یافت.

سؤالات متداول در مورد Brave Browser

من همیشه از گوگل کروم استفاده کردم و برایم کمی مشکل است که به مرورگر دیگری کوچ کنم، تفاوت ظاهری بریو و گوگل کروم خیلی زیاد است؟

خوشبختانه مرورگر بریو دقیقاً همان گوگل کروم است! بله درست متوجه شدید، مرورگر بریو براساس نسخه متن‌باز گوگل کروم یعنی Chromium ساخته شده است، این بدین معنا است که هرآنچه در گوگل کروم عادی وجود دارد دقیقاً همان‌ها در بریو موجود است.

من از افزونه‌های زیادی استفاده می‌کنم آیا بریو هم افزونه دارد؟

باتوجه‌به اینکه بریو از موتور Chromium استفاده می‌کند شما می‌توانید هر افزونه‌ای که بروی گوگل کروم قابل نصب است را بروی این مرورگر نصب کنید.

افزونه‌های زیادی برای بلاک کردن تبلیغات وجود دارد چرا باید از کروم استفاده کرد؟

تفاوت این دو مورد بسیار زیاد است که به برخی موارد اشاره می‌شود؛

۱. سیستم مسدودساز تبلیغات در بریو هوشمند بوده و اجازه ارسال درخواست را از سمت سرور نمی‌دهد ولی افزونه‌ها پس از دریافت کامل اطلاعات تبلیغ را مسدود می‌کنند (در زمان استفاده از افزونه‌ها حجم مصرفی شما برای تبلیغات استفاده شده و سپس تبلیغ محو می‌شود، یعنی عملا با استفاده از افزونه‌ها صرفه‌جویی در اینترنت مصرفی شما رخ نخواهد داد).

۲. افزونه‌ها نمی‌توانند تبلیغات جدید که در قالب‌های تگ Html نوشته می‌شوند را مسدود کنند چرا که این تگ‌ها با سایر المان‌های سایت از یک نوع هستند ولی مرورگر بریو به‌صورت هوشمند آن‌ها را شناسایی کرده و مسدود می‌کند.

۳. عمده افزونه‌ها از مسدودسازی پاپ‌آپ‌ها عاجز هستند ولی به هیچ صورت شما در هنگام کار با بریو پاپ‌آپ مشاهده نخواهید کرد.

۴. در مرورگر بریو پس از حذف بنرهای تبلیغاتی ساختار وبسایت به‌صورت هوشمند ریسپانسیو شده و از فضاهای حذف شده نیز بهره می‌گیرد ولی در افزونه‌ها به‌جای بنرها صرفاً صفحه‌ای سفید نمایش داده می‌شود.

۵. برای مسدودسازی هر نوع تبلیغ (متنی، js، آی‌فریم و ...) شما باید از یک افزونه خاص استفاده کنید که سبب کاهش سرعت مرورگر می‌شود ولی تمام این موارد به‌صورت پیش‌فرض در بریو مسدود می‌شوند.

آیا امکان کسب درآمد دلاری از Brave صحت دارد؟

بله، شما با دیدن تبلیغاتی خاص که به‌گونه‌ای نمایش داده می‌شوند که موجب اذیت کاربر نشود در ازای مشاهده آن‌ها پول دریافت خواهید کرد، برای دریافت این منابع مالی باید در مرورگر یک کیف پول دیجیتالی بسازید، در انتهای هر ماه کیف پول شما شارژ شده و می‌توانید وجوه پرداخت شده را به صرافی‌های معتبر داخلی و خارجی بفروش برسانید.

مرورگر بریو برای سایر سیستم‌عامل‌ها نظیر اندروید و لینوکس نیز موجود است؟

بله، این مرورگر برای تمامی پلتفرم‌ها نظیر؛ ویندوز، ویندوز سرور، اندروید، ios، آیفون و لینوکس ساخته شده است.

برای ساخت کیف پول داخلی بریو نیاز به تأیید هویت است؟

خیر، تنها به‌خاطر داشته باشید در صورت حذف مرورگر یا فراموش‌کردن کلیک واژه‌ها مبالغ شما به‌هیچ‌عنوان قابل بازگشت نمی‌باشند.

من برای مخفی کردن هویتم در حین وب‌گردی به Tor نیاز دارم آیا بریو از قابلیت Tor پشتیبانی می‌کند؟

بله، خدمات Tor به‌صورت کامل در این مرورگر گنجانده شده است.

برای مهاجرت از گوگل کروم، اپرا یا فایرفاکس می‌توان پسوردها و بوک‌مارک‌هایمان را نیز انتقال داد؟

بله، کافی است در مبدأ از تمام داده‌های خود خروجی گرفته و سپس در مرورگر بریو آن‌ها را ایمپورت (Import) کنید.

ویژگی‌های نرم‌افزار Brave Browser

  • مسدودسازی تبلیغات که در هسته این برنامه گنجانده شده است
  • مرورگری بسیار سریع و ایمن
  • سرعت بالا در بارگذاری صفحات
  • مصرف کم باتری در استفاده از مرورگر بروی لپ‌تاپ و موبایل
  • امنیت بالا و جلوگیری از اجرای کدهای مخرب و ویروس‌ها
  • امنیت بالا در انتقال و ردوبدل شدن اطلاعات
  • جلوگیری از اجرای کدهای پاپ آپ
  • مسدود ساختن کوکی‌ها
  • استفاده کم از منابع Ram و CPU و هنگ کمتر سیستم شما
  • مناسب برای مرور شبکه‌های اجتماعی به‌صورت آنلاین مانند؛ اینستاگرام، تلگرام، توییتر و ...
  • کسب درآمد کاربران عادی اینترنت
  • کسب درآمد وب مستران، صاحبان کانال در یوتیوب، گیت هاب، توییتر و ...

لینک دانلود نسخه ویندوز و مک (Windows - Mac)

دانلود با لینک مستقیم – حجم 31 مگابایت

لینک دانلود نسخه موبایل اندروید و آیفون (Android - IOS)

دانلود با لینک مستقیم – حجم 18 مگابایت

 پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده